Co se to děje?
Zvedá se hrozný vítr.
To je proslulý vichr z hor, dědeček mi o něm vyprávěl, vrací se každých sto let.
Zhasněme raději světlo, ať blesk neuhodí do vedení...
Nedávno viděl jsem v DRBu prestižní cenou Laurence Oliviera “Nejlepší komedie roku 2019” ověnčenou "komedii" "Jsem doma, zlato!"
Poblikum se zasmálo během představení asi dvakrát a cca 1/3 diváků odešlo v přestávce ..
Taky asi moderní pojetí, kterému jsem nedorostl.
Chyba je pouze v nevzdělaných divácích, kteří jsou za umělci, dělající moderní opravdové umění, natolik pozadu, že nejsou sto pochopit dílo na úrovni dnešní doby.
Místo snahy se vzdělat pak odchází, bučí, a míjejí příležitost zamyslit se sami nad sebou.
Toto je příležitost krásného návratu ke kořenům herectví, kdy hladoví herci hrají před prázdným jevištěm, popřípadě krátce před koncem hry už mají sbaleno a po finále mizí, aby nebyli vyváleni v dehtu a peří ..
Škoda, že to stát kazí penězi daňových poplatníků ... něco je na té podpoře umění asi špatně.
Nevím proč mají někteří "režiséři/režisérky" potřebu klasická díla "oblekat" do moderního hávu.
Tak když sami nic nevymyslí, můžou aspoň zkarikovat (lepší případ) nebo úplně zmrvit dílo někoho, kdo opravdu uměl.
Do Národního divadla to nepatří. Ale na obranu Nellis dodávám, že Cimrmanům se to kdysi taky stalo, že je lidé vypískali, když přišli na operetu a místo toho nastoupil soubor tehdy ještě neznámých amatérů.
Sám jsem s napětím spustil záznam z Garsingtonského festivalu a byl jsem nadšen. To, že Jeník dostal v hospodě od chasy do úst byla nádherná inovace.
Nejhorší je, když režisér(ka) vymýšlí experimenty, Rusalka v odpadech, ...
Škoda, že autorka nenapsala celou pravdu, že kromě bučících diváků se vyskytovali i tací co tuto degradaci národního divadla nevydrželi a odešli s výkřiky hanba a fuj ještě před přestávkou. Měli naprostou pravdu a jen nedostatek odvahy mě zabránil udělat totéž.
divaci houfne odchazeli a buceli urcite pravem. Divaci jsou uz na leccos zvykli takze tohle musela byt skutecne hruza. Dekuji redaktorovi za varovani. Clanek jsem jen prelitla ale ucel splnil.
V ND očekávám klasiku.Hokusy pokusy tzv.přiblížení současnému publiku ,patří do jiného typu divadla.Byli jsme na obou premiérách a všechny tři recenze potvrzují naše zkušenosti.Režisérka a vedení opery vytvořili pokleslou inscenaci.Chybí v ní úcta k velkému dílu.
.
Přesně. U nějakého studentského experimentu to může fungovat naprosto báječně, možná i v nějakém alternativnějším divadle. Ale Národní divadlo je přece jen něco jiného. Tam lidé očekávají večerní róby a tmavé obleky v hledišti, stejně jako kroje a venkovské kulisy na jevišti, když jde o Prodanou nevěstu.
Ježiš to je hrozný... Před mnoha a mnoha a mnoha lety mě rodiče vzali na Prodanku a chtěl jsem ji jako klasiku dopřát i svým dětem. Ale kdybych slepě vyrazil do Národního a naservírovali mi tohle, asi bych se domáhal vrácení vstupného.