Ne všichni si volno mohli užít k odpočinku. Poslanec parlamentu, alias jeden z účastníků soutěže automobilů Jiří Janeček ho strávil na trase sedmé etapy ve snaze opravit spojku své toyoty. „V noci jsme raději spali na střeše, všude okolo byli psi a pásovci,“ popisoval okolnosti. Janeček nakonec prokázal, že umí i šroubovat, a dokázal auto dostat do bivaku k mechanikům.
Josef Macháček, který dominuje klasifikaci čtyřkolek, se rozplýval nad krásami chilské přírody. „Stokilometrové pole kaktusů, to byla prostě nádhera. Ještě mohly být v itineráři zakresleny horizonty, nikdo přece nechce skončit jako napíchnutý motýl.“
Organizátoři pokračují i nadále v improvizaci. Po zkrácení několika etap, respektive zrušení té sedmé pro kamiony, byla i včerejší devátá etapa ochuzena o nejzajímavější a obtížnou závěrečnou dunovou pasáž. „Vysoké duny by nikdo neprojel,“ vysvětlil ředitel soutěže Etiene Lavigne.
Dakar se mění doslova před očima a původní myšlenka jeho tragicky zesnulého zakladatele Thierryho Sabina dostat člověka na hranici možností a pak jej posunout ještě dál dostává pořádně na frak. Hvězdy velkých týmů spí v pětihvězdičkových hotelech a v bivaku se objeví maximálně na tiskové konferenci či na startu etapy. Rallye sleduje šestnáct vrtulníků, z toho čtyři zdravotní.
Zatím spadly jen dva, oba krátce po startu, ale nikomu se naštěstí nic nestalo. Doufejme, že to tak vydrží až do konce závodu a že posledním incidentem zůstane víkendová kolize doprovodného kamionu s civilním vozem, kterou bohužel nepřežili dva lidé.