Pondělí 24. června 2024, svátek má Jan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Carlsona vysílají v ruské televizi. V pořadu řešil klíšťata jako biozbraň USA

Svět

  17:57aktualizováno  22. května 10:07
Na ruské státní televizi Rossija 24 se objevil pořad amerického moderátora Tuckera Carlsona. Jeho tým se později ohradil, že obsah byl použit bez jeho svolení. Moderátor v únoru udělal rozhovor s ruským prezidentem Vladimirem Putinem a dlouhodobě je kritizován za přebírání ruské propagandy.

Podle ruských médií je pořad společným projektem Carlsonovy televize a Rossija 24 a moderátor v něm hodlá zpovídat ty jedince, kteří mají „alternativní názory od mainstreamu“. Carlsonův tým později jakoukoli spolupráci s ruskou televizí popřel a uvedl, že k vysílání programu nedal souhas.

Podle portálu The Moscow Times lze pořad kromě samotné ruské televizní stanice vidět na platformě Smotrim.ru, bez ruského překladu jsou dostupné na jeho anglickém youtubovém kanálu. První epizoda se týkala klíšťat a rizika boreliózy. Zaznělo v ní, že za nemoc mohou Spojené státy a jejich údajné biologické zbraně.

Carlson je bývalý moderátor stanice Fox News, odkud minulý rok odešel. Jeho show dokázala přilákat 3,3 miliony Američanů a byla tak jednou z nesledovanějších na americké mediální scéně.

Carlson na něm šířil výrazně protiukrajinské názory, Ukrajinu například nazval klientským státem amerického ministerstva zahraničí a jejího prezidenta Volodymyra Zelenského označil za nebezpečného autoritáře a diktátora. Moderátor se díky tomu stal miláčkem ruských prokremelských médií.

V únoru se dostal pod značnou kritiku za uskutečnění rozhovoru s Putinem. Podle pozorovatelů poskytl šéfovi Kremlu neregulovaný prostor pro šíření ruské propagandy. Někteří, jako bývalá ministryně zahraničí Hilary Clintonová, jej nazvali Putinovým „užitečným idiotem“.

Kreml uvedl, že svolil k rozhovoru prvnímu se západním novinářem, protože Carlsonova pozice se „odlišuje“ od ostatních západních médií. Moderátor tvrdil, že chtěl uskutečnit rozhovor s Putinem, protože žádný jiný západní novinář o to nežádal. Řada západních médií to rozporovala s tím, že Kreml jejich žádosti odmítl, zřejmě protože nechtěl jít do skutečně kritického rozhovoru.

Putin sám se Carlsonovi po interview vysmál, že čekal ostřejší otázky. Carlson zase v rozhovoru s americkým komentátorem Lexem Fridmanem zpětně označil Putinovo odůvodnění invaze jako snahu o „denacifikaci Ukrajiny“ za „nejhloupější věc, kterou jsem kdy slyšel“. Západ i Kyjev opakovaně odmítají nepodložené osočení Moskvy, že Ukrajině vládnou nacisté.

Autor:

Karban a Karban, s.r.o.
Řidič/ka dodávky/skladník

Karban a Karban, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 36 500 - 40 000 Kč