Diskuze
ŠITNER: Zlomme skeptiky. Zdanění ‚špinavých‘ aut nikoho nenadchne
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax
No jo, on ten článek je v podstatě placená propagace zelených eurohovadin z brusele na nás dštěných.
A ta prosazovaná elektroauta kromě vyšší ceny a snížené užitkovosti stejně mají výfuk v elektrárně.
Dokud bude vlastnictví obřího SUV otázkou osobní prestiže, žádný úřednický výnos s tím nic nenadělá. I když výroba SUV je drahá a náročná na materiály a energie, je těžké a tedy líné (ne, opravdu žádný sporťák) a má špatné jízdní vlastnosti, žere třikrát tolik co malé auto, nikam se pořádně nevejde, vše jedno jest, když si potřebuje majitel pohonit ego.
Jen drobná poznámka k zamyšlení - když si řidič auta v protisměru vybere svou "blbou chvilku" a rozhodne se, že buď to předjíždění stihne, nebo mu uhnete, budete se Vy, Váš spolujezdec a mláďata v dětských sedačkách lépe cítit v "těžkém a líném" SUV, nebo v "lehkém a hbitém" Citigo? Výběr auta nemusí být vždycky jen o pohonění...
Božínku... Auta na baterky jsou opravdu zelenější...pokud si je majitel pořídí v zelené metalíze, nebo si baterky nabíjí pomocí pedálů steampunkového Favorita... A dovedu si představit tu bouři v tuzemské sklenici vody, kdyby si zaměstnanci ministerstva Čehokoliv začali pořizovat předražená elektrovozítka (a chybějící infrastrukturu)... Ale nevadí, zdaňme ty staré kouřící křápy a staňme se tak ještě zelenější, než jsou Němci (kteří ty pokuty budou asi muset platit taky...nebo dosvítí). Co na tom, že osobní automobilová doprava by s % CO2 nehnula, i kdyby se v celé Evropě začalo raději chodit pěšky. Kupředu, levá!
Ano, podle pana Šitnera se dělí obyvatelstvo na moudřejší část což je on a moudří úředníci na ministerstvu a hloupé občany, kteří těmi moudrými úředníky musí být přesvědčeni. Slovu musí bych podtrhl.
Tady je dobrý rozhovor a duel na téma elektromobil.
Z celosvětové produkce CO2 připadá 90% na přírodu a na lidstvo max.10%.
Z těch 10%: 2,5% na výrobu elektřiny, 2,3% na budovy a domácnosti a 2,6% na veškerou dopravu - z té činí emise CO2 osobních aut řádově 1% - os.aut je na světě miliarda. Opakuji - osobní auta mohou jen za 1% emisí CO2 na Zemi ! ( http://portal.sda-cia.cz/clanek.php?id=6204&v=m%20fbclid=IwAR2AuAY3gZe55GZq68dkaERnYffxlInB-VtFmZazH2CaJ4s_PCZ1fqNZlGk)https://www.google.com/?gws_rd=ssl)
Na světě žije 7,5 miliardy lidí, z toho 0,5 v EU. (Největšími znečišťovateli CO2 jsou Čína a USA.) Takže my v EU se chystáme vydávat nepředstavitelné miliardy na přechod na elektrická auta, ale to ovlivní CO2 na světě minimálně, jen to uškodí průmyslu a životní úrovni v EU.
V Číně už jezdí díky státním dotacím přes milion el.aut, ale majitelé jsou nespokojení kvůli malému dojezdu a poruchovosti - navíc při výrobě aut, akumulátorů, elektřiny také vzniká CO2.
J. Jurax
No jo, ale zelenou plísní prožrané mozky v bruseli hovadiny vymýšlející fakty neudoláte.
Oni mají dobrosernou vizi a na propagaci hysterickou švédskou puberťačku, co chodí za školu. Koneckonců zachránci planety před CO2 vzdělání nepotřebují. Víra stačí.
Francouzi s dotacemi poridi novy elektromobil za 8000 EUR, to je u nas jen sen. Pritim vzhledem k male rozloze nasi zeme jsou elektroauta idealni. Kdyby vlada oprostila vyrobu a prodej elektromobilu od veskerych dani po nejakou dobu, tedy DPH ale i dane z prijmu, mohla by tim prispet k rychlejsi obmene vozoveho parku. Naopak vyssi dph by mohla nasadit u vozu na bezna paliva, tak aby nova auta uz vubec na trh nevstupovala.
A proč pouze elektromobily? Když oprostit výrobu aut od daní, tak všech. Vždyť i ty elektromobility mají výfuk, akorát je to komín u elektrárny.
A ještě, evropská "snaha zkrotit globální oteplování" je vyloženým nesmyslem, protože EU už na ně skoro nemá vliv. Na světových emisích CO2 se podílí jen 9% a přitom emise mimoevropských zemí PRUDCE ROSTOU.
Čína od roku 1990 zvýšila své emise CO2 4,5x, dnes produkuje 30% světových emisí CO2. Podíl "Třetího světa" je už dnes přes 50%.
Myslím, že se nám dokonce vyplatí vystoupit z EU jen proto, abychom se zbavili její rudozelené politiky.
ALE myslím, že pokud zlikvidujeme domácá PÁTOU KOLONU, nikdo nás ty nesmysly dodržovat nedonutí.
M. Mikulec
1.Evropa si především nic neodhlasovala: byla to regulačne - buzeracni Evropská unie, a to je rozdíl. 2. Proč se u nás neprodavaji elektrické skútry jako třeba na Kubě nebo na Floridě? Levná a ekologická věc.Proč hned ten teror s osobními auty? 3. Největší znečištění mají na svědomí nafťáky- nákladní auta a kamiony. Kdy omezite jejich globální provoz a přestanete buzerovat místního platiciho občánka?
J. Jurax
Proč se u nás neprodavaji elektrické skútry jako třeba na Kubě nebo na Floridě?
Protože u nás je jiné klima. Za mrazů skútr moc neužijete, ani když není elektrický. A taky není kde je nabíjet, pokud nemáte garáž nebo rodinný domek.