Pátek 24. května 2024, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ptejte se nového ministra dopravy Zdeňka Žáka

Ministerstvo dopravy povede bývalý generální inspektor Českých drah Zdeněk Žák

UKONČENO

Rezort dopravy se jeví jako jeden z mála, který není příliš zatížený problémy. Jenže to platí jen na první pohled. Na nástupce Zbyňka Stanjury (ODS) čeká například vyřešení povodňových škod, nebo problematická oprava dálniční tepny D1. Zdeněk Žák - nový ministr dopravy, odpovídal na otázky čtenářů serveru Lidovky.cz.

položených otázek: 35 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Zodpovězené otázky

OTÁZKA (11.7.2013 11:59) Tronner
Dobrý den! Budete prosím uplatňovat na konkrétních osobách škody, které byly způsobeny lajdáctvím, amatérismem a klientelismem při zavádění nového registru vozidle? Mám tím na mysli jistého "státního tajemníka" z doby min. Dobeše a celou bandu vyžírků v jeho okolí. Odnesli to jen a jen občané. Mimochodem, registr nefunguje na 100% dodnes
zdeněk žák: (11.7.2013 12:15)
Nejen v tomto případě, platí to vždy. Co se týče registru, ten by mohl sloužit jako učebnicový příklad toho, jak se věci nemají dělat. Tímže je postaven na velmi nestabilním základě, tak se obávám, že se toho nedá moc zlepšit. Český občan se stal rukojmím podivnéhé koktejlu utilitárních zájmů a neschopnosti řídit velké projekty. Protože chceme, aby se stát choval v budoucnu ke svým občanům přátelštěji, je nefungující registr vozidel jednou z mých priorit.
OTÁZKA (11.7.2013 10:45) Dalibor M.
Dobrý den, máte v plánu přijmout nějaká opatření vůči Drážní inspekci (navýšení finančních prostředků dle požadavků nebo počtu zaměstnanců), aby již nedocházelo k obdobným problémům jako nedávno v Ústí nad Labem? viz článek Spor o noc strávenou na železničním přejezdu - vyšetřovatelé a policie čekali na příjezd Drážní inspekce, přičemž inspektor inspekce jel až ze Strakonic. Dle Drážní inspekce bylo nutné omezit počet pohotovostních stanovišť v důsledku nedostatku finančních prostředků na platy. Děkuji za odpověď . Dalibor M.
zdeněk žák: (11.7.2013 12:27)
Váš dotaz míří na typické šetření na nesprávném místě. Místo rušení tučně honorovaných míst, byly rušeny pozice lidem, kteří bdí nad bezpečným provozem. A aby toho nebylo málo, tak bylo zcela nesmyslně před nedávnem i těm zbývajícím inspektorům Drážní inspekce zakázána činnost provádět prevenci. Určitě to napravíme. To už se ale v našem chatu dostáváme od dopravy k nefunkčnosti správy věcí veřejných v České republice jako takové. Podobné příklady bychom mohli najít ve všech rezortech. Určitě už slyšli o příběhu rybího filé, kdy ministerstvo zemědělství svým vlastním inspektorům zabránilo stíhat fixlování potravin a nebo o příběhu praktických lékařů, jimž stát zakázal předepisovat valnou část běžných léků (mastička na akné) a tutéž činnost musí vykonávat 4,5x dražší specialisté. A tak bychom mohli pokračovat. A tím zároveň odpovídám na čtenářce Jaroslavě. Někdo prostě musí začít s tím, aby se český stát začal vracet, když už ne k nějakému ideálu, tak alespoň k normálnosti. A já osobně jsem se rozhodl na tom podílet právě proto, že je mi líto "nás obyčejných lidí". Děkuji vám všem za trpělivost a za kultivovanéa a inspirující dotazy.