Ve svých třech výrobních závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí připravuje 15 stacionárních očkovacích center a k tomu tři mobilní, která bude možné přemístit a ihned využít podle aktuální potřeby. „Denně jsme schopni naočkovat až 1200 zaměstnanců. Již máme zajištěno patřičné množství jehel a tuberkulinových stříkaček, které jsou pro očkování nezbytné. Očkování bude personálně zajištěno interním zdravotním personálem,“ řekl Kotera.
„V tuto chvíli je pro nás tedy zásadní otázkou, kdy bude možné od státu získat vakcíny, respektive zda nám bude umožněno je od dodavatele napřímo nakoupit,“ uvedl Kotera. Firma nyní vypracovává detailní plán a schéma očkování.
Škoda má registrované vlastní očkovací centrum. „Věříme, že budeme ze strany státu co nejdříve osloveni. V tuto chvíli není podle vakcinační strategie možné vakcínu nakoupit a prodávat jinak než přes Ministerstvo zdravotnictví ČR,“ uvedl Kotera. Škoda Auto poslala k vakcinační strategii připomínku, v případě nedostatečného zájmu prioritních skupin chce mít možnost očkování bez odkladu nabídnout zájemcům z řad zaměstnanců.
Škoda Auto otevřela nové centrum technického vývoje v Mladé Boleslavi |
Očkování bude pro zaměstnance zdarma. „Vyvíjíme také vlastní elektronický vakcinační průkaz, aby se zaměstnanec mohl kdekoliv a kdykoliv prokázat, že je naočkovaný,“ uvedl Kotera. Škoda umožňuje zaměstnancům nechávat se na koronavirus testovat, toto testování je pro ně taktéž zdarma.
Podle mluvčí kladenského závodu Lego Markéty Vaňkové se o případném očkování zaměstnanců bude ještě jednat. „V tuto chvíli nemohu nic potvrdit,“ řekla mluvčí. Možnost očkování pracovníků přímo v distribučním centru v Dobrovízi řeší také Amazon, ale podle PR manažerky Miroslavy Jozové k tomu zatím nemůže společnost poskytnout více informací.
Ředitel společnosti GZ Media Michal Štěrba řekl, že firma žádné vlastní očkování zatím nechystá. „Snažili jsme se zjistit více informací, ale nepodařilo se nám zjistit, jakým způsobem obstarat vakcíny,“ řekl Štěrba.