Neděle 19. května 2024, svátek má Ivo
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Aňa Geislerová zažije hororové léto. Čeká ji erbenovské drama Polednice

Kultura

  6:00
V hlavních rolích připravovaného původního českého hororu Polednice se potkají Aňa Geislerová a Daniela Kolářová. Natáčet začne režisér Jiří Sádek v průběhu srpna v okolí Berouna, s premiérou distribuční společnost Falcon počítá v březnu příštího roku.

Z natáčení filmu Polednice. foto: Julie Vrabelová / Barletta Production

Vedle Geislerové a Kolářové vytvoří další role Karolína Lipowská, která hraje dcerku Anetku, dále Jiří Štrébl, Marie Ludvíková nebo Halka Třešňáková.

Přestože titul filmu odkazuje k slavné básni Karla Jaromíra Erbena, inspirace pro filmový příběh zasazený do současnosti je velmi volná. „Šlo nám o to vytvořit skutečně moderní tvar filmu v rámci hororového žánru, nikoliv dobové ztvárnění známé balady,“ uvedl producent Matěj Chlupáček.

Z natáčení filmu Polednice
Aňa Geislerová. Z natáčení filmu Polednice

Do centra příběhu odehrávajícího se v uprostřed horkého léta v malé vesnici, žijící svým neměnným rytmem, autoři postavili mladou ženu donucenou bojovat s nepřízní osudu i vlastními přízraky. „Chtěli jsme, aby zdánlivě běžný životní příběh, dostal v Polednici temnou, napínavou, hororovou atmosféru, kdy se stírají hranice skutečnosti a fantazie,“ sdělil scenárista Michal Samir.

Tvůrčí autorsko-producentská dvojice Chlupáček - Samir k natáčení Polednice přizvala debutujícího režiséra Jiřího Sádka, absolventa Akademie M. Ondříčka v Písku. Za kameru filmu se postaví jeden z předních českých kameramanů Saša Šurkala.

V příběhu se Eliška s malou dcerkou po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. „Eliška je typickým příkladem mámy pod tlakem, v těžké životní situaci, kterou se nerozhodne řešit jednoduchým způsobem, a tím, že se realitu snaží potlačit, nakonec vytvoří jinou, mnohem horší variantu toho, co se opravdu stalo,“ podotkla ke své úloze. Geislerová.

Autor: