Diskuse k článku: Policie začne lovit nebezpečné výfuky. Nový přístroj rozpozná chybějící filtr pevných částic

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 23
  • Poslední: 19.6. 2019 11:43
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Hlubek 19.6.2019 11:43

K čemu nějaké přístroje za milióny? Stačí pouhé oko, když přidá plyn, tak černý mrak. Mimoto máme přece nepodplatitelné STK. Tady se pořád řeší to, co nedává smysl. Kdyby na ty filtry dal stát "evropské" dotace, místo na rozhledny v nížinách, tak by to snad pomohlo.

R. Smatana 19.6.2019 10:48

Rakušanom stačí na to biela rukavica a pokiaľ sa objavia čierne sadze pri bežnej kontrole, vaša jazda okamžite končí zabavením vozidla.

Zdeněk Pavliš 19.6.2019 10:31

Ti s vykuchanými filtry by měli být z dopravy vyeliminováni s pořádnou pokutou, potom zaplacení zařízení na měření exhalací by bylo otázkou několika dnů.

V. Petr 19.6.2019 10:37

A co se staršími auty, včetně náklaďáků a autobusů?

V. Kolman 19.6.2019 8:57

Jedna poťouchlá otázka. Budou kontrolovány filtry pevných částic i na zaoceánských lodích a tankerech?????????????????????????????????????

Nebo to zase (jako obvykle) odnesou ti, kteří se nemohou účinně a efektivně bránit.

J. Dřevojan 19.6.2019 9:23

Nákladní lodě mohou používat docela široké spektrum paliv, kdyby měli tankovat naši známou naftu kolem 30 Kč/litr tak asi nebudou mít žádné zakázky. Nevím jestli to není jen "urban legend" údajně 16 největších nákladních lodí vyprodukuje exhalací skoro jako celá doprava na světě. Bohužel námořní a letecká doprava je vyňata z Kjótského protokolu o snižování znečištění.

V. Petr 19.6.2019 10:27

Aby bylo jasno, jedná se především o emise SO2, které u nás např. v 70 a 80 letech zničily rozsáhlé lesní porosty. Tedy o OPRAVDOVÉ ŠKODLIVINY, na rozdíl od NEŠKODNÉHO ale démonizovaného CO2! Svinstvo, které běžně spalují zaoceánské lodě, obsahuje až 4-6 procent síry, stejně jako nekvalitní hnědé uhlí. To je 2000x tolik, než je norma pro motorová paliva do aut. V případě turistických velkolodí třídy Oasis apod., které objíždějí atraktivní lokality to už došlo tak daleko, že si přímořské státy vynutily, že když plují do přírodních rezervací, musí přejít na méně sirnaté palivo.

Existují snahy uzákonit, aby maximální obsah síry v lodních palivech byl omezen na 0,5% ale díky lobbystickým tlakům bylo toto odsunuto až do r. 2025.

V. Kopta 19.6.2019 9:24

účinná obrana je jednoduchá: mít filtr v pořádku...nevím co vám na tom není jasné. a máte tam málo otazníků...

V. Kolman 19.6.2019 9:50

Nejasné mi pane Kopto na problematice filtrů pevných částic není nic podstatného. Nepropaguji odstraňování filtrů, jak se možná domníváte.

Chtěl jsem zdůraznit fakt, že automobily se "všichni" dopodrobna zabývají, ale daleko větší znečišťovatelé jsou vyjmuti ze "hry"! To je - oč tu běží.

J. Sedlář 19.6.2019 10:15

Todle mu nedělejte, nechte ho žít v blaženosti jak svým filtrem spasí svět.

V. Petr 19.6.2019 10:36

Toto platí i pro auta, vyžívají se v těch, která produkují nejméně škodlivin. Ostatně, dříve filtry nebyly a nikdo se tím nezabýval. Filtry zvyšují spotřebu paliv a tak i produkci "zlého" CO2!

Dnešní auta nelze VŮBEC SROVNAT s tím, co jezdilo před 40 lety, ale "řeší" se to až v Bruselu!

Elektromobil má "výfuk" v elektrárně. Mimochodem, každému ekonomovi je od prvního ročníku jasné, že žádně "obnovitelné" zdroje NEEXISTUJÍ. Do externalit je totiž třeba započítat nejen to, co produkují při provozu, ale také vše, co se spotřebuje či vznikne při jejich výrobě a výstavbě!

K. Novák 19.6.2019 9:49

Přepočteno na tunu nákladu mají minimální exhalace. Spíše je otázka nutnosti tak rozsáhlé globální přepravy.

J. Dřevojan 19.6.2019 10:15

Ale také jsou v provozu 24/7

R. Dubravský 19.6.2019 8:07

1/ DPF filtry se montují poměrně nedlouhou dobu. Pochybuji, že u nás vůbec jezdí milion aut, které jej mají, natož aby bylo tolik, které jej mají vymontovaný. To není triviální operace, mj. je třeba také přeprogramovat řídící jednotku motoru.

2/ Řada vozidel kouří zcela legálně, protože v době jejich uvedení do provozu nebyly požadavky na čištění výfukových plynů tak přísné.

3/ Nicméně pokud toto opatření povede k eliminaci vozidel, které nejsou technicky v pořádku (včetně například dobré poloviny autobusů MHD), je to jen dobře.

P. Šraier 19.6.2019 7:58

Konečně

J. Dřevojan 19.6.2019 6:45

14 dni jsme jezdili po nasi vlasti. Za tu dobu jsem videl desitky vozu, zejmena uzitkovych, co se jim kourilo od vyfuku jako by palili pneumatiky. Takze to jenom vitam. Lec s omezenim Stk do 8 km, no nevim kolik takto chytnou provinilcu.

R. Gramblička 19.6.2019 7:04

Myslím, že tohle platilo doposud, kdy šlo o to, ověřit podezření. Teď už to budou vědět najisto, takže můžou rovno pokutovat

K. Nakobyl 19.6.2019 6:05

Podstatou je,aby kontrolují rozpoznal zda jde o naftový motor či něco jiného,.

R. Gramblička 19.6.2019 7:02

jakože rozpoznat? Zda jde o diesel či benziňák je uvedeno v techničáku

V. Kolman 19.6.2019 9:01

No právě o to běží! Nebo si myslíte, že "benzinový" motor neprodukuje ŽÁDNÉ pevné částice?

P.S. - "Diesely zahubit - diesely zahubit!" :-(

V. Kopta 19.6.2019 9:27

produkuje, ale řádově méně, kromě toho myslím že ty nejnovější zážehové motory mají filtry taky.

V. Kolman 19.6.2019 9:58

Situaci beze zbytku vyřeší (teoreticky) elektromobily, pokud ovšem nebudou nabíjeny elektřinou z uhelných elektráren.

P. Götze 19.6.2019 10:18

A az se zmeni technologie baterii. Jinak je to z globalniho pohledu jen predrazeny nesmysl, ktery zadnou ekologii neresi.