Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor
130 let

Lidovky.cz

Benefit města je zánik 20 ha nepořádku

Martin Langmajer

UKONČENO

Přestože přípravné práce na nové muzeum na Masarykově nádraží, jež mělo být podle jeho ředitele turistickou atrakcí metropole, už začaly, pražští radní ho v Praze nechtějí. 13. srpna od 14:00 jste se na "Masaryčku" ptali radního pro územní rozvoj Martina Langmajera (ODS).

položených otázek: 101 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Zodpovězené otázky

OTÁZKA (12.8.2008 15:25) log-in
Dobrý den.Jak se posuzuje co je a co není vhodné v urbanistice ke zrušení?Můžeme si říkat,že minulý režim do údržby budov nedával tolik kolik měl,ale vždyť na postech s odpovědností nesedí pouze politici ale snad i odborníci ze stavebních UK,zvláště v hlavním městě.Je pravdou,že po desetiletí růstu Prahy je nutností vybudování nové železniční infrastruktury po nějakém obvodu města,ale v jaké vzdálenosti?Děkuji
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:03)
Současný a očekávaný vývoj železniční dopravy v Praze předpokládá, v souladu se stále sílícími evropskými trendy, větší úlohu dráhy na obsluze města a klíčovou roli v příměstské dopravě. Železnice by měla být v budoucnu nosným prvkem obsluhy města spolu s ostatními kolejovými prostředky – metrem a tramvajemi. Tento fakt potvrdily i výsledky workshopů odborníků na veřejnou dopravu v pražské metropolitní oblasti, které se uskutečnily v loňském roce s cílem definovat koncepci veřejné dopravy pro nový územní plán. O vybudování jakéhosi železničního okruhu kolem Prahy se zatím v novém územním plánu neuvažuje.
OTÁZKA (12.8.2008 17:08) Eda
Dobrý den, proč by se měla masaryčka rušit?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:07)
Na základě údajů o výhledových intenzitách železniční dopravy, která je jedním z pilířů trvale udržitelného rozvoje dopravního systému, je evidentní, že hlavní nádraží v modernizované podobě nebude schopno kapacitně převzít funkci Masarykova nádraží. Na druhou stranu je lokalita Masarykova nádraží z pohledu urbanistického v současné podobě velmi neutěšenou vizitkou historického jádra a zároveň je tento brownfield obrovskou výzvou pro transformaci na reprezentativní oblast s celoměstsky významnými funkcemi.
OTÁZKA (12.8.2008 18:06) Jakub
Dobrý den. 1) Jezdíte někdy vlakem? 2) Jel jste za poslední roky vlakem z Masarykova nádraží? 3) Víte, co je to systém linek S, v němž má mít Masayrokovo nádraží po modernizaci tratí centrální postavení?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:11)
Jezdil jsem 5 let z Masarykova nádraží denně do zaměstnání do ÚJV Řež, co je systém linek S vím, ale o centrálním postavení Masarykova nádraží jsem nikdy neslyšel...
OTÁZKA (12.8.2008 18:41) F.Vláčil
Jak jsou developeři, zajímající se o pozemek pod Masarykovým nadražím, štědří?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:16)
Nemám ponětí o tom, kdo bude developerem v tomto území a městu zde nepatří ani metr pozemku. Územní plán a likvidace brownfieldů s tím z mého pohledu nemají co dělat. Pozemky zhodnocuje tímto krokem město Českým drahám a my můžeme jen doufat, že budou využity pro rozvoj železniční dopravy v Praze.
OTÁZKA (12.8.2008 18:50) Sibi
Pane radní, co říkáte tomu, že den poté, co se začalo veřejně mluvit o likvidaci Masarykova nádraží, tam spadl jeden ze sloupů?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:18)
Shoda náhod ? nevím
OTÁZKA (12.8.2008 18:56) Karel
Z jakého důvodu je navrhována změna územního plánu, když vlastník pozemků i vlastního nádraží o žádnou změnu nežádal? Proč je navíc navrhována změna v době, kdy byly proinvestovány miliony korun v projektu přímého napojení Masarykova nádraží na další periferní prařská nádraží?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:21)
Máte špatné informace...
OTÁZKA (12.8.2008 21:50) guarez
je vami schvaleny navrh v rozporu s memorandem podepsanym primatorem Bemem (tez clenem rady hl.m.Prahy) o stavbe rychlodrahy na Kladno koncici na Masarykove nadrazi?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:29)
Návrh rozhodně není v rozporu s memorandem, jen se to tak vysvětluje paní redaktorka Šprunková (Pravo) ač jsem se jí to pokoušel vysvětlit. Vlaky budou končit na Masarykově nádraží tak dlouho dokud nebude tato trať projíždět Hlavním nádražím. Ve stejné vlně změn jsou navrženy i nové stanice dráhy s návazností na MHD.
OTÁZKA (12.8.2008 21:51) guarez
Vite o tom, ze se diky stavbe Noveho spojeni proinvestovalo v souvislosti s Masarykovym nadrazim srovky milionu? chcete je jen tak vyhodit do vzduchu?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:31)
Vím jen, že v navrhované lokalitě je již dlouhá léta stavební uzávěra. Investice do historických budov ztracenou investicí rozhodně nejsou, protože zůstanou zachována.
OTÁZKA (12.8.2008 21:53) guarez
nemeli by o pripadnem zruseni masaryčky rozhodovat predevsim odbornimi a nemelo by byt rozhodnuti vysledkem sirsi diskuze?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:36)
Již několik let problematiku Masaryčky diskutují odborníci na workshopech i v odborné tisku, také návrh dopravního řešení celého železničního uzlu nezpracovávalo město, ale dopravní experti najati jak ČD tak městem.
OTÁZKA (13.8.2008 9:31) Vilém Koubek
Ke zbudování Železničního muzea v areálu depa Masarykova nádraží existuje usnesení vlády České republiky. Zohledňujete tento fakt?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:39)
Nově navrhované funkční využití ploh Masyrykova nádraží neznemožní výstavbu muzea, jen jak jsem již uváděl: město není investorem tohoto projektu, proto nevím v jakém je stadiu se nachází ani neznám časový horizont realizace.
OTÁZKA (13.8.2008 10:03) Jiří Bělunek
Proč se navrhuje pro oblast Masarykova nádraží výstavba bytů a obchodů? V centru je takových pozemků minimum, proč nedostane přednost univerzita, knihovna nebo park?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:42)
Navrhujeme Masaryčku jako oblasti smíšenou městských center, což nevylučuje ani jeden z Vašich návrhů.
OTÁZKA (13.8.2008 10:57) Jirka
Jednou peckou jste prebili druhou. Vypada to, ze uz si nikdo nepamatuje, ze jste to musel byte nejspis vy, kdo schvalil pozemky pro knihovnu. Jak je mozne, ze jste z toho najednou vycouvali? Nevznikl cely problem s blobem prave na vasi strane?
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:45)
Schválil jsem "pozemky pro knihovnu", ale "někdo" ji vyprojektoval větší než pozemky na kterých měla stát a nyní už máte vyníka
OTÁZKA (13.8.2008 12:10) JR
Dobry den, mate odhadovanou financni rozvahu, kolik se prodejem objektu vydela, a jake proti tomu budou naklady (prelozeni koleji, uprava hlavniho nadrazi, atd.), a kolik tedy bude cisty zisk pro mesto? Mohl byste prosim nastinit orientacni odhady? Dekuji. JR
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:49)
Město nevydělá ani korunu, benefit města je zisk městského centra rozšířeného až do Karlína, moderní dopravní uzel a záník cca 20 ha nepořádku. Na finační benefit se musíte ptát vlasníků.
OTÁZKA (13.8.2008 12:17) JR
Dobry den, mate casovy odhad, do kdy by se presunula doprava na hlavni nadrazi? Casto se v souvislosti s presunem mluvi o rychlodraze na Ruzyni a do Kladna, predpoklada se pak, ze bude draha koncit na hlavnim nadrazi? Je presun nadrazi do roku 2013 (planovana dostavba rychlodrahy) stihnutelny? Dekuji za odpovedi. JR
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:54)
Nejsem investor, tak bych nerad věštil, změnou ÚP se jen nastartuje proces, který bude pravděpodobně ve dvou etapách trvat 10-15 let. Takže do Kladna se zcela jistě bude jezdit nejprve z Masaryčky.
OTÁZKA (13.8.2008 14:49) Jirka Dohnal
Můžete, prosím, říct stručně a jasně, co se nyní s Masarykovým nádražím stane? Jsem z těch výroků politiků zmaten...
ODPOVĚĎ (13.8.2008 14:57)
S Masarykovým nádražím se nyní nestane vůbec nic, začne příprava nejprve na omezení a poté na přesun vlakové dopravy na Hlavní nádraží. Pokud zastupitelé návrch změny a následně změnu schválí.