Publikum v téměř zaplněném Kongresovém sále centra mělo ojedinělou možnost uslyšet legendární hity v částečně originálním živém balení.
Nejprve za reprodukovaného zvuku chorálů ze skladby Carla Orffa Carmina Burana ze zákulisí za nadšeného aplausu publika doslova naklusali jednasedmdesátiletý Manzarek a o sedm let mladší Krieger. Zřejmě aby publiku dokázali svou svěžest a křepkost, proběhli slalom mezi stojany a odposlechy na scéně. Naopak ležérně na scénu vkročil pětačtyřicetiletý zpěvák Miljenko Matijevic, který se pokoušel zaplnit post frontmana místo charismatického Jima Morrisona zesnulého v roce 1971.
Již od prvních tónů bylo zřejmé, že publikum dobře ví, proč přišlo, a proto nadšeně odměnilo potleskem Kriegerovo dlouhé sólo zahrané na kraji pódia. V záři reflektorů se při svých sólech hřál také Manzarek, který kromě hraní při hitu Break On Through levou rukou dirigoval doprovodné muzikanty - bubeníka Ty Dennise a baskytaristu Phila Chena, skromně se krčící v zadní části scény.
Hudba charakterizovaná Matijevicem jako "crazy rock'n'roll" sice přímo vybízela k tanci; posluchače, kteří poslechli jeho volání: "Come on!" však zpočátku hbitě zatlačovala ochranka. Po půlhodině vystoupení a bujarém pijáckém hitu Alabama Song však stál již téměř celý sál a pokusy bezpečnostní služby o nastolení atmosféry výchovného koncertu zjevně vzaly zasvé.
The DoorsThe Doors vznikli v roce 1965 v Los Angeles a patřili k nejslavnějším souborům své doby; Jim Morrison k nejslavnějším hudebním ikonám. Po Morrisonově smrti zbylá trojice s bubeníkem Johnem Densmorem koncertovala ještě dva roky, pak se kapela rozpadla. Manzarek a Krieger začali znovu společně vystupovat v roce 2002 pod názvem The Doors of the 21st Century. Densmore je však spolu s rodinou Morrisona za užívání názvu The Doors zažaloval. Proto svůj projekt přejmenovali nejprve na na Riders on the Storm a v roce 2008 na nynější název Ray Manzarek and Robby Krieger of The Doors. |
Manzarek při něm nadšeně mával publiku rukama nad hlavou, když stoje pravou botou na klávesách vyloudil ze svého nástroje "vítězný tón".