Čtvrtek 30. května 2024, svátek má Ferdinand
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Francie opět zažila statisícové protesty

Stovky tisíc studentů včera opět zaplavily ulice francouzských měst, aby protestovaly proti novému zákonu o prvních pracovních smlouvách (CPE).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kevorkian

7. 4. 2006 9:05
Souhlas se "Slovo".
K čemu slepě následovat bezbřehý liberalizmus, když výsledkem je ztáta pracovních příležitostí a nakonec i schopnosti pracovat následované celkovým úpadkem.
Také souhlasím s Le Penem, Brigite Bardotovou a u nás Petrou Edelmanovou z Národní strany.
Národní průmysl -> vlastní výroba -> vlastní spotřeba.
Jinými slovy: Doma si to vyrobit za naše ceny, zaměstnancům dát u nás obvyklé platy, za které si to budou moci dovolit koupit - byť dražší než by to bylo pokud by se to vyrobilo v Číně.
Na podhodnocené zboží z asie uvalit cla, firmy vyrábějící doma zvýhodnit, ty co vyrábí mimo Evropu znevýhodnit.
Že to není čisté řešení z hlediska liberálních pravidel volného a globálního trhu? A koho to zajímá. Stát je tu proto, aby se staral o svoje občany, ne o naplňování nějakých ideí.
0 0
možnosti

IT

6. 4. 2006 10:58
BYL JSEM PRI TOM
Sel jsem takhle vratit filmy do Video FUTUR v Grenoblu a na hlavni ceste najednou regularni demonstrace. Zprvu jsem tomu nevenoval pozornost, stavky a demonstrace jsou tady pomerne bezna zalezitost. V socialisticke Francii ma kazdy na vsechno "narok" pricemz  zodpovednost odmita....Vzhledem k tomu ze jsem povahy zvidave, primisil jsem se do davu mladochu a svymi 33 lety jsem tak vyznamne zvysil vekovy prumer demonstrace. Za nejakou dobu pruvod dorazil na dalnici vedouci do Lyonu. Holky davaly ridicum kvetiny a omlouvaly se ze je zastavena doprava, rozdavaly se letacky, auta troubila. V podstate idilka, vzpomel jsem si na Listopad .
Ponoren do svych myslenek jsem nijak neresil fakt ze jsem se ocitnul v predni casti pruvodu,kde hosi zacali sundavat satky a impregnovat  je citronovou stavou.Nekteri meli respiratory -asi se boji ptaci chripky,rikam si- nekteri potapecske bryle. Po asi dalsich 100 metrech kde se vzali tu se vzali borci ve stredne malem policejnim antonu a jeste dal za nima klasicti obrnenci. Koreni z antonu vyskakali a behem asi 5 minut bez varovani, bez jakekoliv krize do davu napalili asi 10-15 plynovych bomb..... . Podotykam ze nedeoslo k zadnemu stretu, zadne excesy-pouze pruvod.   Jeste jednou jsem si vzpomel na "sametovou revoluci" a dojat k "slzam" jsem se odplizil mimo dosah policejnich goril.
Pouceni nakonec? Nevolte NIKOHO kdo by chtel u nas v CR zavadet COKOLIV podobneho francouzskemu modelu. Vede to do pekel. Socialne "spravedlivy" system je ve skutecnosti nesocialni a nakonec se obrati  proti lidem.
 
0 0
možnosti

Slovo

6. 4. 2006 10:13
Francie...
Old thinker ma pravdu! S globalisaci poroste nezamestnanost a multikorporace uz si s vami poradi! Francie byla vzdy revolucni a ani prolezla populace cizeho mysleni nenarusila vybuch Fran. studentu ! Multikorporace se premistuji ,kde je levna pracovni sila a pristup k nerostnemu bohatstvi! LA PEN ma pravdu a Brigita BARDOT tez. Proc by se nemohla FRANCIE opirat o svuj kapital ! Vite internacionalismus se znovu prosazuje a FRAN.Studenti se nechteji stat mezin.otroky na to jsou hrdi!! Cesi  a ostatni jen buci jako stado ,ktere jak se vykrmi pujde na porazku! S komunismem jste se nevyrovnali a N.W.O vas jenom dorazi!
0 0
možnosti

Jindra

6. 4. 2006 11:20
Re: Francie...
Jde o konkurenci ty de/bile. Musíš vyrábět kvalitně a levně. Když za sebou musíš táhnout socíkem rozmazlený parchanty co nechtějí nic dělat a jen brát výhody, tak jsi na trhu v pr/deli. A nepomůže ti kapitál, ten poteče tam kde lidi pracujou a to jest pryč z Francie. I ten francouzskej půjde jinam, co by ve Francii dělal? Platil na sociální výhody idi/otů? Ho/vno.  Půjde  do Ćíny, Indie a třeba k nám když nám tu bude vládnout nějaká normální vláda a ne tyhle zmrdi socanský co pořád jen slibujou že nebudete makat a budete se mít fajn. Hov/no, makat budete, jinak chcípnete hlady.
0 0
možnosti

Zdeněk Kříž

6. 4. 2006 9:35
Jsem pro změnu systému ve Francii
Jsem pro systémovou změnu ve Francii. Evropa potřebuje další lekci, kam vede uplatnění levicových receptů na řízení společnosti. Potom se možná probudí.  A Francouzi si tu lekci zaslouží.
0 0
možnosti

Jindra

6. 4. 2006 7:44
Jindra
Hele ty pako Thutmose - pracovat nikde nemusíš. Můžeš klidně chcípnout někde v maringotce. Ty nemáš povinnost pracovat, zaměstnavatel nemá povinnost tě zaměstnat. Když chceš pracovat, nabízíš svou pracovní sílu za určitou cenu na 8 hodin denně, podle zákona. Zaměstnavatel to může vzít nebo ne. A ty můžeš jeho podmínky přijmout nebo ne, to je fér. 
Taky můžeš podnikat - to tě asi nenapadlo. Zkus si to a pak můžeš ty svoje socialisticko-komunistický nápady realizovat v praxi. Jak dopadneš ti řeknu dopředu - zkončíš v krachu. Konkurence tě smete.
Nevím kde se v lidech tyhle komoušský de/bility berou. Podle mě je to tím že spousta lidí žije v nějakých podvodných institucích bez kontaktu se životem. V životě je to takhle - tady je práce za těchhle podmínek, chceš-nechceš tak neber. A ty blbej státe komunistickej, když nastavíš podmínky tak že se mi nevyplatí někoho zaměstnat, tak nikoho nezaměstnám a budu si to dělat v malým sám. nejsem mateřská školka a zaopatřovací ústav bolševici.      
0 0
možnosti

thutmose@seznam.cz

6. 4. 2006 13:34
Re: Jindra
Nevím kdo jste, co jste. Ale já sám sebe podporuji v nezaměstnanosti, tedy podnikám, víc jak 15 let a pořád jsem v oboru, vážený pane, což např. takový p. V. Fischer říci nemůže.Nadávky Vám ale nepomohou. Je vidět , že jsem ťal do živého.Jsem rád, že nabízíte svoji pracovní sílu jen na 8 hod. denně, máte štěstí, jsem rád, že se můžete prodávat na trhu práce.Vy se se svými manýry tady jistě neztratíte.Ono je všechno moc krásný a všechno moc fér. To jestli si můžu dovolit dům, jezdit v luxusních autech neznamená, že jsem ideologický blbec a polistopadový tupec.Přeji Vám hodně úspěchů v nenávisti.
0 0
možnosti

thutmose@seznam.cz

5. 4. 2006 23:24
Tady jde již o změnu systému
nebo chcete- li společenského uspořádání, tedy režimu. A ten se bude bránit.Ano, cítíte to správně, že ve Francii začíná o něco jít.zamestnavatel potřebuje zaměstnance a naopak.Došli jsme ale tak daleko, že místo o pracovnících mluvíme o lidských zdrojích a dokonce se tak oficiálně nazývají bývalé personální útvary. Mluvíme naprosto otevřeně o trhu práce, kam přijdete jako kdysi na trhu otroků a zaměstnavatel Vám, obrazně řečeno, prohlíží zuby a ohmatává svaly.Vy se nabízíte a jste k mání za určitých podmínek, tedy prodáváte svoji pracovní sílu skládající se z praktických zkušeností, vzdělání, fyzického věku, pohlaví a finančních požadavků.Jste kus masa k odvedení práce.P.poslanec Karas za lidovce se před časem rozčiloval nad chystaným zákonem o legalizaci prostituce, že se se povolí, aby se ty dámy ( na chlapce ani nepomysle) prodávají. Ale my neděláme nic jiného. Prodáváme a nabízíme se na trhu práce jako prostituti.Ano, tak to je vážení, ať se Vám to líbí nebo ne zleva nebo zprava.Člověk byl ponížen na úrověň výrobního /pracobního nástroje a po použítí se zahodí.
0 0
možnosti

Roztrpcen

5. 4. 2006 23:46
Re: Tady jde již o změnu systému
Vase tvrzeni ma povazlive trhliny. Na pr.byti vykoristivan je lepsi nez byt vykoristivatel, existuje tolik zakonu na ochranu socialnich potreb zamestnancu, ze vase tvrzeni o otrokarskem trhu je nesmysl. Priklad: majitel automobilove opravny plati 300.000 mes. najem. Jeho vykoristovani delaji Kc 750 na hod. Majitel je kazdy den uz v 5 h.rano v praci a nemel jeste cas na dovolenou.
Kdo je na tom lepsi??? /cisla jsou v dollarech 1US$=25Kc/
0 0
možnosti

Vilém

5. 4. 2006 21:23
Vítězství nad pravicovou sebrankou
Francouzi opět prokázali své demokratické tradice a obdivuhodnou racionalitu, odvahu a soudržnost. Zhovadilí pravičáci už si brousili zuby na absolventské nádeníky, ale jejich choutky skončily ostudným bankrotem. Kanálie z řad naší pravice už se třesou strachy a volají po policii. Je načase, aby přišla - na ně, abychom konečně zjistili, jaká spodina nám to zde moralizuje, aby konečně doplatili daně, které nezaplatili.
0 0
možnosti

el sopo

5. 4. 2006 21:28
Re: Vítězství nad pravicovou sebrankou
francie se nachazi kvuli levici na kraji ekonomicke krize, ma nakladny socialni system a firmy z francie pomalu ale jiste utikaji. ale co bych to vysvetloval takovemu pologramotovi jako jsi ty, ze?
0 0
možnosti

el sopo

5. 4. 2006 20:00
proc je neztriskaj, smejdy levicacky
ja rikam za jedno robity auto nebo obchod, jeden ztriskanej demonstrant. a je uplne jedno, zda ten, ktery to udelal nebo ne, majitel auta taky za nic nemuze. franice potrebuje udelat v tom socialnim systemu pruvan. kdyz jsem vcera v televizi videl toho parazita, jak si pochvaloval, ze pracovat nemusi, tak jsem se opravdu nastval! Triskat triskat triskat ,zadny jiny opatreni neni!
0 0
možnosti

Drak

5. 4. 2006 19:14
Oldthinker
Oldthinker,
[1] Nikdo neni otrok. Kdo chce zit civilizovane tak se musi nejak zivit. Bud si najdi zamestnani kde delas podle toho co ti sef da za praci, to aby sis ho udrzel. Anebo zacni soukromnicit a delej sefa sam sobe - muzes si dokonce najmout jine ktere budou delat podle toho co ty potrebujes, ne podle toho co se jim zlibi.
[2] Zamestnanec nemusi drzet hubu ani krok. Nelibi-li se mu pracovni zatez muze se se zamestnavatelem domluvit, zamestnani zmenit, nebo muze zacit podnikat. Na obranu zamestnancu je uz vic nez dost prav.
 
[3] Duvod k vypovedi - ten by mel byt, 100% souhlas. Napriklad, "Zamestnanec nebyl schopen vykonat zadanou praci v urcite dobe. Z tohoto duvodu byl z prace vykopnut".
[4] Nizke mzdy - ano ty trapi vetsinu z nas. Pro zvyseni mezd je ale obvykle nutno zvysit vzdelani, pracovni vykon, sebeiniciativu a spolupraci se spolupracovniky. Nebo jak uz jsem uvedl vise, jednoduse si otevri vlastni firmu a delet si co se nam zlibi, pokud nas to ovsem uzivi a nikdo nas za to nezavre do kriminalu.
 
Jen tak mimochodem, nizke mzdy jsou prave vysledkem socialismu. Lidi chteji ruzna zabezpeceni - na tom neni vubec nic spatneho. Musi ale pochopit ze tyto zabezpeceni stoji obrovske penize a nekdo to musi platit. Stara li se stat o tyto zabezpeceni, tak jedine kde vezme prijme je z dani svych obcanu. Coz v praxi znamena ze sve pracujici obcany doji co se da s prislibenim mizernych socialistickych vyhod pro vsechny, hlavne ty nepracujici. Dal, zvyhodnuje lemplovani a bere vsechno tem kteri se snazi vydelat. To je tez jedniny duvod proc socialismus krachnul v minulosti a proc krachuje i v pritomnosti.
 
Pochopte, prumerny zamestnavatel tady neni proto aby zivil zamestnance, zamestnavatel je tady zejmena proto aby zivil sebe, snad jen proto ze kdysi nechtel byt zavysly na druhych.....
0 0
možnosti

Jindra

5. 4. 2006 16:36
Jindra
V USA je 3 % nezaměstaných, kdo chce dělat tak si práci najde, třeba sezóní. Ta země jen kvete a tihle debilní evropští socialisti pořád vymejšlejí nejaký pí/čoviny aby nemuseli dělat a starat se o sebe. Firmy vám na/serou holoubkové, budete na ulici a nebo se budete snažit. Tak jako ti co v těch firmách makají a třeba je vodou. Jinak budete hlady a na ulici. Kret/éni.    
0 0
možnosti

Drak

5. 4. 2006 18:26
Re: Jindra
Tak to je, a tak to je spravne. Kdo chce delat ten praci najde, kdo je lempl ten si zaslouzi vyhazov.
Lidem z New Orleans (po Katrine) se zpatky vracet a vystavovat nove domy nechce, radsi budou zebrat od vlady a ukazovat jak jsou vsichni nespravedlivi. Prozatim, do N.O. se hrnou tisice illegalnich emigrantu kteri si radi privydelaji. Pak ze prace pro mistni neni, dobytci, ja bych je hnal....
0 0
možnosti