Diskuze
Auto rozjede motor, který se netočí
Děkujeme za pochopení.
Viktor
Co je noveho
Neni problemem vyrobit tento motor jako ctyrtakt. Derzim napad na tuto knstrukci jiz od leta r.1986. Ale ted hledam spise zajemce o publikace patentu na linearni elektromotor, zabudovany do kola auta, ktery take pochazi z tetez doby a vse narazim na obrovsky nezajem. Problemem je totiz Mitsubishi, co uz neco podobneho ma
Ale kdo vi o potencialnim vaznem investorovi - napovezte.
Ondra
Ondra
Ten uvod clanku, je teda docela pritazeny za vlasy, ale jinak je to dost zajimavy vyzkum. Jen nevim, jak je to s tim snizenim emisi - motor je v podstate obycejny dvoutakt a ten ma vzdy podstatne vetsi emise nez ctyrtak..( I vyrobci dvoutaktu do sekacek apod,zvazuji prejit na ctyrtakt) Plus by snad bylo, kdyby to po meste jezdilo na baterie, pak by ovsem velkou cast zabirali baterie.. Navic, jak uz tady nekolikrat zaznelo bude asi hodne veliky problem s temi vybracemi. Kdyz to ukazovali v televizi, tak melo pekne vibrace.
Riccardo
Re: Ondra
Vzhedem k tomu, že oni tomu věnovali tisíce hodin a ty asi tak 3 minuty na napsání té zprávy, tak bych řekl, že asi vědí co dělají ...
Václav Vojíř
Příspěvek na téma lineární motor
Každé úsilí k vylepšení stávajících motorů je dobré.Zaprvé proto,že se sníží spotřeba,tedy závislost na ropě,emise,hluk.Zadruhé to může vést k dalším překvapením a další čistší cestě.A zatřetí naděje do budoucna a poznání,že žijí a pracují lidé,kteří vybočují z oceánu rezignace,nedůvěřivosti,pochybovačnosti,tuposti a lenosti myšlení.
.
bp
Re: Příspěvek na téma lineární motor
Takových lidí tu stále je velmi mnoho. Problém je v tom, že už moc dlouho jim buď totalitní režim nebo 50+x% obyvatelstva podmínky pro jejich práci znemožňuje nebo ztěžuje.
dapler
nesmysl
Je to naprostý nesmysl.Vyrábět takto el.energii naprosto nevýhodné.Účinnost motoru je velmi nízká.I rotující magneto(u klasického motoru) by dalo na jeden zdvih pístu mnohem větší výkon,než dva zdvihy zde.NAvíc bude mít motor v takovémto dvoupístovém provedení neúměrné vibrace..musel by to být jedině čtyřválec s protiběžným pohybem pístů.Celé je to slepá kolej..i malý motorek cca půllitrový s výkonným dynamem by byl lepší a méně nákladný.Ztráty při převodu do točivé energie jsou v dnešní době už velmi nízké díky syntetickým olejům a kvalitním ložiskům.
Drak
Re: nesmysl
Taky o tom premyslim, nemuzu v tom najit velkou prevratnou vyhodu. Vzdyt jde jednoduse o dva protilehle pisty, jinak uplne stejny spalovaci motor jako kazdy jiny..... Ze jsou pisty protilehle, jednodussi, a bez potrebnych lozisek je sice plus, ale podle me ztraci na tom ze kmitaji namisto aby rotovali (eg. meli setrvacnik). Dal, jde o premenu mechanicke energie na elektrickou, z elektricke pak zpet na mechanickou (roztocit kolo u vozu), tudiz ztraty tady do urcite miry budou, vetsi nez kdyby slo jen o mechanicky prevod.
Pagi
Verne
Nedavno prebehli uspesne skusky v Cechach na pohon motorov s pouzitym jedlym olejom.Myslite,ze by pohon lin.motora islo prisposobit na vznetovy motor,palivo pouzity jedly olej,bez srandy si viem predstavit situaciu:rodinka ide na veceru,dostane zlavu na jedlo,lebo odoberie pouzity jedly olej,a este bude pocas vecere motor tejto rodinky sluzit ako generator a osviecovat celu restauraciu,viete si to predstavit?To zavana Verneovkami.Ale to by sme asi moc chceli.Moj nazor je ze vlady sa nechcu zbavit dane za paliva,uvalia na taketo auta take dane,ze sa to vyrovna.To je moj nazor.
CarolusIV
Re: Verne
Viděl jsem to v televizi. V Berlině je taxikář, odebírá olej z hospod a pomfritových boud, ti jsou jen rádi, že se toho odpadu zbaví zadarmo, pak to nějak filtruje a jezdí na to jeho taxík.
bezelo déle?
Treba to meli líp olejované.
Anebo se samomazným kluzným válcem. Anebo to bylo pevneji sestavené a neroztráslo se to. Anebo pouzili profi písty. Anebo solidne chladili. Anebo prípadný rídící software byl lépe odladený. Tech anebo jeste bude muset být...
bp
Re: Treba to meli líp olejované.
Jediné "chcípnutí" klasický lineární motor okamžitě zastaví. Tak to prostě zařídili, aby to v případě výpadku s tím pístem elektromagneticky "šťouchlo". Jak prosté, milý Watsone (citát z virtuálních úst supergénia Sherlocka Holmese).
Ale stejně, rotace je rotace. :-)
bp
Je to moc hezké...
...ale jak to bude s dlouhodobou spolehlivostí a životností? To strašné mlácení ze strany na stranu s těžkými permanentními magnety ve mně nebudí velkou důvěru. Rotace je holt rotace...
Robert
Re: Je to moc hezké...
čti to pořádně, tam nejsou permanentní magnety.
Zdeněk Kříž
No to určitě
Moc bych si přál, aby to všechno byla pravda. Stejně tak přeji naším vědcům takový úspěch. Zní to ale až moc krásně, než aby to byla všechno! pravda
Jirka
Re: Může jezdit na všechno
Ne, pod sedačkou řidiče bude nasávací potrubí a u nádrže kompresor na LAG (Light Ass Gas). A místo benzínek budou Mexický restaurace.