Nejposlouchanější zůstává rozhlas
Boj velkých hráčů o nejposlouchanější celoplošnou stanici zůstává téměř neměnný. Pozici lídra si stále drží ČRo Radiožurnál s denní poslechovostí 883 tisíc posluchačů, v závěsu pak Impuls a Evropa 2. Mnohem zajímavější „závod poslechovosti“ se ale odehrává na poli menších nadregionálních a regionálních stanic, kde se bojuje o každého jednoho posluchače.
Skokanem roku je Radio Čas
Největší úspěch na poli nadregionálních stanic slaví moravskoslezské Radio Čas. Denní poslechovost tam meziročně vzrostla o 43 %. Týdenní poslechovost pak posílila o 26 %. To je výsledek, který Radio Čas staví na pozici nejrychleji rostoucí nadregionální stanice. Úspěch ale nepřišel jen tak. Vedení rádia vsadilo na poměrně výrazné formátové změny – osvěžili playlist, zařadili nové pořady a obměnou prošla také ranní dvojice, včetně nové ranní show Dobré ráno, Moravo.
Vliv na úspěch má bezesporu i postupná změna komunikace a vizuálu. Kromě liftingu loga se komunikace rádia ve velké míře přesunula do online prostředí, konkrétně na sociální sítě. Odvážné změny posunuly Radio Čas mezi elitu, kde zaujímá pevné místo mezi moderními rádiovými stanicemi 21. století.
Sázka na novou vlnu Radiu Čas vyšla a od začátku programových změn poslechovost neustále roste. Na začátku roku 2021 si Radio Čas naladilo 194 tisíc posluchačů týdně. Poté přišly výše uvedené změny a éra „Nového Radia Čas“. První výsledky se dostavily už na konci roku 2021, kdy si Radio Čas naladilo 218 tisíc posluchačů týdně. Vzestupný trend stanici neopouští ani v roce 2022 - v prvním kvartálu si je naladilo 245 000 posluchačů týdně.
Důležitou roli v rádiích hraje celková identita
V rámci nadregionálních stanic si velice dobře vede také Rock Radio, které může slavit 27% meziroční nárůst v denní poslechovosti. Na poli regionálních stanic je pak největším skokanem ČRo České Budějovice s meziročním růstem v denní poslechovosti 38,2 % a v závěsu za ním ČRo Plzeň (21,2 %). Z dat vyplývá, že úspěch regionálních stanic Českého rozhlasu kopíruje vůdčí pozici jejich velkého celoplošného „tatíčka“. Jak vidno z uvedených čísel, rádiům se daří i přes vzrůstající popularitu VOD, podcastů a dalších online formátů. Boj o nové posluchače tak rozhodně nekončí ani v roce 2022. Je ale potřeba myslet na jednu podstatnou věc. Doba se mění a tak by se měla rozvíjet také celková komunikace rádiových stanic. Protože už nejde jen o samotné vysílání, ale o celkový obraz stanice, včetně její identity, tonality a brandu v čele se silnou rolí sociálních médií.