Polovina ze čtyřicetimilionové částky je určena na granty, zbytek půjde na provozování
informačního webu www.euroskop.cz, bezplatné telefonní linky Eurofon či pražského Eurocentra, vydávání publikací, pořádání seminářů a výstav a další propagační aktivity.
Vláda má zájem na tom, aby se lidé co nejvíce a srozumitelnou formou dozvěděli o tom, co se jich týká v každodenním životě - o studiu či práci v EU nebo o čerpání peněz z evropských fondů.
Letos kabinet na informování o evropských záležitostech vyčlenil 60 milionů korun, z toho dvacet milionů na grantový systém. Zájemci o granty by se měli tentokrát zaměřit na tři základní témata - budoucnost Evropy, evropskou osvětu ve školách a bezpečnost EU.
Na výběr bude znovu dohlížet zástupce protikorupční organizace Transparency International.
Tým Jiřího Paroubka osvětu k evropským záležitostem spustil po jarních referendech o evropské ústavě ve Francii a Nizozemsku, v nichž tamní občané dokument odmítli. Ukázalo se totiž mimo jiné, že velká část veřejnosti se v unijních otázkách příliš neorientuje.
Vládní informační systém o EU na podzim podpořila reklamní kampaň v podobě komiksů.
Úřad vlády v rámci kampaně chystá na 9. května 2006 oslavy Dne Evropy. Nejvýznamnější akcí bude multimediální výstava, která představí propagační předměty, plakáty, designy, speciální loga, grafiku i obsah kampaní k evropským záležitostem v členských státech.
Lidé se budou moci seznámit s různými formami agitací před vstupem do EU, přijetím eura či ratifikací evropské ústavy. Chystá se i putovní regionální výstava doprovázená sérií besed na
téma české evropanství.
informačního webu www.euroskop.cz, bezplatné telefonní linky Eurofon či pražského Eurocentra, vydávání publikací, pořádání seminářů a výstav a další propagační aktivity.
Vláda má zájem na tom, aby se lidé co nejvíce a srozumitelnou formou dozvěděli o tom, co se jich týká v každodenním životě - o studiu či práci v EU nebo o čerpání peněz z evropských fondů.
Letos kabinet na informování o evropských záležitostech vyčlenil 60 milionů korun, z toho dvacet milionů na grantový systém. Zájemci o granty by se měli tentokrát zaměřit na tři základní témata - budoucnost Evropy, evropskou osvětu ve školách a bezpečnost EU.
Na výběr bude znovu dohlížet zástupce protikorupční organizace Transparency International.
Tým Jiřího Paroubka osvětu k evropským záležitostem spustil po jarních referendech o evropské ústavě ve Francii a Nizozemsku, v nichž tamní občané dokument odmítli. Ukázalo se totiž mimo jiné, že velká část veřejnosti se v unijních otázkách příliš neorientuje.
Vládní informační systém o EU na podzim podpořila reklamní kampaň v podobě komiksů.
Úřad vlády v rámci kampaně chystá na 9. května 2006 oslavy Dne Evropy. Nejvýznamnější akcí bude multimediální výstava, která představí propagační předměty, plakáty, designy, speciální loga, grafiku i obsah kampaní k evropským záležitostem v členských státech.
Lidé se budou moci seznámit s různými formami agitací před vstupem do EU, přijetím eura či ratifikací evropské ústavy. Chystá se i putovní regionální výstava doprovázená sérií besed na
téma české evropanství.