Diskuze
Ani závada, ani chyba pilotů? Za katastrofu může podle Rusů ‚působení zvenčí‘
Děkujeme za pochopení.
Nemusí to mít souvislost.Většina ruských pilotů jsou bývali piloti stíhaček pak jejich start tomu někdy nasvědčuje.V 87 jsem byl v Leningradě při startu s IL 62 jsme si škrtli ocasem o zem,museli jsme se vrátit aby zjistili jestli letadlo nebylo poškozeno.A to prý není u nich nic neobvyklého.Prosím je to jen moje domněnka
Š. Apolen
V jednom má Panza pravdu. Zrovna nedávno dávali v " Leteckých katastrofách " část s podtitulem " Kluzák z Gimli " , kdy kvůli špatnému převodu obsahových a hmotnostních jednotek, jim došlo v půli cesty palivo. Takže pokud pouze vysadí motory, dá se při bravurní pilotáži, dotáhnout i velké dopravní letadlo na nejbližší letiště a přistát.
M. Jech
s ohledem
na povestny rusacky postoj k pravde bych tipnul, ze ozraly palubni tesar po prohlidce prasklin v trupu prohlasil, ze to jeste par let vydrzi, kdyz s tim nebudou moc triskat pri pristani.
Vypadá to na úmyslný teroristický čin. Na Rusy má pifku spousta nepřátel, nabízí se odveta islamistů za angažmá v Sýrii, ale motivů a aktérů může být víc. Předpokládám, že analýza trosek přinese odpověď.
M. Komárek
Já sázím na svou znalost Rusů. Zase něco odflákli jako vždy.
Plánované letové trasy do východní evropy / ruska z HESH vedou ve většině právě koridorem kudy letěl 7K9268.
Stočení letové trasy na bodu 288 NWB je naprosto standardní a piloty bylo provedeno prakticky bezchybně. Nastavení kurzu na další bod 330 ARH (pobřeží středozemního moře) s plnánovanou výškou nastavenou na autopilotu 32000 stop (9,75 km) bylo po technické stránce perfektně dodržováno (VS +512). Tudíž - opravdu se nejednalo o chybu v pilotáži.
Dle záznamů ADS-B, které jsou mimochodem veřejně dostupné (a navzdory všem konspiračním teoretikům je můžete přijímat i doma) probíhalo vše naprosto standardně, do 04:12:57
Od té chvíle se data rapidně mění ve všech osách. V jednu chvíli se na ADS-B objeví vertical speed (VS - viz výše) -3584 o pár vteřin později +8000. To není nic jiného než přetížení měření přístrojů v důsledku rozpadu letadla a rotace jednotlivých částí, které byly tou dobou stále pod proudem.
Veškeré záznamy ADS-B končí po cca 30ti vteřinách - po kolapsu vysílání (neza
J. Křivan
Z textu jsem pochopil, že pilot nedostal zaplaceno dva měsíce a proto s letadlem havaroval. Opět perla LN
M. Komárek
Sestavovat jakékoli vyšetřovací komise je mrháním peněz. Stačí se zeptat virtuálních Nováků z Lihovek + anonymů jako je lepící se Panzani. Vědí o tom úplně fšecko a bez zvednutí zadku od stolu!
Zapomnel jste na Apolena... experta pres plne knedliky pri stoupani ;))))
P. Boko
17 lidí se z letu na poslední chvíli odhlásilo. I zde může být stopa.
S. Panza
Při hodnocení veškerých zpráv bychom měli mít na zřeteli staré známé a věky osvědčenou zásadu "CUI BONO" "V čí prospěch" se to uvádí.
V daném případě bude chtít:
1) letecká společnost dokázat, že za katastrofu nemže technický stav ani posádka
2) Egyptská vláda, že na Sinaji nejsou teroristi schopní sestřelit letadlo
3) Odbojní islamisté působící na Sinaji přiznají setřel i kdyby toho nebyly schopni, prostě z propagandistických účelů
4) Manipulátoři aź řad politiků a presstitů budou tvrdit co se jim hodí do krámu. Obdobně na tom bude řaqda diskutujících
Atd.
Jen ti co mají zájem o zjištění pravých příčin jako obvyklé přijdou zkrátka a budou napadáni ze všech stran všemi anti- i pro-.
A pak bude spousta diskutujících, kteří neporozumí ani nejjednoduššímu vyjádření - resp. přihnou ho tak, aby odpovídalo jejich předsudkům.
Š. Apolen
Ještě že k vyšetřování musí být přizván výrobce. Ten má eminentní zájem vyšetřit katastrofu spolehlivě, kvůli jiným letadlům stejného typu.
Ovšem spolehlivě znamená zároveň zdlouhavě - když jste sledoval seriál o leteckých kataszrofách, patrně si vzpomenete na TWA 800, kterážto katastrofa se vyšetřovala 4 roky a výsledek není zcela uspokojivý. Sice Boeing přiznal, že to tak mohlo být a změnil vedení kabelů, ale že to byla skutečně jiskra ve skoro prázdné nádrži plné směsi vzduchu a výparů, zcela jistě prokázáno nebylo. Jen nebyla prokázána žádná jiná příčina...