Diskuze
Většina Čechů se nakupování na internetu stále bojí
Děkujeme za pochopení.
Magda
Postovne
Je to asi taky o tom, CO kupujete pres internet. Elektronika byla jedina, co se vymstilo kupovat pres inet. Jinak vsechno ostatni - nabytek, textil, obleceni, knizky, leky, drogerie - tak to byla naprosta parada. I komunikace vzdy vynikajici. Kdyz clovek presne vi co, tak uz jen objedna a dojde mu to pod nos. Nemusi behat po desiti obchodech a srovnavat ceny, najde si to nejlevnejsi ve srovnavaci na internetu. S vracenim penez jsem taky nemela problemy, zahranicni porodejci vzdy radne vratili a jeste mnohdy byl kurz koruny vyhodny pro mne. Blby je to postovny, kdy to nakonec prebije tu láci ceny.
Magda
Perfektni
Nakupovala jsem pres internet nejmin 30 x, pokazde od jine firmy. Vzdy bylo zbozi do dvou dnu u mne, vzdy bezvadne sluzby, zbozi v poradku. mel by vzniknout registr inetovych firem, kde by uzivatele hodnotili a recenzovali.
Petr
Bojim se co mi poslou
Bohuzel skutecnost je takova ze zbozi, jak jsem uz nekolikrat videl, je spatne kvality a vymeni nebo vratit je nemozne.
frk
propaganda?
Já se nebojím stále. Já se bojím už. Samej maskovanej šmejd, co má šanci být neviditelný. Jediný, co nakonec získáš je ve výsledku jen relace na správce kokurzní podstaty.
Zeb
nemám problém
nakupuju už řadu let privátně i služebně, elektroniku, DVD, knihy a nemám žádné problémy , snad s vyjímkou delšího dovozu kolem Vánoc ap., hlavně se Češi pořád všeho nebojte
hugh
nakupování na internetu je vopruz
špatné popisy i obrázky... diskusi k výrobku většina obchodníků nepřipouští... dovolat se jim nedá... buď tam na konci mají automat, záznamník nebo mobil co nikdo nezvedá... tj. případ třeba i obchodních míst o2 a tmobile... reklamace je většinou noční můra... nejraději nakupuji prostě u nás ve městě... je krize a spousta obchodníků vám ráda dá cenu o kterou si řeknete...
veskawesi
Na tom neni nic spatneho
titulek zavani podpasovkou "kdo nenakupuje na netu, je out"
Naopak si myslim, ze na internet by se meli lide divat s odstupem a byt velmi opatrni, zvlaste co se penez tyce. Internet je fajn, ale neni bezpecny.
Jarin
Re: Na tom neni nic spatneho
Titulek mne, IMHO, zavadi spise tim, ze podpasovky se clovek obcas docka pri nakupu pres internet v CR od internetovych portalu. Nakupuji ale pres internet porad, nicmene radeji tam, kde mam vyzkouseno, ze to funguje a kde je zakaznik patricne chranen. Nejvice nakupuji pres Amazon.co.uk, Ebay.co.uk celosvetove, internetove dale temer cokoliv v UK co najdu pres Google. Problemy samozrejme jsou. Rozdil mezi CR a zbytkem sveta mi ale pripada v mnozstvi problemu a pristupu k reseni problemu, kdyz se vyskytne. Na Ebay z 80ti celosvetovych nakupu za poslednich par let ctyri vyraznejsi problemy. V kazdem pripade prodejce kdekoliv ze sveta okamzite vracel plnou sumu pres PayPal s omluvou, nebo mi nechaval zbozi s 50% navratem ceny. Sam se nepovazuji za zadneho pirata. Mam 100% feedback.
Pres internet jsem kupoval letenku na svatebni cestu, pres internet jsem platil ubytovani cloveku v Karibiku na Svate Lucii, ktereho jsem pred tim v zivote nevidel. Bez problemu. V CR jsem pres internet nakupoval 4x za poslednich 6 let. Poprve z Vltava.cz DVDcka s dodackou do UK. Doslo za 2 mesice ale doslo. Potom brnenska firma, jmeno jsem zapomnel, ethernetovy kontroler sirky pasma. Firma si vzala prachy a stornovala zakazku. Prachy jsem z nich tahal tri tydny. Neprofesionalita kazdym coulem.
Pred Vanoci firma se zastoupenim v Praze Compeshop. Nakup dvou Wifi zarizeni s antenama. Nebylo to nejlevnejsi, ale PROFESIONALNI jednani, platba pres PayPal, dodani do UK za par dnu. Parada. Pred asi 14 dny pokus o nakup IP kamer od Patro.cz Zbozi zaplaceno kartou. Zakazka stornovana, ale penize mi z uctu odesly. Zakaznicke oddeleni ubezpecovalo, ze transakce bude reverzovana. Dodnes nevidim na uctu, ze by neco takoveho nastalo. Asi budu muset osobne na navstevu do Hulina a nasledne do banky pro vysvetleni az na to budu mit cas.
Takza asi tak. Je to v CR v pohode, nebo neni?
Pawel
Zástupné problémy
Lidi neblázněte, já nakupuji po internetu už cca 9let, vlastně od doby co mám přístup k internetu a ještě se mi nestalo, že bych naletěl. Když budete nakupovat u ověřených prodejců kteří jsou dostatečně transparentní viz kontakty na prodejnu, tak nemůžete naletět. Ostatní jsou jen výmluvy, viz pošta a doručení. Co takhle si nechat poštou doručit v případě že vás nezastihnou doma na vyžádání podruhé? Co takhle PPL službu, která vám zavolá v kterou hodinu a den balík balík....? Také jsem již využil možnost vrácení zboží se kterým jsem nebyl spokojen, máte na to se zákona nárok vrátit zboží bez udání důvodu do dvou tádnů. Nakupuji na netu ne proto že trpím nedostatkem času, ale proto, že je to prostě pohodlné. Už jsem nebyl v kameném obchodě ani nepamatuji. Nakupuji na netu prakticky už vše. Oblečení a obuv, elektroniku, domácí spotřebiče, hardware a software....Měl jsem jen jednou problém a to když jsem kupoval pro mou mámu satelitní komplet a po roce a půl mi dosloužil sat. příjmač. Slečna na HIFI SHOP mi řekla, že ho můsím poslat k reklamaci komplet, tedy včetně paraboly a kabelů což se mi nechtělo vše rozebírat, tak jsem se na to vykašlal. Pokud jde o větší spotřebiče jako je velká elektronika, ledničky a podobně, řeší se reklamace formou autorizovaných servisních strředisek v okoli vašeho bydliště. Stačí jen zvednout sluchátko a zavolat.
Rad
Re: Zástupné problémy
hifi shop - taky jsem měl problém, už tam nic nekoupím, ale jinde (třeba cybex) jsem problém neměl, na aukro jsem ještě nevlezl. kupuju jenom tam, kam se dá zajít i osobně (což hifi shop sice splňuje, ale u mě ve 2 ze 3 případů ve specifikacích zboží udává lepší údaje, než je skutečnost). ppl zavolá? fakt? zatím jsem je musel vždy nadhánět já, když jsem se dočetl o zásilce různé nesmysly jako nenalezen, nepřítomen i přes poznámky v objednávce. raději vyzvedávám vše osobně, když to jde (třeba na tom depu ppl), po netu jen objednám.
bob
Blbé zkušenosti
Souhlas se Serjožkou. Kupuju zajíce v pytli. V obchodě vše řeším na místě. Z koupě jasného zmetka mohu cuknout. Ale na netu to nejde. K tomu to příšerně drahé poštovné. Reklamace či jakákoliv další korespondence se pěkně prodraží. Ještě jsem nepřišel na to co dělat, když se mi zboží nelíbí. Na vyřízení pošty si pomalu beru dovolenou a netuším jak mám časově zvládnout právo cokoliv vrátit. (Tj. vyzvednout, vykomunikovat reklamci, zabalit, odeslat.) Počítám, že poštovné mi nikdo neodpáře. Takže tratím na poštovném víc, než když si nějakou drobnost prostě nechám v šuplíku. Moje průšvihy:
- pouzdro na mobil - nepoužitelná kvalita "china" - v šupleti, - redukce na sluchátka Aligátor - do tří dnů utržená, reklamace ok - nová leží v šupleti, nedá se použít, - stojánek na SE s dálkou - někdo to již zkoušel přede mnou a zničil baterku - baterku jsem měl doma, ale mám škodu tak 50,-, nabíječka je u toho jiného typu než jsem čekal podle označení, - SIM s bonus kreditem na 3 měsíce, přehlédl jsem větičku drobným písmem: kredit aktivován a končí za měsíc, - baterka pro SE - SE má kontrolu na baterky 3. výrobce a nenabije ji na plnou kapacitu, to jsem zjistil tak po 3 měsících.
A to uvažuji o sluchátkách pro SE. Zcela běžně se no-name China nabízí jako značkové zboží SE se stejným označením. Až po dotazu prodejce přizná, že nejde o originály, proto dává tak šikovnou cenu. A Aukro je to samé. Spousta milých lidiček, co si chtějí vyjít vzájemně vstříc:
- grafika došla bez CD a SW, utilitky z netu hlásí chyby, je to celé nějaké zmrvené a nemám kdy to řešit, - další prodejce zvoral popisku výrobku a když jsem zjistil, že kupuji zcela jiné zboží a obchod jsem rušil, vysloužil jsem si takovou sodu v profilu, že mi Aukro může vlézt na hrb.
Půlka inzercí na Aukru jsou drobní živnostníci. Nepohodlné informace se zde zamlčují. Chce to velkou opatrnost jak nenaletět. Podvodníky se to kolem obchodů jen hemží.