Pátek 17. května 2024, svátek má Aneta
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dálnici D1 je pětadvacet

Dálnice nesoucí označení D1 má hned několik primátů: je nejstarší, nejdelší, nejvytíženější i nejnebezpečnější dálniční komunikací na území České republiky. Prahu s Brnem spojuje už 25 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JJ

8. 11. 2005 14:03
Souhlas s Jirkou
Nejprve dostavet spojku pres Hradec a Olomouc a pak rozsirovat D1. Jinak to bude znamenat dopravni kolaps na rozsirovane D1.
 
Ale jeste pred tim dostavet tolikrat socany slibovanou dalnici z Olomouce do Ostravy.
0 0
možnosti

Rez

14. 11. 2005 15:30
Re: Souhlas s Jirkou
je zrejme, ze pri rozsirovani o jeden pruh bude sousedni pruh casto vyuzivan vozy stavby, takze prechodne se bude jezdit v jednom pruhu nebo bude jeden pruh rozsiren o druhy prevodem do protismeru,  to nas panbuh ochranuj, to bude teprve maso 
0 0
možnosti

Candat

8. 11. 2005 7:47
novy usek
tak ve clanku pisou, ze dalnice po cele sve delce se bude rozsirovat na 6 pruhu, tak by me zajimalo, jestli tech sest pruhu ma rovnou i ten novy usek do Vrchoslavic a nebo jestli to zas budou delat nadvakrat :)
0 0
možnosti

TP

7. 11. 2005 15:59
Projekt a stavba dálnice
Dálnice se v skutečnosti začala stavět v květnu 1939 a současná dálnice používá množství staveb pocházející z let 1939-1942 respektive 1945-1950, kdy byla stavba pozastavena jako nepotřebná (více info a fotografií najdete na http://www.dalnice.com). Pokud má dálniční síť zpoždění ve výstavbě tak je to cca 50let oproti plánu výstavby z konce třicátých let, kdy se po mnichovu přeměnila organizace výstavby opevnění (ŘOP) na velitelství výstavby dálkových silnic.
0 0
možnosti

didi

6. 11. 2005 19:45
D1 je špatně postavená
a to je problém celé bezpečnosti. Idiot který projektoval tahy z kopce na kopec místo aby vedl vše po vrtevnicích jako v každém slušném horském státě má na kontě stovky mrtvých a miliardy tun promrhaných paliv. Zpomalování a zrychlování působí v linii aut nepředvídané situace a následkem nehod. Kamiony po cestě z kopců dostávají smyk (rozhoupe se jim vlek). Takže tolik k bolševiclému inženýringu. V Německu se jezdí bez omezení rychlosti a průměrně tam na dálnicích není tolik nehod jako tady. Každé ráno vyklopený kamion. Jediné řešení: přestavět některé úseky na vrstevnice a pouze v jistých úsecích rozšiřovat na tři pruhy. Vidlák Šimonovský to nikdy nepřipustí. Posluhuje zjevně nějakým lobby, když mu nebezpečí D1 nevadí. Kdyby vadilo, něco by přece udělal. Jednoduché. Já sice česky mluvím, jsem z Čech, ale k Čechům se nehlásím. D1 je typický Czechmade. Gratuluji.
0 0
možnosti

fotr

7. 11. 2005 8:53
Re: D1 je špatně postavená
A co takhle udělat do vysočiny 400 m hluboký zářez (tunely jsou nebezpečné), aby dálnice vedla po rovině? Takových kteří vědí, že by to mělo být jinak je spousta. Těch co vědí jak a dovedou zvážit varianty málo. Pokud je variantou k tebou kritizovanému kopci 20 km zajížďka s 10 km mostů a stejně tam to klesání bude, tak co? Ty spálená nafto. Ostatně stoupání/klesání dálnic, šířka vozovky, poloměry zatáček, ty jsou stavěné podle stejného předpisu. V ČR, nebo v Německu. Jinak v Německu těch úseků dálnic, kde není omezena rychlost zase tak moc není. A převážně se jedná o novější dálnice, nežli D1. PS: "Zpomalování a zrychlování působí v linii aut nepředvídané situace a následkem nehod." Stejně tak mohu říci, že nejhorším nebezpečím je monotónní jízda, která uspává a způsobuje nehody ve vysoké rychlosti. Oboje j pravda, ale zároveň... pitomost (tedy ne obsahu věty, ale mluvčího).
0 0
možnosti

Martin

6. 11. 2005 18:27
D1
je průšvih.Ale je téměř katastrofické, že dnešní systém,uvážíme li nároky,nedokáže vybudovat ani desetinu D1. Z tohoto hlediska  vysmívané socialistické plánování pro stavby velkého rozsahu bylo úspěšnější.
0 0
možnosti

bp

7. 11. 2005 8:54
Re: D1
Máte pravdu. Jenže Hitler stavěl dálnice v Německu ještě mnohem efektivněji... Je to prostě chyba nás, pasivních a se všemi zlotřilostmi vrchnosti už dopředu smířených Čechů. Soustavně a pilně se u nás maká jen pod bičem.
0 0
možnosti

rado

6. 11. 2005 18:26
a zarove
a zaroven aj najhorsia v stredne Europe.....vzdy, ked mam ist do Prahy, tak mi je z toho zle....
0 0
možnosti

Martin

6. 11. 2005 18:28
Re: a zarove
Tak sem nejezdi
0 0
možnosti

Punk

6. 11. 2005 14:39
Dálnice by nebyla nebezpečná
Kdyby po ni lidi, kteří neumí řídit, nejezdili jako čur*ci. Respektive by byla daleko bezpečnější, ale sorry, pokud padne mlha jak mlíko a lidi zvolní ze 160 na 140, pak za to dálnice nemůže.
0 0
možnosti

petrnew

6. 11. 2005 17:57
Re: Dálnice by nebyla nebezpečná
Svatá pravda... Ne nebezpečná dálnice, ale magoři za volantem...
0 0
možnosti

vita

6. 11. 2005 14:26
rozšířit dálnici?
a co mosty a třeba benzinový pumpy? Mosty rozšíříme, pumpy odstrkáme kousem dál, to je přeci snadný.
0 0
možnosti

Dálnici D1 je pětadvacet

6. 11. 2005 14:14
Dálnici D1 je pětadvacet, ale
Dálnici D1 je pětadvacet, ale vypadá tak na 75
0 0
možnosti