Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Auto rozjede motor, který se netočí

A kde to má vlastně motor? zeptal se udiveně automechanik, když zvedl kapotu. Vepředu i vzadu našel jenom „kufr“, přitom ten vůz vypadá na první pohled docela obyčejně. „V kabině pod podlahou,“ odpověděl zákazník.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Viktor

11. 9. 2006 13:33
Co je noveho

Neni problemem vyrobit tento motor jako ctyrtakt. Derzim napad na tuto knstrukci jiz od leta r.1986. Ale ted hledam spise zajemce o publikace patentu na linearni elektromotor, zabudovany do kola auta, ktery take pochazi z tetez doby a vse narazim na obrovsky nezajem. Problemem je totiz Mitsubishi, co uz neco podobneho ma8-o

Ale kdo vi o potencialnim vaznem investorovi - napovezte.

0 0
možnosti

Ondra

9. 6. 2006 10:22
Ondra

Ten uvod clanku, je teda docela pritazeny za vlasy, ale jinak je to dost zajimavy vyzkum. Jen nevim, jak je to s tim snizenim emisi - motor je v podstate obycejny dvoutakt a ten ma vzdy podstatne vetsi emise nez ctyrtak..( I vyrobci dvoutaktu do sekacek apod,zvazuji prejit na ctyrtakt) Plus by snad bylo, kdyby to po meste jezdilo na baterie, pak by ovsem velkou cast zabirali baterie.. Navic, jak uz tady nekolikrat zaznelo bude asi hodne veliky problem s temi vybracemi. Kdyz to ukazovali v televizi, tak melo pekne vibrace.

0 0
možnosti

Riccardo

9. 6. 2006 15:16
Re: Ondra

Vzhedem k tomu, že oni tomu věnovali tisíce hodin a ty asi tak 3 minuty na napsání té zprávy, tak bych řekl, že asi vědí co dělají ... :-D

0 0
možnosti

Václav Vojíř

7. 6. 2006 11:24
Příspěvek na téma lineární motor

Každé úsilí k vylepšení stávajících motorů je dobré.Zaprvé proto,že se sníží spotřeba,tedy závislost na ropě,emise,hluk.Zadruhé to může vést k dalším překvapením a další čistší cestě.A zatřetí naděje do budoucna a poznání,že žijí a pracují lidé,kteří vybočují z oceánu rezignace,nedůvěřivosti,pochybovačnosti,tuposti a lenosti myšlení.

.

0 0
možnosti

bp

7. 6. 2006 12:38
Re: Příspěvek na téma lineární motor

Takových lidí tu stále je velmi mnoho. Problém je v tom, že už moc dlouho jim buď totalitní režim nebo 50+x% obyvatelstva podmínky pro jejich práci znemožňuje nebo ztěžuje.

0 0
možnosti

El Cid

6. 6. 2006 20:50
to je ta baterka na mačkání, s tím na mě nechoďte!

VVVV;-DVVVV

0 0
možnosti

dapler

5. 6. 2006 21:34
nesmysl

Je to naprostý nesmysl.Vyrábět takto el.energii naprosto nevýhodné.Účinnost motoru je velmi nízká.I rotující magneto(u klasického motoru) by dalo na jeden zdvih pístu mnohem větší výkon,než dva zdvihy zde.NAvíc bude mít motor v takovémto dvoupístovém provedení neúměrné vibrace..musel by to být jedině čtyřválec s protiběžným pohybem pístů.Celé je to slepá kolej..i malý motorek cca půllitrový s výkonným dynamem by byl lepší a méně nákladný.Ztráty při převodu do točivé energie jsou v dnešní době už velmi nízké díky syntetickým olejům a kvalitním ložiskům.

0 0
možnosti

Drak

6. 6. 2006 3:10
Re: nesmysl

Taky o tom premyslim, nemuzu v tom najit velkou prevratnou vyhodu. Vzdyt jde jednoduse o dva protilehle pisty, jinak uplne stejny spalovaci motor jako kazdy jiny..... Ze jsou pisty protilehle, jednodussi, a bez potrebnych lozisek je sice plus, ale podle me ztraci na tom ze kmitaji namisto aby rotovali (eg. meli setrvacnik). Dal, jde o premenu mechanicke energie na elektrickou, z elektricke pak zpet na mechanickou (roztocit kolo u vozu), tudiz ztraty tady do urcite miry budou, vetsi nez kdyby slo jen o mechanicky prevod. 

0 0
možnosti

Pagi

5. 6. 2006 19:44
Verne

!!Nedavno prebehli uspesne skusky v Cechach na pohon motorov s pouzitym jedlym olejom.Myslite,ze by pohon lin.motora islo prisposobit na vznetovy motor,palivo pouzity jedly olej,bez srandy si viem predstavit situaciu:rodinka ide na veceru,dostane zlavu na jedlo,lebo odoberie pouzity jedly olej,a este bude pocas vecere motor tejto rodinky sluzit ako generator a osviecovat celu restauraciu,viete si to predstavit?To zavana Verneovkami.Ale to by sme asi moc chceli.Moj nazor je ze vlady sa nechcu zbavit dane za paliva,uvalia na taketo auta take dane,ze sa to vyrovna.To je moj nazor.

0 0
možnosti

CarolusIV

6. 6. 2006 9:11
Re: Verne

Viděl jsem to v televizi. V Berlině je taxikář, odebírá olej z hospod a pomfritových boud, ti jsou jen rádi, že se toho odpadu zbaví zadarmo, pak to nějak filtruje a jezdí na to jeho taxík.

0 0
možnosti

bezelo déle?

5. 6. 2006 11:55
Treba to meli líp olejované.

Anebo se samomazným kluzným válcem. Anebo to bylo pevneji sestavené a neroztráslo se to. Anebo pouzili profi písty. Anebo solidne chladili. Anebo prípadný rídící software byl lépe odladený. Tech anebo jeste bude muset být...

0 0
možnosti

bp

5. 6. 2006 12:01
Re: Treba to meli líp olejované.

Jediné "chcípnutí" klasický lineární motor okamžitě zastaví. Tak to prostě zařídili, aby to v případě výpadku s tím pístem elektromagneticky "šťouchlo". Jak prosté, milý Watsone (citát z virtuálních úst supergénia Sherlocka Holmese).

Ale stejně, rotace je rotace. :-)

0 0
možnosti

bp

5. 6. 2006 10:47
Je to moc hezké...

...ale jak to bude s dlouhodobou spolehlivostí a životností? To strašné mlácení ze strany na stranu s těžkými permanentními magnety ve mně nebudí velkou důvěru. Rotace je holt rotace...

0 0
možnosti

Robert

5. 6. 2006 15:16
Re: Je to moc hezké...

čti to pořádně, tam nejsou permanentní magnety.;-)

0 0
možnosti

Zdeněk Kříž

5. 6. 2006 9:52
No to určitě

Moc bych si přál, aby to všechno byla pravda. Stejně tak přeji naším vědcům takový úspěch. Zní to ale až moc krásně, než aby to byla všechno! pravda

0 0
možnosti

PetrS.

5. 6. 2006 9:36
Může jezdit na všechno

A co takhle vyčichlé parfémy?

0 0
možnosti

Jirka

5. 6. 2006 9:47
Re: Může jezdit na všechno

Ne, pod sedačkou řidiče bude nasávací potrubí a u nádrže kompresor na LAG (Light Ass Gas). A místo benzínek budou Mexický restaurace.:-)

0 0
možnosti