Diskuze
PETRÁČEK: Když ďábel létá. Uhelné znečišťovatele začínají vytlačovat aerolinky
Děkujeme za pochopení.
Moderní letadla mají čím dál tím úspornější motory. Vzduch i voda v Evropě jsou čím dál tím čistší, věk dožití se neustále prodlužuje. Ale klimaalarmistická úderka musí každý den vyprodukovat několik povinných článků jak je všechno špatné, všude jen zmar a jak všichni bídně zhyneme v totálně rozvráceném životním prostředí.
Že to nekoresponduje s okolní každodenní realitou? A koho by to zajímalo, že.
A protože se to opakuje pořád dookola, tak už tomu spousta lidí věří, aniž se nad tím nějak zamýšlí nebo to konfrontují s realitou. Pak z toho vznikají takové příspěvky o milionech mrtvých a děsné škodlivosti lodí, viz jen vzorek pár příspěvků níže. Třeba to o těch strašně škodlivých lodích vychází jen z jednoho článku, který měl správně úderný titulek, a který od té doby lidi papouškujou neustále dookola, aniž se někdy zamysleli nad jeho obsahem.
Dokud neumrou miliony, nebude se nic resit. A pak bude pozde. Ale bude to show.
Konečně! Před cca 20 lety jsme bydleli na Praze 6 a dočetli se, že letiště v Ruzyni má zdvojnásobit svou kapacitu. která tehdy činila asi 6 milionů cestujících. Prodali jsme, co jsme mohli a koupili si domeček na druhé straně Prahy. Loni odbavili přes 16 milionů cestujících a začali používat dráhu, čímž létají přes nás. Už jsme příliš staří, abychom se stěhovali. Tak díky, že to někdo řeší.
M. Mikulec
Zase se problém bere z opačného konce: kdo se chce chovat ekologicky, ať kupuje místní potraviny a podporuje místní výrobce. Copak musíme mít na pultech rajčata z Maroka a Holandska? V Británii koupíte hlavně ryby z Řecka. Proste regulacně- dotačně- buzerační EU to tak chce, stejně tak i globální byznys. Až se nebudou dít takové zvrácenosti, ze se u nás vyrobí šrouby bez závitů, naloží se, kamiony je odvezou do Španělska, tam vysoustruží závity, zase se naloží a odvezou přes Evropu do Polska, kde se prodají, pak teprve se můžeme bavit seriózně o ekologii, a ne ji jen předstírat. Aby bylo snadné lidi buzerovat.
Jistě, protože v ceně letenky není vůbec zohledněna škoda na životním prostředí. Proto teď už jedna dovolená nestačí a dělat si výčitky za čoud za letadlem, nebo dokonce řešit uhlíkovou stopu, rozhodně není na pořadu dne. Jo, to na přímou otázku každý takový letec odpoví, že on je rozhodně pro ekologii, ale jen co se za tazatelem zavřou dveře, jde vesele objednat další nezbytnou zahraniční cestu.
M. Mikulec
Před desítkami let byl vzduch nedychatelny, a to tu bylo minimum aut a minimum letadel: uhelné elektrárny a lokální topení udělaly ze vzduchu strašnou směs plynů a pevných částic. Dnes je vzduch nesrovnatelné čistší i přes veliký dopravní provoz. Takže trochu objektivity by neškodilo.
Nejde jen o Ryanair. Letecká doprava celkově má k ekologii daleko...o námořní ani nemluvě...
A. Fafejta
Pokud je nekdo ekolog a je uprimny, musi samosebou videt, ze cestovani a s nim spojeny prumysl (ropny, automobilovy, letecky..) je mozna nejvetsi ekologickou zatezi na svete.