Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Potřebuje Praha další mezinárodní letiště?

Letiště Vodochody má zelenou k dalšímu rozvoji. Není ale záměr jen předehrou k budoucí taškařici s daňovými poplatníky? Zamýšlí se Jan Váňa.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

Katule.V

18. 11. 2013 11:26
sednout s pentou za stůl
Pěkná myšlenka sednout si s Pentou za stůl. Mně se zdá, že u jednoho stolu sedí Penta se zástupci státu zřejmě poměrně často. Problém tohoto společného přístupu je v tom, že my jako minoritní akcionáři státu z těchto jednání vycházíme zkrátka. Penta, nevím jak to dělá, ale dokáže zřejmě divy. Viz její obchod s pozemky pro paralelní dráhu v Ruzyni. Když prošla loni EIA k paralelní dráze v Ruzyni, Penta hlasitě prohlašovala, že LV musí projít přece taky, hodilo se jí to.V červenci pro HN zase mluvil ředitel LV Kačur (ten, co byl ředitelem České správy letišť, s.p. v době, kdy stát přišel o pozemky pro paralelní dráhu a nebyl schopný odkoupit je ještě za rozumnou cenu zpět) o tom, že by v budoucnosti mohla Penta prodat LV Ruzyni (HN, 22.7.2013). A jaké používá nyní argumenty Penta? No přece stejné jako tenkrát u pozemků v Ruzyni - že se to státu "bohatě" vyplatí při následné privatizaci (ta tenkrát nepřišla, spekulovalo se o ceně 100 mld Kč, oproti kterým nějaké 4 mld pro Pentu za pár desítek ha pole vypadaly jako pakatel):"... pokud se jí podaří rozjet druhé pražské mezinárodní letiště a přetáhne na nižší poplatky low-costy, klesnou Ruzyni tržby a tím s velkou pravděpodobností i zisk. A pokud by se ruzyňské letiště privatizovalo, stát by kvůli nižšímu zisku prodával za méně, než původně plánoval. Penta tvrdí, že pro stát by před privatizací bylo výhodné koupit Vodochody – spojeným letištím by zůstal monopol na Prahu a privatizační cena by neklesla. " Ne nadarmo HN titulní článek nazvaly "Plány Penty: vydělat na Ruzyni i podruhé" Co na to letecký expert?
0 0
možnosti