Na amatérském videu z paluby je vidět vyděšené cestujících v záchranných vestách a posádku, která pasažéry ujišťuje, že situace je pod kontrolou a vyzývá je, aby se vrátili do svých kajut. Z audia zase vyplývá, že Concordia zatajila, že by narazila do skaliska. Z následujícího záznamu komunikace s přístavem je zřejmé, že namísto toho loď ujišťovala, že se jedná jen o výpadek elektřiny.
Přístav: Dobrý den Concordie, máte problém?
Concordia: Ano, potvrzujeme, máme výpadek elektřiny. Pracujeme na tom.
Přístav: Potřebujete asistenci? Budete teď v oblasti u ostrova Giglio?
Concordia: Ano, zůstáváme tu, dokud neprověříme výpadek proudu.
Přístav: Jaký problém přesně máte, jen generátory? Místní Carabinieri obdrželi telefonát příbuzného jednoho z členů vaší posádky, který tvrdil, že mu během večeře všechno padalo na hlavu.
Concordia: Ne, není to pravda. Opakuji, na palubě máme výpadek proudu a pracujeme na tom.
Přístav: Ano, a pasažérům jste nařídili navléct si záchranné vesty, je to tak?
Concordia: Opakuji, máme výpadek proudu a ověřujeme situaci
Přístav: A jak dloho jste bez elektřiny?
Concordia: Přibližně dvacet minut, dvacet minut
Přístav: Ok, vracíme se zpět na kanál 16. Informujte nás o dalším vývoji
Záchranáři dnes znovu pozastavili pátrání po pohřešovaných. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na mluvčího hasičů, podle něhož se vrak plavidla opět posunul. Na moři u ostrova Giglio, kde vrak leží, jsou vlny a navíc by se podle předpovědi mělo během dne zhoršit počasí.
Nové svědectví |
Kapitán ztroskotaného plavidla Francesco Schettino včera přiznal svůj podíl na nehodě, je v domácím vězení a čelí obvinění z podílu na smrti nejméně jedenácti lidí, z předčasného opuštění lodi a chyb při řízení plavidla u italských břehů. Rozruch do vyšetřování případu vnesla mladá Moldavanka Domnica Cemortanová, která vyšetřovatelům řekla, že kapitán neúnavně se záchranou pasažérů pomáhal.