Lidovky.cz

Budu popelářem? Ne, youtuberem! Povoláním snů je točit videa

Česko

  6:00
PRAHA - Většinou začínají tím, že doma nesměle zapnou kameru a natáčejí o svém životě, kosmetice nebo počítačových hrách. Ti nejlepší se ale vypracují k tomu, že za svá videa zveřejněná na kanále YouTube dostávají peníze.

Módní youtuberky. foto:  Petr Topič, MAFRA

„Desítky lidí si tak v Česku vydělají i stovky tisíc měsíčně,“ napsala LN Lenka Čápová z agentury Get Boost, která se specializuje na YouTube marketing. Průměrný věk v tomto oboru je okolo 25 let. Najdou se ale i mladší, kteří se stali dokonce tváří známých produktů. Základ jejich úspěchu tkví v tom, kolik lidí a jak dlouho se na video dívá. „Pokud k tomu má své reklamní předměty a dělá obsah zajímavý pro firmy, pak se mu daří velmi slušně,“ doplnila Čápová.

Zběsilý úprk za podpisy a selfie s Youtubery. Generace Z, která neví, co to znamená

Firmy spojení netají. „Spolupráce s každým je specifická. Nevyžadujeme po otestování výstup a do obsahu nezasahujeme,“ sdělila Michaela Klokočníková z kosmetické společnosti Dermacol.

Jiné zas dodávají youtuberům lepší techniku. Diváci totiž svým oblíbencům často pokládají otázky: Jakou kamerou natáčíš? Jaký máš notebook?

Podle Josefa Středuly, předsedy Českomoravské konfederace odborových svazů, toto povolání zapadá do takzvané čtvrté průmyslové revoluce a je typické pro rozvoj sociálních sítí.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.