Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nevyplatí se nám studenty vyhazovat. Dvacetiletí jsou dnes mnohem méně zralí, říká prorektor Masarykovy univerzity

Vysoké školy nabírají čím dál víc studentů, dokončí je ale v lepším případě každý druhý. Studijní neúspěšnost je komplexní fenomén, který má celou řadu příčin. Nedá se jednoduše říct, že dnešní generace je hloupější než ty předcházející. „Před čtvrtstoletím mělo vysokou školu jedenáct procent lidí, dnes je to přes třicet. Školy se musejí přizpůsobit tomu, že studenti jsou jiní než v roce 2000,“ říká prorektor pro vzdělávání a kvalitu Masarykovy univerzity v Brně Michal Bulant.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

Tohle je klíčové: "Jenže pokud bychom udělali právě ty široké programy s pozdější specializací, tak bychom narazili na organizační strukturu kateder a fakult."

Tzn. mohli bychom vyhovět poptávce lidí a udělat to tak, jak to lidi dnes potřebují a jak je to běžné na Západě. Ale to by pro nás bylo dost nepohodlné - museli bychom změnit zaběhlou strukturu kateder. Takže tůdle.

No a to je myšlení těch škol v kostce.

0 0
možnosti
SD

Tohle je klicove:

A zase, jak už jsem říkal, nebudeme si nalhávat, že všechny studijní programy u nás na Masarykově univerzitě jsou špičkové, když do některých přijímáme i uchazeče na třicátém percentilu – to znamená, že sedmdesát procent uchazečů bylo lepších.

Otazka zni, proc by vubec takovy obor na vysoke skole byt, a mit stejne kvalitni certifikat (treba Bc), kdyz je to vlastne takova "prumerna nadstavba stredni".

Jenze politikove jsou zbabelci, a boji se rict "ne, nemaji na to vsichni" - a zatiteni jsou "odborniky" z humanitnich fakult, kteri najdou spoustu ucenych duvodu proc udelat z VS inkluzivni pomocne skoly.

Vysledkem jsou prakticky bezcenne tituly, a formalne vzdelana, avsak realne hloupa spolecnost. Vysledek hlupackeho vzdelavani vidime ve fatalnich chybach, ktere delaji (prevazne humanitne vzdelani) politikove v Evrope v oblastech energetiky a bezpecnosti.

1 0
možnosti
PS

Vyšší procento studentů VŠ na Západě rozhodně neukazuje, že by tam měla křivka četností IQ jiný průběh než u nás. Jako bývalý učitel na VŠ můžu potvrdit, že ani přijetí na VŠ neznamená, že student absolvoval maturitu oprávněně. Spíše než zavádět "inkluzi" na VŠ by to spíše chtělo zaměřit se na kvalitu středoškolského (gymnaziálního, lycejního) vzdělávání - a klidně i s jistou diverzifikací (my měli třídy se zaměřením humanitním, jazykovým, fyzikálním a matematickým už od 1. ročníku).

0 0
možnosti