Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nová Prodanka trefila kozla. Proč někteří diváci z Národního divadla odcházeli a po představení bučeli?

Národní divadlo nahradilo bezmála čtvrt století starou inscenaci Prodané nevěsty novým nastudováním dirigenta Jaroslava Kyzlinka a režisérky Alice Nellis. Na výsledek se hodí rčení „trefit kozla“, jehož maketu se Kostýmní výtvarnice – do inscenace přidaná němá postava – snaží vnutit při hře na studování opery další doplněné němé postavě Režiséra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OO

O75l20d81a 50O29l55e80š

3. 6. 2022 15:40

Co se to děje?

Zvedá se hrozný vítr.

To je proslulý vichr z hor, dědeček mi o něm vyprávěl, vrací se každých sto let.

Zhasněme raději světlo, ať blesk neuhodí do vedení... ;-D

3 0
možnosti
JK

Nedávno viděl jsem v DRBu prestižní cenou Laurence Oliviera “Nejlepší komedie roku 2019” ověnčenou "komedii" "Jsem doma, zlato!"

Poblikum se zasmálo během představení asi dvakrát a cca 1/3 diváků odešlo v přestávce ..

Taky asi moderní pojetí, kterému jsem nedorostl. ;-(

0 0
možnosti
JK

Chyba je pouze v nevzdělaných divácích, kteří jsou za umělci, dělající moderní opravdové umění, natolik pozadu, že nejsou sto pochopit dílo na úrovni dnešní doby.

Místo snahy se vzdělat pak odchází, bučí, a míjejí příležitost zamyslit se sami nad sebou.

;-D

Toto je příležitost krásného návratu ke kořenům herectví, kdy hladoví herci hrají před prázdným jevištěm, popřípadě krátce před koncem hry už mají sbaleno a po finále mizí, aby nebyli vyváleni v dehtu a peří ..

Škoda, že to stát kazí penězi daňových poplatníků ... něco je na té podpoře umění asi špatně. :-/

1 0
možnosti
PM

Nevím proč mají někteří "režiséři/režisérky" potřebu klasická díla "oblekat" do moderního hávu.

1 0
možnosti
JK

Tak když sami nic nevymyslí, můžou aspoň zkarikovat (lepší případ) nebo úplně zmrvit dílo někoho, kdo opravdu uměl. :-/

0 0
možnosti
MC

M49a84r67e21k 77C15o61z72l

1. 6. 2022 22:12

Do Národního divadla to nepatří. Ale na obranu Nellis dodávám, že Cimrmanům se to kdysi taky stalo, že je lidé vypískali, když přišli na operetu a místo toho nastoupil soubor tehdy ještě neznámých amatérů.

0 0
možnosti
BH

Sám jsem s napětím spustil záznam z Garsingtonského festivalu a byl jsem nadšen. To, že Jeník dostal v hospodě od chasy do úst byla nádherná inovace.

Nejhorší je, když režisér(ka) vymýšlí experimenty, Rusalka v odpadech, ...

0 0
možnosti
Foto

Škoda, že autorka nenapsala celou pravdu, že kromě bučících diváků se vyskytovali i tací co tuto degradaci národního divadla nevydrželi a odešli s výkřiky hanba a fuj ještě před přestávkou. Měli naprostou pravdu a jen nedostatek odvahy mě zabránil udělat totéž.

24 0
možnosti
Foto

Ale vzdyt to tam napsala...

1 0
možnosti
AN

A74l37e16n16a 68N20o40v85a

31. 5. 2022 0:57

divaci houfne odchazeli a buceli urcite pravem. Divaci jsou uz na leccos zvykli takze tohle musela byt skutecne hruza. Dekuji redaktorovi za varovani. Clanek jsem jen prelitla ale ucel splnil.

15 0
možnosti
KP

K33a58r12e74l 24P10á14r47a28l

30. 5. 2022 22:20

V ND očekávám klasiku.Hokusy pokusy tzv.přiblížení současnému publiku ,patří do jiného typu divadla.Byli jsme na obou premiérách a všechny tři recenze potvrzují naše zkušenosti.Režisérka a vedení opery vytvořili pokleslou inscenaci.Chybí v ní úcta k velkému dílu.

.

28 0
možnosti
ZW

Přesně. U nějakého studentského experimentu to může fungovat naprosto báječně, možná i v nějakém alternativnějším divadle. Ale Národní divadlo je přece jen něco jiného. Tam lidé očekávají večerní róby a tmavé obleky v hledišti, stejně jako kroje a venkovské kulisy na jevišti, když jde o Prodanou nevěstu.

3 0
možnosti
JK

Ježiš to je hrozný... Před mnoha a mnoha a mnoha lety mě rodiče vzali na Prodanku a chtěl jsem ji jako klasiku dopřát i svým dětem. Ale kdybych slepě vyrazil do Národního a naservírovali mi tohle, asi bych se domáhal vrácení vstupného.

28 0
možnosti