Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Operetní atentát na Václava Klause

Prezident měl vlastně docela štěstí, že osnovatelé nedošli do fáze, kdy davy bude třeba před volbami ovlivnit nějakým opravdu spektakulárním činem.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
U

Urvisu

29. 9. 2012 16:12
Vychytralá klička, pane Schneidere :)… ovšem od protihráče vašeho kalibru jsem nic menšího, než úhybný manévr nečekal – to vy anebo ti novináři?, to vy anebo ta redakce? Svůj článek jste měl v perexu uvést  vlastním prohlášením střelce o protestu proti vládě (pokud už jste se rozhodnul citovat), protože o to mu zjevně šlo, protože zatím nikdo nepotvrdil možnost, že ochranka selhala a ten kluk to myslel upřímně. Je to každopádně magor. To je můj názor na obsah perexu, to není váš názor na obsah perexu. Pokud se pod nějaký článek podepíšete, neodvolávejte se na jednání redakce. Jako profesionál s možností ovlivňovat veřejné mínění musíte počítat s tím, že radikálové čtou JENOM perexy, u piva toho víc ani nestihnou, spadla by jim pěna a musí brousit nože :) PS: Kdo umazal ve slově "tohoto" koncovku "to"?
0 0
možnosti
JS
Zase ta projekce a argumentace ad hominem.
Jste s tím velmi protivný a ubohý. Co kdybyste zkusil psát věcně, správně, jasně a sám za sebe? A pak si do perexu napište, co chcete, a neztrapňujte se udělováním "dobře míněných rad". Váš původní příspěvek je jazykově rozmatlaný, takže z mé strany to není úhybný manévr, ale pokus o vyjasnění. Ani teď není zřejmé, co jste měl na mysli. To je špatné znamení, vaše utkvělá představa, že věci, které napíšete,  jsou jasné, když jsou (zdánlivě) jasné vám. Neházejte to na druhé, přečtěte si to po sobě ještě jednou, nebo si někoho inteligentního poproste o pomoc, aby vám vysvětlil, že to, co jste napsal, se dá vyložit dvěma způsoby, a že není blbý ten, kdo si to chce vyjasnit.Já nepíšu pro radikály, ale pro lidi přemýšlivé, kteří nesoudí věci zkratkovitě z rychlíku podle svého zdání, ale nejprve se seznámí s článkem a pak reagují. Na radikály házím bobana, a to poměrně zvysoka.Možná byste měl omezit "zrychlovače" či "zpomalovače" času, abyste si sám nemazal texty a pak nekonstruoval nějaká opravdu pochybná podezření, že to vám to někdo to umazává to texty. Zde vracím to "to" i s úroky.
0 0
možnosti
P

Philanthrop

29. 9. 2012 16:09
Klaus byl vedle, jak ta jedle
Na videu se tváří hodně překvapeně a naštvaně. Takže to asi nebyla jeho režie.Ale i přes zajímavost článku páně Schneidera si dovedu představit, že šlo o prostou akci jedince.Já bych si nejméně vajíčko na Klause taky hodil. Tento incident je skvělý, nic moc za to nehrozí, doufám, ale efekt má velký. I když se divím, proč zrovna Klaus, ten vládě nešéfuje. ;)
0 0
možnosti
KS
...
Hrozí za to trestní stáhání a trest v rejstříku trestu. Samozřejmě výsledek bude max. podmínka či nějaké ty veřejné práce.Pokud výše uvedené, "střelci" nevadí, tak docílil svého. Skoro vylučuji, že by za to dostal odnětí svobody (pokud tedy nebyl předtím trestán a neporušil jinou podmínku).Osobně se domnívám, že by za to měl dostata zasloužil si  tak 5let natvrdo. Za tento názor mě asi spousty lidí odsoudí, ale co proboha víc by měl člověk spáchat, než útok na hlavu státu, aby šel do basy? Neberu v potaz osobnost VK, kterého osobně rozhodně nemusím, ale jde mi o princip.Pokud si neumíme vážit státnosti, národa, vlajky, prezidenta, tak pak už nevím, čeho bysme si měli vážít víc...
0 0
možnosti
C

Ctenarcp

29. 9. 2012 15:46
Ve scénáři se počítalo i s pomocí Borise Šťastného
 Šťastný, který byl poradcem Václava Klause, byl krátce po útoku na prezidenta v kontaktu jak s ním, tak s lidmi z jeho týmu. A na riziko je také osobně upozornil. "Nemohli ani tušit, že ty střely nebyly třeba opatřené narkotikem nebo jedem. O prezidenta jsem měl strach, stál při něm Svatý Václav," řekl iDNES.cz Šťastný.http://zpravy.idnes.cz/klaus-mel-hned-po-utoku-jet-do-nemocnice-fcq-/domaci.aspx?c=A120929_123001_domaci_kopBoris si zaslouží medaili za věrnost. A Opencard pro celou rodinu zdarma. 
0 0
možnosti
SM

S. Marková

30. 9. 2012 16:04
Boris
by se měl hlavně dobře umýt,smrdí fekáliemi.
0 0
možnosti
K

Křivan

29. 9. 2012 15:45
lidová tvořivost
Napřed Smetana se svými tykadly, nyní Vondruš se svou plastikovou pistolkou. Stejná generace, stejná nespokojenost, stejná bezmocnost.  Cosi se děje.........král je nahý.  Současná politická garnituru musí být vděčná neschopné ochrance, že ho nezastřelila. Tenhle Martin Šmíd by už nebyl pouze virtualní. Takhle je to jen výtržnictví.PS. Článek umožňuje diskuzi, vyloučit nelze žádnou variantu. Otázka je co ubere či přidá komunistům víc hlasů. To že se deklaruje jako komunista, nebo to že s ním nechtějí mít nic společného.
0 0
možnosti
Foto

Martins

29. 9. 2012 17:59
Stejní pitomci,
chtělo by se říci. Pitomec, který ničí cizí majetek malůvkami a když za to dostane příjemně nízký trest 100 hodin prací, tak si ho nechá (že by důvodem bylo to slovo "práce"?) změnit na 100 dní vězení. A druhý takový pitomec, který si říká o zastřelení nesmyslným útokem na prezidenta republiky. Ale máte pravdu, souvislost tam možná  je. Adorací toho prvního pitomce, byl možná povzbuzen ten pitomec druhý. Pokud se mediálními hrdiny stanou nýmandi, kteří nedokáží vytvořit nic pozitivního, jen útočit na majetek nebo dokonce osobu jiných, pak je společnost nemocná...
0 0
možnosti
Y

Yanez

29. 9. 2012 15:43
Sedm kulí jako v Sarajevu
V prvé řadě jsem se mnohokrát podíval na dostupné videozáznamy. Stejně tak o učiní i vyšetřovatelé. Musí dospět ke dvěma závěrům. Špatně sehrané divadlo nebo totální selhání ochranky.Pokud ochranka nečinně přihlíží tomu, jak střelec sedm krát mačká spoušť pistole, je to divné. Z pistole nemusí být nutně vystřeleny klasické náboje, ale i náboje s prudkým jedem. Je to asi půl roku, co jsem sledoval americký dokument, kde se část pořadu řešila přesně tato otázka a to, na jakou vzdálenost je schopen cvičený policista rozeznat pravou zbraň od nepravé. Vzpomínám si, že ten expert řekl, že se to dá rozeznat podle ústí hlavně, snad povídal něco o přítomnosti, či nepřítomnosti drážek. Dále tam byla zmíněna přibližná vzdálenost, na kterou lze takovou zbraň rozeznat a bylo to okolo 70 cm.Pokud by střelec nezůstal na místě a z Chrastavy by zmizel, je vysoká pravděpodobnost, že by ho už nikdo nenašel. Dle dostupných informací jej policie zatkla až po velmi určité době. Zvláštní je i chování lidí od TV Nova. Vše mají dobře zdokumentováno, dokonce v klidu stačí udělat interview a až po té je střelec zatčen. Když jsem dané interview četl, překvapilo mne, jak měl redaktor všechny otázky krásně připravené.Zoufalá doba = zoufalé činy. Vypadá to, že tato rovnice platí. Bohužel, spousta lidí je dnešní dobou zahnána do kouta, z kterého nevidí úniku. Jsou, slušně řečeno, silně naštvaní.  Možná takových podobných zkratovitých jednání uvidíme v budoucnu více, což bych si osobně nepřál. Pokud se nestane v této zemi nějaký zázrak, zůstávám zatím skeptikem.
0 0
možnosti
JS
Můžete to nějak slušně a inteligentně rozvést?
Není jasné, na koho míříte. Na mne? Nebo na "novináře" z TV Nova? (Ti z něj ale nic nepáčili, ti se ho jenom zeptali, a on odpověděl, byv připraven - to je zřejmé ze záznamu.)Není ani jasné, proč se tak rozčilujete: vlastnímu obsahu "střelcova" prohlášení se článek nevyhýbá, naopak. A jestli máte opravdu a jenom na mysli znění "perexu", pak prosím své námitky směřujte na redakci, event. na Wilsonovo nádraží.
0 0
možnosti
U

Urvisu

29. 9. 2012 15:28
Mimochodem – střelcova slova o tom, že se považuje za komunistu, z něj páčili svými otázkami teprve novináři z TV NOVA!, sám od sebe neměl střelec nic takového v úmyslu prohlásit, dost dlouho přemýšlel, než to z něj vypadlo a činil tak zjevně s nechutí! Střelec prohlásil z vlastní vůle pouze následující slova: "Je to útok proti této vládě, která nechala vyhladovět třetinu národa! Můj čin může být považován za extrémistický, ovšem stejně tak já považuji za extrémismus chování současné vlády" (volně citováno). Jestliže Jan Schneider ve svém úvodním odstavci začíná… "Policie útočníka zajistila až o několik set metrů dál, když stoje na rohu bloku domů v poklidu kouřil a dával rozhovor televizi Nova. Na závěr rozhovoru dostal otázku, zda se nějak politicky angažuje. Odpověděl doslova: „Neangažuji se politicky. Jsem komunista, ale neangažuji se nijak.“ … a zcela pominul v perexu článku zmínit vlastní obsah střelcova prohlášení, jedná se o sprostou a stupidní manipulaci toho novináře!
0 0
možnosti
C

Ctenarcp

29. 9. 2012 15:18
Tak Červíček přidělí prezidentovi jinou ochranku ...
V bezpečnostních sborech probíhá revoluce. Před volbami. V médiích probíhá přeskupování  pozic. Před volbami. Aféra je přelepována aférou. Před volbami.Ivane Ducare, nejste zuřivý obhájce homeopatického bludu. Pouze brutálně křivdíte prof. Hořejšímu ;-). Ale s ochrankou jste to netrefil. I Červíček (původem z plodu Langerovy jabloně) soudí, že jsou potřeba změny ... po té "výtržnosti" s pistolí a maskáčovým mundurem.
0 0
možnosti
Foto

Martins

29. 9. 2012 15:18
Média tuto atmosféru
Média tuto atmosféru spoluvytvořila. Je to začarovaný kruh - lid chce číst o vraždách, skandálech a o tom, jak on je vlastně skvělý, nevinný a oběť a za vše mohou zhýralí, všemocní "oni" - politici, podnikatelé, zlatá mládež a vůbec kde kdo. A proto média tyto skandály skutečné i uměle nafouknuté neustále přinášejí.  A aby se trumfla, tak je komentují (ne vždy, ale často) jazykem V. cenové skupiny. Diskuse o politických tématech je dnes stejná, jako kdykoliv jindy od převratu. Kdo chce diskusi najít, ten ji najde. Kdo nechce, ten nechce. Hlasování v HydeParku je šaráda - stačí si nahodit prohlížeč s TORem nebo automatickým mazáním cookies a kdokoliv může dát za minutu třeba 20 hlasů. Za minutu. Čímž nemíním obhajovat K. Peake ani nikoho jiného z vlády, jen upozorňuji, že toto hlasování je tak snadno falšovatelné, že nemá cenu ho brát v úvahu. Prosil bych odkaz na jeden jediný průzkum, kde bude uvedeno, že 80 % občanů "nenávidí" současnou vládu. Já takový průzkum nikdy nikde neviděl. Dámám a pánům v politice by samozřejmě zamyšlení neškodilo. Ale problém skutečně není primárně v nich. Mohou být mizerní, mohou být ještě 10x horší, než jsou dnes, ale přesto to nikomu nedává právo použít v rámci politického boje násilí. Pokud má v politice existovat nějaká nepřekročitelná hranice, pak právě vůči použití násilí. Kdokoliv použije v rámci politického boje či projevu nesouhlasu násilí, má být důsledně a exemplárně potrestán. Co mě těší, že všichni čeští politici napříč stranami a politickými názory, skutek toho blba s  pistolkou odsoudili.Teď jsem si teprve přečetl článek Michala Semína - "Vieweghovy chrastavské výstřely" a ano, má naprostou pravdu.
0 0
možnosti
V

Vladimir1950

29. 9. 2012 18:28
Spoluodpovědnost..
Asi takhle..Kdyby nedělali páni a dámy vládní politici takové kopance, media by neměla o čem mluvit a psát..Díky bohu za tu současnou informovanost, takhle mají lidé informací, že si mohou vybírat..Někdo si vybere dobré, jiný špatné, každý jsme jiný..Co se týká relevantnosti údaje o tom, že vládu nemá rádo 80% lidí, máte pravdu, je to nedohledatelný údaj..Nicméně jsem se ho pokusil sám ověřit u svého okolí, které je relativně středové..A tam mi z 10 respondentů tento údaj potvrdilo 8. Takže to odpovídá, ne? :-)Jsem rád, že se mnou alespoň souhlasíte, že ny se ti pánové a dámy politici měli nad sebou zamyslet..Ale to je málo, měli by taky konat.Pokud by opravdu platila fundamentální pravicová pravidla t.j. nízké daně a levný stát(což má ke dnešnímu stavu daleko) měli bychom se mít dobře..Ona se ale každá dobrá myělenka dá pár darebáky zkroutit tak, že pozbyde původní smysl..A to se děje teď. Jsem proto pro změnu,čím dříve,tím lépe..
0 0
možnosti
O

Ořech

29. 9. 2012 14:34
Zpráva z hradu
Václav je už  v pořádkuhttp://vtipy.netroof.eu/item/8655/klaus-je-po-quotatentatuquot-zase-uz-ve-forme/
0 0
možnosti