Diskuze
Příbuzenská personalistika Věcí veřejných
Nový ředitel Národního ústavu pro vzdělávání Václav Hořejší je zetěm místopředsedy VV a starosty Litvínova Milana Šťovíčka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
F
MR
M12a20r24t11i26n 89R57y30c22h77l44í59k
5. 11. 2011 12:53
víme o tom,
díky, jde o důvěrníka StB s krycím jménem Bouda. rmt
0
0
možnosti
C
Caldaannaberta
15. 10. 2011 18:57
Nástupnická organizace
Nástupnická organizace skutečně "má řešit otázky předškolního, základního, středního a vyššího odborného vzdělávání včetně uměleckého a jazykového. Ústav se má také zabývat pedagogicko-psycholgickým, speciálně pedagogickým, výchovným a kariérovým poradenstvím ve školství." Ve skutečnosti to však není možné, personální oslabení nic takového neumožňuje. Ministerstvo systematicky, důsledně a bez publicity likviduje svá odborná pracoviště. Vzhledem k tomu, že základní pedagogické pracoviště, kterým byl Pedagogický ústav J.A.K., bylo zrušeno již v 90. letech a fakulty jeho činnosti nepřevzaly, bude brzy ČR zcela bez odborných pedagogických pracovišť. Nelze psát bez výzkumných, protože výzkum uvedené instituce roky - opět v důsledku významného snížení pracovních míst - neprováděly. Ve školství byla realizována tzv. kurikulární reforma, její dopady nebyly systematicky sledovány, neexistují reprezentativní data, která by mohla sloužit jako východisko ke změnám atd. Na základě čeho bude provedena revize RVP? K 1. 1. 2012 bude zrušen UIV, školská statistická data budou omezeně sbírána ČŠI, o kvalitě jejich zpracování a interpretaci odborníci již teď pochybují. Veřejnost není o dopadech uvedených rozhodnutí srozumitelně informována.Je možné, že jedním z důvodů klesající úrovně vzdělání, je kvalita učebních dokumentů, které se připravují bez možnosti experimentálního ověření, bez odpovídajícího zapojení skutečných didaktiků předmětů či oborů, pokud takoví didaktici ještě existují. Učitelé nejsou na práci s novými dokumenty řádně připravováni, nemají podporu v metodických příručkách ani v dalším vzdělávání, které se často orientuje na nepodstatná témata. Čas na přípravu dokumentů, podle kterých školy pracují, je vymezen obdobím "od voleb do voleb", potom je vše špatně a začíná se znovu. Tentokrát bez odborníků, bez opory v pedagogické teorii a výzkumu, bez reprezentativních dat o současné škole, žácích, učitelích atd. Výsledek bude zajisté mimořádný!
0
0
možnosti