Lidovky.cz

Hororová hlava i živoucí sci-fi sochy na pařížském fashion weeku

Design

  6:00
PAŘÍŽ - Atmosféra hororu, sci-fi filmu či prostě lyžařského střediska. I tak může vypadat originálně zpracovaná módní přehlídka. Přesvědčit se o tom mohli návštěvníci uplynulého pařížského fashion weeku. Kromě nejnovějších kolekcí, které přichystali návrháři na příští podzim a zimu, se pozornost ubírala právě k netradičnímu řešení jednotlivých přehlídek.

Na pařížském fashion weeku nechyběla ani návrhářka Iris van Herpen, která je známá svými futuristickými modely. Sci-fi připomínalo i ladění celé přehlídky. foto: Reuters

Nevšední pojetí přehlídkového mola představila extravagantní návrhářka Iris van Herpen. Ta je známá především futuristickým pojetím svých šatů, které v uplynulých kolekcích nechala vyrábět stále oblíbenějším 3D tiskem. Prezentaci její kolekce dominovaly modelky zabalené do fólií připomínající obří průhledné obrazy, které lemovaly celé přehlídkové molo. Výsledný výjev působil jako vystřižený ze sci-fi filmu.

ČTĚTE TAKÉ:

Lehce strašidelný tón k předvedení nejnovější kolekce si nachystal i oděvní dům Kenzo. Ten totiž ke spolupráci vyzval známého režiséra Davida Lynche, který proslul zejména seriálem Městečko Twin Peaks. Právě zde hledal filmař i inspiraci pro obří skulpturu, která byla těžištěm přehlídky. Podivínské vzezření podtrhuje i netradiční přístup k práci.

„Vymodeloval jsem z hlíny obří hlavu, do které jsem vložil kousek krocana a sýru. Poté jsem nechal vyhloubit něco jako ústa a hlavu jsem pak nechal položenou v kuchyni. Čtyři dny a noci pracovali na soše mravenci, kteří obsah hlavy vyjedli,“ prohlásil o svém díle připomínající s design trochou nadsázky mimozemšťana Lynch.

Uměle vytvořené přírodě dominovaly zvířecí motivy použité v kolekci.

Oděvní návrháři nevkládají velké peníze jen do samotných kolekcí. Právě jejich prezentace patří mezi hlavní lákadla přehlídek. Výjimkou proto nejsou ani momenty, kdy klasické molo zcela chybí, modelky se procházejí v nákladně vytvořených scenériích. Jednu z nejdražších připravil jako již tradičně Karl Lagerfeld. V Grand Palais, kde oděvní dům Chanel vystupuje s novými kolekcemi pravidelně, nechal vybudovat obří supermarket. Myslel při tom na nejmenší detaily, proto i etikety, zdobily propracovaná loga. Na lahvích s vínem se proto objevily například nápisy Chateau Coco, vtipně odkazující na zakladatelku luxusní značky Coco Chanel.

Jelikož šlo při pařížském týdnu módy o zimní kolekce na podzim a zimu 2014/2015. Nechyběla na jedné z přehlídek dokonalá scenérie horského střediska, tedy včetně lyží a zasněžených stromků. Na jiné akci se modelky procházely po uměle vytvořené podzimní louce.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.