Hlavním hrdinou dokumentu je šéfredaktor bulvárního webu Pavel Novotný; ten už loni v létě pro slovenský portál SME.sk „otevřeně“ promluvil o praktikách českého bulváru, rozhovor v plném znění pak svým čtenářům nabídl i český iDNES. Novotný v něm radostně vyprávěl o porušování etiky, dohodách s celebritami, kupování informací, okázale se koupal ve svém cynismu a evidentně dobře věděl, co dělá: jeho otrlost měla čtenáře šokovat a zároveň přivábit a rozmnožit jejich řady.
Dělníci bulváru nabídli veřejnoprávní wrestling
Nuže, zájem filmařů prokazatelně přivábila. Optimista mohl čekat, že dokument Dělníci bulváru skutečně nahlédne pozérovi do karet, rozstřelí domeček, který z nich Novotný staví.
Jenomže to se nestalo. Snímek nechal svého antihrdinu vlastně pouze na ještě větší ploše opakovat to, čím se už dříve v médiích prezentoval. Šéfredaktor Novotný se může radovat, že mu jeho strategie už podruhé vyšla: kdyby se dělal hezký, nikdo by mu to nespolkl. Když se záměrně prezentuje jako odpudivá hyena, dostane prostoru, kolik chce. Vít Klusák se zmohl jen na pár obligátních dotazů ohledně svědomí a etiky, kterými ale svému respondentovi jen nahrál.
ČTĚTE TAKÉ |
Měl tedy tento souboj na ČT2 v bulvárním novináři jasného vítěze? Ne, protože to žádný souboj doopravdy nebyl. Byl to intelektuální wrestling, nabubřelá, ve skutečnosti ale vyprázdněná napodobenina zápasu. Show pro publikum, které se mělo pohoršit, vrtět hlavami, hrozit pěstmi zlému muži, který používá nefér chvaty, a ještě se tím chlubí.
Přesně to jsou emoce, které u svých čtenářů živí bulvár. Středeční večer ukázal ne jednoho, ale hned dva muže, kteří si v tu chvíli na něco hráli. Ten jeden na chytrého drsňáka, ten druhý na nepovrchního dokumentaristu.