„Lidé si díky seriálu uvědomují smutnou realitu bestiální jihokorejské společnosti, v níž jsou lidské bytosti vystaveny extrémní konkurenci a v případě neúspěchu jsou vyhlazovány,“ píše se v kritickém článku.
Severokorejský web Arirang Meari citoval nejmenované jihokorejské filmové kritiky, podle nichž televizní seriál ukazuje „nerovnou společnost, kde se s chudými lidmi zachází jako se šachovými figurkami bohatých“.
Devítidílný thriller z dílny jihokorejského režiséra Dong-hyeok Hwanga se stal celosvětovou senzací. Seriál líčí příběh 456 lidí, kteří se nacházejí v životní tísni. Jde například o zadluženého otce, přeběhlici z KLDR či dělníka. Všichni soutěží v sérii dětských her, kde mohou vyhrát 45,6 miliardy wonů (827 milionů korun). Kdo prohraje, zemře, a to pro potěšení boháčů, kteří hru sledují a financují.
Vůdce Kim Čong-un volá po lepší domácí zábavě. Severní Korea proto zavedla tvrdé pokuty a případně i možnost vězení pro kohokoli, kdo bude přistižen při sledování jihokorejského seriálu. Trest hrozí i těm, kteří ze zmíněného pořadu převezmou způsob mluvy Jihokorejců.
Koncem loňského roku v KLDR zavedli nový rozsáhlý zákon, který může poslat občany této země až na patnáct let do vězeňského tábora za sledování jihokorejských médií.
ANKETA: Líbil se vám seriál Hra na oliheň?
Jihokorejská kultura je v Severní Koreji dlouhodobě terčem kritiky. V březnu web Arirang Meari uvedl, že hvězdy K-popu (hudební žánr vzniklý v Jižní Koreji) byly velkými společnostmi považovány za „otroky“ a žily na jihu „mizerným životem“.
V únoru 2020 proseverokorejské noviny se sídlem v Japonsku vychválily Oscary oceněný jihokorejský snímek Parazit a označily ho za mistrovské dílo, které „ostře odhalilo realitu“ rozdílu mezi bohatými a chudými v Jižní Koreji.