Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Osvětlovací společnost Signify dosáhla uhlíkové neutrality

Osvětlovací gigant, společnost Signify, známá především svými produkty značky Philips, se v oblasti ekologie a udržitelného způsobu podnikání snaží jít příkladem dalším velkým společnostem, a jde dokonce nad rámec svých vlastních stanovených cílů.

Osvětlovací společnost Signify dosáhla uhlíkové neutrality foto: ČTK

Signify snížil své provozní emise od roku 2010 o více než 70 %, když přešel na energeticky účinnější technologie ve svých provozovnách, na udržitelnější způsoby dopravy a optimalizované logistické plánování a s ohledem na udržitelnost snížil objem cestování. Využívá také 100% obnovitelnou elektřinu.

Signify dnes začíná realizovat svůj nový program udržitelnosti a nastavuje směr zdvojnásobení svého pozitivního dopadu na životní prostředí a společnost. Inspiruje se především u čtyř cílů udržitelného rozvoje OSN, kterými jsou omezení nárůstu teploty, zvýšení výnosů z cirkulární ekonomiky, zvýšení výnosů ve prospěch ekonomiky a zvýšení závazku k rozmanitosti a inkluzi. Jaké konkrétní kroky pro to hodlá učinit?

Společnost Signify dosáhne již v roce 2025 cíle stanoveného v Pařížské dohodě pro společnosti pro rok 2031 na omezení nárůstu teploty na 1,5° C oproti předindustriální době. Činí tak zvýšením energetické účinnosti svého portfolia, které sníží emise zákazníků, a podporou snižování emisí u dodavatelů.

Podle společnosti šetří jejich LED osvětlení průměrně 50 % elektřiny spotřebované konvenčním osvětlením. Další úspory kolem 30 % pak může být dosaženo použitím systémů propojeného osvětlení a jeho správy. Navíc věří, že rozšíření solárních osvětlovacích systémů poskytne další velmi účinnou příležitost ke snížení emisí uhlíku.

Cirkularita a zodpovědnost

Téma cirkulární ekonomiky se stává důležitějším než kdykoli předtím. V současné době používáme 1,6 násobku zdrojů, které naše planeta dokáže obnovit, a nedostatek zdrojů a plýtvání obecně dosáhlo znepokojivých rozměrů. Společnost Signify se zavazuje k odpovědné spotřebě a výrobě s produkty, které lze renovovat, přetisknout, znovu použít nebo recyklovat. To jí pomůže dosáhnout cíle, kterým je zdvojnásobení výnosů z cirkulárních produktů, systémů a služeb na 32 % v roce 2025.

Signify také hodlá zdvojnásobit procento výnosů, které prospívají společnosti, na 32 %. To zahrnuje výnosy z inovací v oblasti osvětlení, které zvyšují dostupnost potravin, bezpečnost a ochranu zdravého života a jeho kvality. Společnost má v plánu posílit i svůj závazek k rozmanitosti a inkluzi a plánuje zdvojnásobit procento žen ve vedení společnosti na 34 %.

  • Nejčtenější