19. července 2018 12:59 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Prodáváme svá těla, říkají plážové volejbalistky o natištěných reklamách na tělo

Česká beachvolejbalistka Markéta Nausch Sluková. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Česká beachvolejbalistka Markéta Nausch Sluková. | foto: ČTK

Rotterdam (Od našeho zpravodaje) Pohoda, písek, pláž, slunečními paprsky prohřáté nizozemské kurty, na nichž se aktuálně válčí o evropské tituly. Příjemné pokoukání na výkony, ale i opálená těla a vypracované svaly. Zápory na plážovém volejbalu by možná těžko hledal i sebevětší brblal. Možná by se - s notnou dávkou nadsázky - přece jen jedna skupina dala objevit. Sponzoři párů, kteří nemají kam umístit vlastní loga.

„Možnosti mají docela omezené,“ přikývne beachvolejbalistka Barbora Hermannová. Vrchní část úboru dodají sportovcům organizátoři turnajů s jejich partnery. Zbývá tak prostor na titěrných plavkách, pokrývkách hlavy - čelenkách nebo kšiltovkách, páscích na pažích. „A protože máme všechno zabrané, nezbývalo nám než využít tělo,“ poví Hermannová. „Prostě ho prodáváme,“ pousměje se její spoluhráčka Markéta Nausch Sluková.

České nasazené turnajové dvojky ve středu v Rotterdamu postoupily do vyřazovací fáze mistrovství Evropy. Plácaly se po zádech, na nichž svítil nápis firmy vyrábějící software pro veřejnou správu.

„Tetovačku si děláme sprejem, který se dá pořídit v drogerii a dá se smýt vodou a mýdlem,“ upřesňuje Hermannová. Zatímco fotbalisté si v šatně automaticky nasazují chrániče, nedílnou přípravou špičkových beachvolejbalistů se stalo zdobení kůže speciálními polepy či spreji. „Na lopatku přiložíme šablonu, kterou posprejujeme. Je to rutina, která trvá asi tři vteřiny,“ líčí Nausch Sluková.

Česká beachvolejbalistka Barbora Hermannová.

Česká beachvolejbalistka Barbora Hermannová.

Kromě lopatek lze „zkrášlit“ i paže a záda. „Federace dovoluje dohromady tři místa, ale snaží se, aby to stále bylo decentní,“ přibližuje výkonný ředitel Sport Investu Petr Hercík. „Vše je o vkusu a citlivosti. Třeba Brazilky mívají na plavkách i dva tři partnery a čtvercové logo klidně umístí přímo na předek plavek,“ doplňuje Hercík, jehož agentura zastupuje pár Nausch Sluková - Hermannová.

I takhle vypadá moderní a komercializovaný sport v 21. století.

Plážoví volejbalisté nejsou průkopníky, kteří pokrývají kůži reklamou. Možná se vám vybaví boxeři. Například Lukáš Konečný během kariéry dočasným tetováním propagoval jeřáby z Brna, luxusní hodinky nebo motorky Harley-Davidson. V září 2001 vyinkasoval boxer Bernard Hopkins 100 tisíc dolarů (asi 2,2 milionu korun) za adresu amerického online kasina na zádech. Byl prvním sportovním profíkem s vytetovanou reklamou.

Za nasprejované logo si nyní beachvolejbalistky mohou přijít řádově na stovky tisíc korun - vše ovlivňuje druh a rozsah smluv. „Podobné reklamy by byly reálné u všech letních sportů - třeba rychlostních kanoistů nebo plavců,“ uvažuje Hercík. Regule daných odvětví to však zakazují.

Prozatím? Podle Hercíka ne. „S vývojem marketingu už není sponzoring jen o plošném bombovém náletu ukazovat co nejvíc log jako před lety. Jde o to, představit produkt na místech, kde zaujme nejvíc lidí.“

Třeba na sociálních sítích, které mohou uchránit sport od reklamou potetovaných jedinců.

Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?
Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?

Ahoj, prosím poraďte mi, jak se s tím srovnat.