Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dražba ´Hitlerova´ auta

Aukční síň Christie's chystá dražbu vzácného automobilu, který se pravděpodobně stane nejdražším vydraženým vozem v historii. V únoru příštího roku síň uspořádá v Paříži aukci závodního automobilu vyrobeného před válkou na objednávku Adolfa Hitlera.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

faktická poznámka

14. 12. 2006 13:25
Hitler za WWI vozil autem generály.

Lze očekávat, že ježdění autem ho až tak nefascinovalo.

0 0
možnosti

Daniela

8. 12. 2006 16:43
Jak je důležitá obchodní nálepka

Nějaký muzeální závodní monopost nepřiměje ospalé dražitele, aby zvedli klesající víčko. I kdyby to byl Auto Union D-Type. "Stříbrný šíp" vzruší asi tak jako Silver Hornet komisaře Cluseaua. Pro dobrý výsledek dražby je optimální, když vypukne vřava. Označení "Hitlerovo auto" je eskamotérská rána boxerem mezi oči. To rozruší spoustu lidí natolik, že s úlevou přijmou fakt, že ve skutečnosti se o diktátorovo vozidlo vůbec nejedná.

0 0
možnosti

Kanuk

8. 12. 2006 9:54
Pár poznáme

1) Jestli se nemýlím, Nuvolari před Auto-Unionem jezdil za Maseratti

2) Jmenovaný Berndt Rosemeyer se zabil na voze Auto-Union při pokusu o nějaký rekord. Nějak to foukalo, a - jestli se nemýlím - po výjezdu z lesa, kde byl v závětří, byl vůz "sfouknut" se silnice.

3) Jako kluci jsme závodili s kovovými modely vozů Mercedes a Auto-Union.

0 0
možnosti

Daniela

8. 12. 2006 15:48
Re: Pár poznáme

...V na obzoru se objevil dálniční most. Uvědomil jsem si, že musím velice dobře mířit, abych jím projel... ale než jsem stačil myšlenku dokončit, vůz už s burácením most minul.

"Zkusíte to ještě jednou, Rudi?" Na okraji lesa se probudil vítr a pohnul vršky borovic. "Dnes ne. Snad zítra." Sbalili jsme fidlátka.

Dorazila Auto-Union. Ten rok byl rokem Bernda Rosemeyera. Dobýval vavříny s lehkostí svého mládí. Náš rekord neměl být ani den starý ...

(Volně podle Rudolfa Caraccioly, "Tempo! Tempo!", o smrti Bernda Rosemeyera)

0 0
možnosti

Hybes

7. 12. 2006 23:11
nechapu

tak pokud budu na kosili nosit hakovej kriz,tak mam zajistenej pobyt v hotelu vezenske sluzby,ale pokud budu jezdit v Hitlerovem aute,tak nic jo??Ja fakt tomu svetu nerozumim.Du umrit.zdar

0 0
možnosti

Kanuk

8. 12. 2006 9:56
Re: nechapu

Vůz Auto-Union byl "Hitlerovým autem" právě tak jako VW.

0 0
možnosti

IDOL

7. 12. 2006 16:52
ŠPIČKOVÁ NĚMECKÁ TECHNIKA BYLA ZA ADOLFA ...............

........ NEJEN V ZÁVODNÍCH AUTECH! NAPŘ. LETADLA, TELEVIZE, PONORKY ................

PS ......... ALE I ŠPIČKOVÉ PECE NA SPALOVÁNÍ MRTVOL ŽIDŮ!!!!!!!!!!

0 0
možnosti

Sakata

7. 12. 2006 15:29
Článek je plný nesmyslů

Článek je plný nesmyslů. V roce 1935 se žádná Velká cena Československa nejela (jediná se jela v roce 1949), ve Velké ceně Masarykově na Masarykově okruhu, kde vyhrál Bernd Rosemayer, skončil Nuvolari druhý. V roce 1939 už Ferdinand Porsche pro  Auto Union nepracoval, typ D je dílem  trjice Siebler, eberan von Eberhorst a Strobel.Stříbrný šíp se přezdívalo spíše vozidlům Mercedes Benz, závod v Bělehradu nebyl Velká cena Jugoslávie atd.

0 0
možnosti

lazard

9. 1. 2007 11:27
Re: Článek je plný nesmyslů

Vicemene souhlasim. V clanku je mnoho nepresnosti a psal to nejspis nejaky idiot ze CNN a nasi pseudoidioti by to nemeli hned vse prebirat.

0 0
možnosti

Boris

7. 12. 2006 12:22
Re: Fotky auta

Je zajímavé, že konstruktéři automobilu vyřešili milion složitostí ale nepřišli na tak banální věc, jako jsou širší pneumatiky.

0 0
možnosti

lišák

7. 12. 2006 9:55
Věděli vůbec co je?

Je hlavně zajimavé , kde se našel. Na co potřeboval stát dělníků a rolníků  závodní vůz, když neměl ani silnice? 

0 0
možnosti