Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Osvědčil se boloňský recept na vysokoškolské studium?

Systém, jenž dělí studium na bakalářské, magisterské a doktorské, má podle kritiků řadu chyb. Přinesl ovšem i evidentní výhody.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

Krtek

16. 2. 2013 9:26
Můj názor
Když bude polovina populace vysokoškolsky vzdělaná, kde se pro ní vezmou odpovídající pracovní místa a kdobude dělat řemesla? Pro 2/5 je to stejně zašívárna a odlad nástupu do zaměstnání. Mnoh z nich tu vysokou udělá jen se zaťatými zuby a pak se svému bor vůbec nevěnují. Dle mně, takto nastavené vzdělání se mnohry část stuia Bc. překrývá s Mgr. Je to jedna velká, černá díra na peníze vedle zdravotníitví.
0 0
možnosti
ŠČ

Š29i59m13o17n 61Č14u66d37a

16. 2. 2013 7:09
System je spravne, pouze lenost a neschopnost
Zde se ukazuje trestuhodna lenost a neschopnost zdejsich pedagogu. System:- Podporuje mobilitu a tedy ziskavani zkusenosti mimo sve male hnizdo.- Je univerzalni v Evrope.- Strukturou umoznuje JAKKOLIV dlouhy vzdelavaci cyklus. Lidi, co potrebuji hluboke teoreticke zaklady pujdou na obor, ktery jim je v prvnich letech da. S propustnosti blizko 100% na magistra. Lidi, co je nepotrebuji, pujdou na jiny obor, ktery nema navazujici studium a nebo z nej postoupi jen par % tech nejlepsich, co si uvedomi, ze maji na vic. System je velmi dobry! Jde jedine o kombinaci lenosti s naprosto trestuhodnou neschopnosti nasich pedagogu obory navrhnout tak, aby prinesly cekany uzitek a efekt! Co tady predvadi pan Sykora a Barta, jsou jen nicotne stesky nad neschopnosti svou vlastni a nebo vedeni fakulty. Kazda hodina vzdelani, kterou clovek dostane, je pro tuto zemi vylozene vhodna. Vracet se zpet k 15% lidi, co se dostanou az na magistra je spatne.
0 0
možnosti
G

Goeg

16. 2. 2013 16:16
Vazeny pane, nejde o
Vazeny pane, nejde o "naprosto trestuhodnou lenost a neschopnost zdejsich pedagogu", ale o to, jak je nastaveno financovani vysokeho skolstvi. Vysoke skoly nejsou financovany podle "ocekavanych uzitku a efektu", ale podle poctu studentu a publikacni cinnosti. Kvuli obrovskym poctum studentu,  obrovskemu tlaku publikovat v nejlepsich zahranicnich vedeckych casopisech (alespon na elitnich ceskych univerzitach) a velke administrativni zatezi, jsou cesti vysokoskolsti pedagogove enorme pretizeni, ze vy si to vubec nedovedete predstavit. Jestlize jste profesorem na Karlove univerzite, ucite stovky studentu, vedete magisterske prace a dizertacni prace, mate ruzne funkce a k tomu NAVIC mate aktivni vyzkumny program a publikujete ve spickovych zahranicnich casopisech ve svem oboru, tak nemate cas vubec na nic. Pracujete kazdy den od rana do noci vcetne sobot a nedeli za ubohy plat. Vase reci o trestuhodne lenosti a neschopnosti vysokoskolskych pedagogu si proto prosim nechte pro nekoho jineho.
0 0
možnosti