Lidovky.cz

Magazín

Zarostlí Češi skupují nůžky a barvy. Zavřená kadeřnictví nutí k domácím úpravám vlasů


ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Premium
PRAHA - Chodím ke kadeřnici pravidelně každý měsíc, protože mám krátký sestřih, a teď už vypadám jako blázen. Říkala jsem manželovi, že mě bude muset doma ostříhat i klidně podle kastrolu, popsala serveru Lidovky.cz s nadsázkou dvaatřicetiletá Simona z Prahy.

Vláda v úterý zveřejnila scénář, který počítá se třemi vlnami uvolňování obchodů a služeb. Kadeřnické a jiné zkrášlovací služby podle něj budou v Česku dostupné až 25. května, společně s restauracemi či kavárnami. A to pro mnohé nebyla dobrá zpráva.

Podobný problém jako Simona má i třeba třiapadesátiletá Dana z Plzně, která nejvíc řeší pravidelné barvení vlasů a také manikúru. „Barvím se teď sama, nevydržela bych to. A hrozně mi chybí úprava nehtů, kvůli odrostům jsem si je musela nechat po domácku sundat,“ řekla pro Lidovky.cz.

Situace je již pro některé lidi tak neúnosná, že zkoušejí, zdali by jejich zkrášlovací odborníci pro ně neudělali výjimku. „Zákazníci nás pořád přemlouvají, abychom je ostříhali, ale to zkrátka nejde. Nejezdíme ani za nimi domů, jak nám nabízejí, protože mi to přijde mnohem víc riskantní, než kdybychom je ostříhali v salonu,“ uvedl pro Lidovky.cz Petr Frydrych, majitel klatovského barbershopu. Podobnou zkušenost má i kadeřnice z Prahy. „Volají mi a prosí mě, jestli by za mnou na chvilku nemohli přijet, že si klidně i připlatí,“ uvedla pro Lidovky.cz kadeřnice, která si přála zůstat anonymní.

Když přemlouvání kadeřníka nevyjde, Češi si i tak poradí. Internetem kolují různé rady a tipy, jak si vylepšit účes tak, aby vypadal jako ze salonu, byť to odborníci vidí neradi. „Nedoporučuji, aby se lidé stříhali sami, může dojít k nerovnostem neboli ,zubům‘,“ řekla kadeřnice Klára Váňová, která pracuje v pražském salonu Barberrete.

Situace značně nahrává e-shopům, které nabízejí kadeřnický sortiment. Například Alza.cz potvrzuje značně zvýšený zájem. „Kadeřnické produkty se v posledních dnech těší velké oblibě. Na poptávku zákazníků se snažíme aktivně reagovat a neustále zalistováváme nové produkty tak, aby si vybral opravdu každý. Takto jsme např. do prodeje nově zařadili i nůžky na vlasy, o které byl velký zájem,“ napsala Kateřina Daňková, PR specialistka Alza.cz.

Dodala, že i prodeje barev na vlasy vyskočily oproti loňsku několikanásobně. „Od března jde o více než čtyřsetprocentní nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nejvíce jdou na odbyt klasické barvy a různé spreje na odrosty,“ doplnila.

Stejný zájem pocítil i další e-shop Mall.cz. „V posledních dvou týdnech skokově rostou prodeje zkrášlujících produktů obecně, ať už jde o péči o vlasy, nehty, nebo celé tělo. Barvy na vlasy u nás dříve byly spíše doplňkovým sortimentem, ale na začátku měsíce jsme jejich nabídku kvůli velkému zájmu výrazně rozšiřovali,“ popsala situaci pro Lidovky.cz Pavla Hobíková, tisková mluvčí Mall.cz. „Velmi dobře si nyní stojí také různé zastřihovače vlasů a produkty pro domácí manikúru a pedikúru, ať už elektrické pilníky, brusky, či celé sady,“ uzavřela.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.