Neděle 16. června 2024, svátek má Zbyněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

České cesty patří v EU k nejhorším

Být v autě na české či polské silnici je životu daleko víc nebezpečné než například ve Francii nebo v Británii. Smrt tu kvůli špatným cestám řízení v opilosti anebo rychlé jízdě hrozí daleko častěji než na západě kontinentu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

David

25. 2. 2006 15:02
at nam Brusel vylize pr....
... patri k nejhorsim... tak at EU konecne uvolni dostatek prostredku, aby byly opraveny.... nici je predevsim kamiony smerujici ze/do starych zemi EU....  at mohou Nemci a Rakusane dovazet odpad do Ceska po kvalitnich cestach
0 0
možnosti

MIVA

26. 2. 2006 18:46
Re: at nam Brusel vylize pr....
Nejdriv si na ty prosdredky vydelej a nauc se jezdit a pak bude i min mrtvych.
0 0
možnosti

ALOIS.AMERICAN

24. 2. 2006 14:20
CESKE CESTY PATRI
MYSLIM TO VSE ZALEZI NA RIDICECH ,A PRETIZENI NAKLADAKU,KDE BY JSTE MELI VYBRAT  VELKE POKUTY. PLUS VY NEMATE TOLIK ZEME JAK VE STATECH POSTAVI 3 NEBO 4 LINY JEDNIM SMEREM. DELEJTO TO NEJLEPSI JAK MUZETE.TAKY POSTAVTE VICE REST AREAS, POZNALI JSTE TO TUTO ZIMU,KDY NAKLADAKY ZASTAVILY PROVOZ S BOURACKAMA.
0 0
možnosti

Jiří K.

22. 2. 2006 15:38
Patří k nejhorším ve staré EU a k nejlepším v té nové.
A tak jako u ostatních nových zemí celá silniční síť tragicky zaostala za bouřlivým nárůstem počtu vozidel a zejména intenzity provozu.
Kapacity silnic nestačí, chybí dostatečně hustá síť dálnic, obchvaty obcí a měst, mimoúrovňová křížení, stoupací a odbočovací pruhy, při dnešní hustotě provozu se prakticky nedá předjíždět (předjíždění není znakem agresivity či nezodpovědnosti ale naopak je důležitým, pozitivním a žádoucím prvkem  pro plynulost a tedy i bezpečnost provozu - předchází zbytečnému zahušťování provozu v důsledku tvoření nebezpečných kolon za pomalými vozidly), ta nejlepší, nejširší a nejpřehlednější místa jsou totiž zpravidla bůhví proč pomalována plnými čarami nebo šikmými šrafy.
 
To je hlavní příčinou nehodovosti i horšího chování řidičů oproti starým zemím.
 
Na německé silniční a hlavně dálniční síti by dokázala jezdit spolehlivě i drtivá většina českých řidičů.
Jestliže z 300 km dlouhé trasy ujedete 250 km po dálnicích, potom už na zbývajících 50 km "obyčejných" silnic nemá význam nijak spěchat, protože už moc nenaženete.
Jestliže však takovouto trasu musíte absolvovat po našich českých silnicích kde neujedete ani 1 km po dálnici (např. trasa Znojmo - Karlovy Vary, Dolní Dvořiště  - Náchod, Jičín - Olomouc atd., atp. ...) pak jste za chvíli s nervy na doraz a předjíždíte přes každou plnou čáru, pokud se vám zdá, že je to alespoň trochu bezpečné.
A v tom je podle mého názoru podstata problému - přizpůsobit dimenzi a kvalitu silniční sítě dnešní hustotě provozu.
Bude to ovšem stát hodně miliard, tak jako to hodně miliard stálo ty staré země EU - dnes ovšem mají průměr mrtvých na kilometr poloviční oproti nám a čtvrtinový oproti těm nejhorším z nových zemí!
To jenom ten zabedněnec na ministerstvu dopravy a někteří povrchně a zkratovitě uvažující redaktoři si myslí, že něco zachrání bodovým systémem.
0 0
možnosti

Martinec

22. 2. 2006 15:47
Re: Patří k nejhorším ve staré EU a k nejlepším v té nové.
Kdyby se uroven a pece o silnice  zlepsila, jezdilo by se vsem hned lepe, to souhlasim, ale hlavni pricinu nehodovosti v tomhle problemu nevidim.  Ani kvalita vozoveho parku, podle meho, takovou velkou roli v nehodovosti nehraje.
To je jedna kapitola.
Ale CESKEJ RIDIC, to je zase docista neco jinciho a kapitola sama pro sebe. 
 Teda vetsina ridicu, slusnym se timo mlouvam.
0 0
možnosti

Martinec

22. 2. 2006 14:59
no dobry, no!
.KOPIE z clanku: ...........téměř o třetinu - nováčci zaznamenaly spíš ............
0 0
možnosti

Honza

22. 2. 2006 14:46
jenom tak
Nejstarší autopark, nejhorší cesty. ...Klid, bodový systém to všechno spraví.
0 0
možnosti

Olda

22. 2. 2006 14:17
a...
A to jste ještě nejeli po Jesenických silnicích ! Hňupové v Olomouci rozhodli, že se rozšíří silnice o 4m přes červenohorské sedlo.Místo aby se postavil TUNEL !  Žádná zimní údržba, zryclení dopravy na  Šumperk pro všechna vozidla !!!  O ty 4m bude ještě větší problém z odklízením sněhu. Nikomu nevadí, že se vykácí les ! Kde jsou ti slavní zelení ?? Nebo také dostali do" kapec" úplatky ?! A ten zasraný Langr, který v TV kritizoval, že pacienti z Jeseniku pojedou 4 hodiny do Štemberské nemocnice ( zimní období ). Tak by tam byli do HODINY !!!  
0 0
možnosti

Michal

22. 2. 2006 13:35
Kvalita silnic
Vliv kvality silnic na nehodovost zdaleka není lineární. Existuje i opačný extrém. V některých okresech je technický stav silnic tak špatný, že se po nich prostě rychle jet nedá a nehod s následky na zdraví je zde výrazně méně.
Někdy mám pocit, že strategie snižování nehodovosti se u nás vydává právě touto cestou.
0 0
možnosti

navsteva

22. 2. 2006 14:00
Re: Kvalita silnic
No jiste tak timto zpusobem se da leccos resit. Auta zabiji, coudi, hluci tak je zakazeme a je po problemu.
Ja rikam co takhle mit takovou sit silnic, kde se zabijeni predchazi jejcih kvalitou, coudi a hluci se tam kde to vadi mene resp. tak kde se toho produkuje mene.
0 0
možnosti

Zdenek

22. 2. 2006 13:33
K čemu směřujeme?
Je-li článek věcně postaven na číslech starých dva roky, měl by být již v archívu. Má-li něco řešit,
je třeba toto řešení alespoň naznačit. Kvalita cest je u nás zoufalá, průměrné stáří OA skoro 14 let. Ale nejhorší je lidský činitel! A to ve třech variantách:
-tvorba zákona o silničním provozu bohatě překonává pejska s kočičkou když vařili dort
/cca 1000 pozměňovacích návrhů/
-vymahatelnost práva na silnicích je minimální s výjimkou akce policisté z kanceláří do ulic
 / alespoň na dva dny/
-znalost pravidel o provozu a zvláště snaha je dodržovat je prakticky nulová
Na bilboardy vyhodí ministr doprava 10 mil. Kč. Kolik lidí se díky tomu seznámí s novelou zákona o provozu dříve, než budou velmi citelně postihováni? Vždyť zákaz řízení je součástí
postihu za 65 % přestupků zařazených v bodovém systému!
K čemu opravovat silnice, lépe je zakázat lidem jezdit.
0 0
možnosti

pepin

22. 2. 2006 13:22
statistika lze
Nevim podle ceho a jak posuzuje statistika kvalitu cest ale nikde jsem nevidel tolik nabouranych aut,tolik nehod a tak spatne silnice jako v anglii.Az od[poledne pojedu z prace domu musim zpamneti dolovat kde vsude jsem v cera videl diry po zime<ac v kentu chabe>.Myslim ze spousta statistik lze .Ostatne nas statisticky urad je tomu prikladem  
0 0
možnosti

teprv ted spokojeny obcan EU

22. 2. 2006 13:22
nejnebezpečeníší auta v pořadí
vytuněný golf s černými skly
bílá dodávka nebo pickup
bmw nebo audina ročník 1985-95 s modrými diodami
vytuněná škoda 105-130
ford Ka
 
0 0
možnosti