Bulvár dlouhý 1,9 kilometru se má podle Hidalgové změnit v „podivuhodnou zahradu“ tak, aby se mu opět vrátil lesk. Studii, podle které se bude místo revitalizovat, připravil architekt Philippe Chiambaretta a jeho kancelář PCA-Stream.
Poprvé město plány na obnovu Champs-Élysées představilo už v roce 2019, nyní autoři do projektu zapracovali připomínky úřadů i veřejnosti. Prostor pro motorová vozidla by se měl zmenšit o polovinu, zvýšit by se naopak měl komfort chodců a množství zeleně.
BIG NEWS! Paris approves a €250m (£225m) investment to transform the iconic (but currently car-choked) Champs-Élysées boulevard into an “extraordinary garden.” More bold city-building leadership from @Anne_Hidalgo & her excellent team. #Paris https://t.co/xMTzt276iy pic.twitter.com/iz8YrT1Meq
— Brent Toderian (@BrentToderian) January 10, 2021
Bulvárem podle propočtů projde denně kolem 100 tisíc lidí, z nichž až 65 procent tvoří turisté. Pařížané se naopak frekventované třídě známé i díky množství obchodů s luxusním zbožím spíše vyhýbají.
Netflix boduje se seriálem Emily v Paříži. Dělají z nás jen karikatury, stěžují si ale francouzští kritici |
„Legendární ulice v posledních 30 letech ztratila svou někdejší slávu. Pařížané ji postupně opouštějí a navíc ji zasáhlo několik krizí: ekonomická, zdravotní a také protesty žlutých vest či stávky,“ citoval britský list The Independent z vyjádření výboru pro obnovu Champs-Élysées.
Bulvár vznikl už v roce 1670, ale svou současnou podobu získal až během rozsáhlé přestavby města, kterou ve druhé polovině 19. století zahájil prefekt Georges-Eugene Haussmann. Champs-Élysées je tradičně dějištěm slavnostních přehlídek během státního svátku u příležitosti výročí dobytí Bastily, tvoří také poslední úsek cyklistického závodu Tour de France.