Středa 7. června 2023, svátek má Iveta, Slavoj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Tomáš Halík: Je lepší, když občané státníka i nenávidí, než když se mu smějí

„V určitých vrstvách katolíků, nedotčených solidním světským, ani náboženským vzděláním, vládnou stále primitivní stereotypy.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Goeg 8150307629289

Ackoliv Zemana nemusim a vadi
Ackoliv Zemana nemusim a vadi mi, ze pije a kouri, tak je pro me zajimave sledovat, jak se rozvinul diskurz o dlouhodobych negativnich ucincich alkoholu na jeho chovani a jednani. Je take zajimave, ze ten diskurz nebere v uvahu skutecnosti, ktere jsou v prikrem rozporu s tim, co se v nem tvrdi. Pro me to je napriklad to, ze pan Zeman rikal prezidentskou prisahu z hlavy stejne jako vsechny sve projevy. Podle meho nazoru by to mozek poskozeny dlouhodobym pouzivanim alkoholu, jak nam tvrdi zastanci tohoto nazoru vcetne pana Halika, jednoduse nedokazal. Nedokazal to ani pan Klaus, ktery je zasadnim odpurcem alkoholu.
0/0
29.5.2013 10:36
Foto

Ananas

opojení kněží mladým vínem - revitalizace církve
  Tak   to   já   také     mívala,  než  si   nějaký   ten  kněz   neusmyslel,  že  ho   chci  sbalit  a  že  mi  to  napověděl  nějakej  had.    Bohužel  toto  je  právě  asi  to,  čím   myslel  pan  putna   heslo  na  svém  plakátku.  Hledání   vnějšího  nepřítele,  totiž   sexuchtivých  žen.  Toto  je   silným  motorem  české  katolické  církve  a  také  celé  společnosti.  Muži  hovoří  u  pultíku   a   myslí  si,  že   ženy  po  nich  touží a   oni  se  zatím  tak  dobře   baví,  takoví   ti "  s  duší   chlapce"  jsou  tou  myšlenkou  nejvíc  posedlí,  někteří  chudáčci  se  těm   hadicím    neubrání  -  např.  Topolánek, Zeman,  a  jiní.  Zato  VY  (KATOLICKÉ  B...Y)  jste  to  krásně   zvládli.  A  jak  se  spolu  nasmějete!!!!!   
0/0
29.5.2013 8:00
Foto

Milota

Pokud jste schopen Halíka
Pokud jste schopen Halíka titulovat jako soudruha, tak zaprvé nemáte ani tušení jak se choval za totality a zadruhé jste ubožák. Nějak se se vám ten kolovrátek "argumentů" zadrhnul.
0/0
29.5.2013 4:32
Foto

Sseremeto

zameťte si před vlastním prahem...
Jsem zapřísáhlý ateista, názory lidí, kteří říkají, že takový člověk není plně ignoruji. K tomuto tématu nemám vysvětlení, ale spíše otázku. Kolik z těch "duchovních" je homosexuálů a kolik jich to dělá z presvědčení???? Osobně proti homosexuálům nic nemám, pokud mě nemístně neobtěžují. Občas k nám proběhne zpráva, že tam a onde a těch míst je nakonec spousta, obtěžovali kněží ministranty.....kolik kauz bylo zameteno pod koberec???!!! Nikdo neví a tam já vidím problém. Přesně v tom, že káží vodu a pijí víno! Zastávám názor, že je lepší mít prezidenta alkoholika, než aby mi nějaký úchyl zprznil dítě!!! Totiž, lidé znalí práva, ústavy a dalších zákonů ví, že náš prazident vlastně nic neovlivní, stejně jako senát. Nechme prezidenta dýchat, senát zrušíme. Ale obrovské zneužívání DĚTÍ je nechutné, kašlu na to, že jeden prezident byl naivní, druhý sebestředný a třetí alkoholik, zabraňme tomu, aby byly zneužívány naše děti!!! Opravdu je na tom nejhorší, že se jedná o děti a tito "svatoušci" je zneužívají a ničí jim celý život!!! A abych se dostal k Putnovi, o němž jsem nikdy neslyšel, mám VŠ, a nevím co znamená C. v jeho jméně.  Ti, kdo studovali VŠ ví, že spousta učitelů zneužívalo svého postavení, ať to byli  homosexuálové nebo heteráci. Pokud s tím budou studenti souhlasit, tak s tím nic neuděláme a vůbec nezáleží na orientaci.  
0/0
28.5.2013 22:02
Foto

L95a74d89i33s45l31a74v 18N27o17v34á96k 2957323474553

Plácáte naprosté bludy. ČSSD inkasovala obrovské částky
z velké privatizace. Z těch měly být hrazeny transformační náklady. Navíc v době vlády ČSSD (nikoli její zásluhou) procházelo hospodářství ČR i EU obdobím růstu, a přes to, navzdory Keynesovu učení o vytváření rezerv na horší časy a splácení dluhů v období růstu, ČSSD rozpumpovala zadlužování ve velkém stylu a jeho zastavení brání zuby nehty i v době, kdy je v opozici. Musí se řešit "Tunel OZE", který ČSSD hrubou silou prosadila v parlamentu (zák. 180/2005 Sb.), který nás nestojí nějakých "směšných"  100 mld. ročního rozpočtového schodku, ale svou celkovou výší v řádu 1000 mld. Kč vytvořených závazků v důsledku hlouposti zákona a ČSSD, a vysokými cenami elektřiny pro české hospodářství a občany, ohrožuje samotnou ekonomickou stabilitu státu!A co dělá ČSSD dnes? Podívejte se, co ti idioti schvalují v EU-parlamentu - další navýšení podílu OZE na výrobě energie. Nestačí jim zkušenost s bilionovým "OZE tunelem", který způsobili schválením zákona 180/2005 Sb., europoslanci ČSSD pracují na tom, aby byl OZE tunel ještě vyšší!EVROPA: 45 % OZE!
0/0
28.5.2013 18:57
Foto

L67a64d65i60s63l80a82v 12N56o86v71á90k 2667613104913

O čem vy chcete diskutovat? Že Zeman není alkoholik? :-)
Je přece nade vši pochybnost jasné, že když Zeman denně do sebe nalije množství alkoholu, které sám vyjmenoval, tak už dávno alkoholikem je.To jsou fakta samotným Zemanem jasně potvrzená. A že k tomu ještě hulí jak fabrika, to mu mozkových buněk ani stabilitu chůze nepřidá.Mimochodem, nedávno prý zakoupili na Hrad drahý tester alkoholu na obsah metanolu. K čemu jim tam asi bude? :-P
0/0
28.5.2013 18:39
Foto

Martink01

.
Takže argumenty nemáte žádné, ale  potřebu neustále reagovat ano. No nic. Zřejmě jste absolvoval nějaké školení u soudruha Halíka...
0/0
28.5.2013 16:34
Foto

Milota

Pokud např. zločinný prodej
Pokud např. zločinný prodej MUS hluboko pod cenou, pod nímž je Zeman podepsán, považujete za pokornou službu společnosti, pak Zeman je přímo světec a abstinent k tomu.
0/0
28.5.2013 9:48
Foto

Milota

Teď jsem to teprv pochopil,
Teď jsem to teprv pochopil, vy jste mimořádný šprýmař."Nikde jsem navíc neviděl tvrzení Miloše Zemana, kde by přiznal, že jeho rozhodování je zakaleno alkoholem tak jak naznačujete."Takže dokud MZ nepřizná, že příčinou nechutností jím páchaných je vypitý mozek, tak je pro vás čistý. Aktivní alkoholik si nikdy nepřizná, že ho chlast ničí, lež je jeho denním chlebem.Miloš Zeman je alkoholik.A teď nám svoje tvrzení otočte znova dokola a přidejte k tomu něco veselého.Jdu se zalknout nenávistí.
0/0
28.5.2013 8:46
Foto

Ananas

slepá skvrna pana Halíka
  Tak  tenhle   souboj  uvedený  poněkud  trapně  -  "lepší  když   státníka  nenávidí   než  když  se  mu  smějí"  -   zacyklené   manipulativní  klišé,  mě  u   pana  Halíka   překvapil.   Břitké   výrazivo,  podstata  však  velmi  pokleslá.  Opravdu s e  pan  Halík  potřebuje  takhle   "vtírat"  filosofujícím  mladým lidem?      Jestlipak  to   však  není  Halíkův  nepovedený   bluff?  Únik z  boje  o  politický  post  k  nedemokratické  církvi,  kde nepoznal  "život"   v  opozici,  ho  poněkud  zacyklil   v jeho   "vševědoucnosti.  Proč  se  o  zemana   tak  otírá?  VAdí  mu,  že   znovu  přichází  ve  slávě soudit  živé  i  mrtvé?  Podsouvání   tak  nízkých   motivů   mi   připadá  jedině   snad   páně  Halíkovou  projekcí  vlastního  způsobu  jednání.    Mě  tedy  také  připadá  hloupé, že  vysokoškolský  učitel  (Putna),  je  tak  lidsky  nezralý  a  rochní  se   velikášsky   ve  své  domnělé  genialitě.  V  kontextu   příběhů  znužitých   dívek  na  FSV  UK  (za     zkoušku)   jiným   volnomyšlenkářem  a   atmosféry   rozdávání  titulů  (o  této   škole   si  to    vrabci  štěbetali   už  minulém  tisíciletí)  se  Zemanovi  navíc  ani  moc  nedivím.
0/0
27.5.2013 18:38
Foto

Census

Řekl bych, že je to přesně
Řekl bych, že je to přesně obráceně. Lepší šašek nežli vrah. Je lepší se zasmát, než se užírat nenávistí. Jinak v tomto státě nechybí jen slušná levicová strana nebo strana levého středu, v tomto státě chybí i slušná pravicová strana, zkrátka slušné politické strany vůbec. A hlavně slušní politici. Bude to tím, že se zde derou k moci především darebáci a vychcanci všeho druhu. A to od samého počátku, kdy se zkorumpované prostředí vyhnívající reálsocialistické ekonomiky a na ní napojené šedé zóny zaplevelené nejrůznějšími veksláky, pingly a estébáky ztransformovalo do dnešního kvazitržního, pseudodemokratického, klientelismem prosáklého marastu. Nicméně kritika poměrů od vysokého církevního představitele, tedy člena organizace, která v průběhu staletí, když byla u moci, vykazovala řadu totalitních charakteristik a pronásledovaly ji v morální rovině takřka identické neduhy, působí poněkud zvláštním dojmem.
0/0
27.5.2013 17:03
Foto

Křivan

Odpovědi se nejspíš
Odpovědi se nejspíš nedočkáme, autor Koutník není jako autor Žižka.
0/0
27.5.2013 16:38
Foto

Martink01

.
Vy jste evidentně veliký demokrat. Kdokoliv má jiný názor tak "otravuje". Pokud byste pozorně četl tak byste věděl, že nepolemizuji s tím, že Miloš Zeman pije. Nikde jsem navíc neviděl tvrzení Miloše Zemana, kde by přiznal, že jeho rozhodování je zakaleno alkoholem tak jak naznačujete. Vy jste zřejmě člověk ražení pana Halíka, který uznává demokracii pouze v případě, když se vyhrává. Jen pro vaše info. Miloše Zemana bych nikdy nevolil. Ovšem to neznamená, že ho budu osočovat z něčeho co nelze prokázat. To co vy nazýváte "úpornou polemikou" nazývám já demokratickou diskuzí. I z vašeho komentáře vyplývá, že umění diskutovat je v Česku věc málo známá. A s těmi důkazy je to tedy jak? Máte nějaké, nebo se pouze zalykáte nenávistí?
0/0
27.5.2013 14:00
Foto

Milota

Zeman dlouhá léta silně pije
Zeman dlouhá léta silně pije a nevyhnutelně se to projevuje na jeho jednání a chování. Je to fakt naprosto zřejmý a opakovaně potvrzovaný samotným Zemanem. Přestaňte otravovat svojí úpornou polemikou, na skutečnosti, že Zeman je opilec tím nemůžete nic změnit.
0/0
27.5.2013 13:43
Foto

Martink01

.
Váš komentář naprosto nechápu, ale to zřejmě ani vy sám. Takže pokud máte něco věcného tak ven s tím. Pokud ne tak nevadí. Projevit jste se již dokázal a dokonce se i sám sobě zasmál, takže vám přeji hezké pondělí.
0/0
27.5.2013 13:03
Foto

Martink01

.
Pokud máte tedy nějaký důkaz o tom, jak strašlivě ovlivňuje myšlení MZ alkoholismus tak sem s tím. Já nemluvím o tom, že Miloš Zeman pije alkohol. Já mluvím o tom, že z něj v rozhovoru pan Halík dělá alkoholika, který není schopen střízlivých rozhodnutí. To jsou naprosto odlišné věci a dokud si nesundáte záklopky nenávisti, kterou se nebojím nazvat třídní tak nebudete schopen rozumné diskuze.
0/0
27.5.2013 12:53
Foto

Milota

Až nám MZ, ožralý jak carský
Až nám MZ, ožralý jak carský kurýr, způsobí kolosální mezinárodní ostudu (a je jen otátkou času, kdy k tomu dojde), pak se můžeme vrátit k otázce, kde přesně vzniká dojem, že chování MZ je ovlivněno závislostí na alkoholu. A média žádné lékařské protvrzení o stavu opilosti potřebovat nebudou.A jen tak na okraj, Jiřina Bohdalová už lituje toho, že Zemana podporovala.
0/0
27.5.2013 12:44
Foto

Tono

Co to hulíte, kamarádi
to bude ňákej dobrej matroš, kde to seženu ???Když vám někdo řekne "Halík, Havel Karel...", tak se vám objeví rej v pekle, Dlaskabáty, samí Belzebubové, smrad a síra ... :-)))
0/0
27.5.2013 12:34
Foto

Tono

Přidávám se,
precizní názory profesora Halíka, bohužel (myslím tím ten chlast MZ) ... :-( 
0/0
27.5.2013 12:21
Foto

Martink01

Nenávist církevního představitele
Jsem celkem šokován tím co pan Halík předvedl v tomto rozhovoru. Pokud je tedy autentický, protože v dnešní mediokracii nelze jen tak věřit ničemu.  Urážení demokraticky zvoleného prezidenta... Nebudu a nechci se vyjadřovat ke spojení Miloš Zeman a alkohol. Ale velmi rád bych znal důvody, které vedou pana Halíka k výrokům: "Nemohu se zbavit podezření, že hlavní příčinou této inkonzistence je zhoubný dlouhodobý vliv alkoholu na jeho osobnost, myšlení a jednání." On snad byl svědkem nějakého klinického vyšetření Miloše Zemana? Nebo má přístup k informacím, které o závislosti Miloše Zemana na alkoholu svědčí? Kde přesně vzniká tento jeho dojem, že je chování Miloše Zemana ovliněno závislostí na alkoholu?  Urážení Václava Klause je další věcí, kterou pan Halík rád provádí. Nicméně teď právě střílí na Zemana, takže se Kalusem moc nezaobírá. Zřejmě i z toho důvodu, že VK již není ve veřejné funkci. Přesto si neodpustí říct toto: "Kdyby tenkrát Klaus vzal na sebe chlapsky odpovědnost, stáhl se do soukromí a sebekriticky reflektoval tehdejší politický styl, mohl se za pár let vrátit do politiky jako skutečný státník, měl na to. On však zavelel „jedeme dál“ a opřel se právě o onu zkorumpovanou mafii a zaplevelil pak veřejnou a politickou scénu na desetiletí klientelismem a arogancí moci." Pokud si pamatuji tak za problematické financování ODS padly tresty u soudu. Takže pokud pan Halík na jedné straně vykřikuje cosi o povinnosti respektovat zákon v případě jmenování profesorů tak co kdyby on sám začal tím, že bude respektovat rozhodnutí soudů a státních zástupců? O jakou zkorumpovanou mafii se VK opřel? Koho přesně myslí pan Halík? Ať jmenuje a ukáže. Poslední věc jenom ve zkratce. Kde bere pan Halík jistotu v tom, že nám prezidenta Havla záviděl celý svět? Opravdu si myslí, že někdo někdy adoroval VH v Rusku, Srbsku či Číně? Nebo v zemích kam se Zápas snažil a snaží vyvážet tzv. demokracii... Urážení Jiřiny Bohdalové je poté vrcholem arogance a povýšenosti. JB možná nevlastní tituly před a za jménem, ale přesto je to žena, která něco dokázala. Mimojiné se dokázala i vyjádřit proti okupaci v roce 68 a zvůli komunistického režimu a byla potrestána. Tohle všechno pan Halík nevidí. Tedy nechce vidět. A proč? Protože JB nekope na té správné straně. A tím je pro lidi typu pana Halíka "méněcenná". Od církevního funkcionáře s tendencí ovlivňovat veřejné mínění a politiku (což je samo o sobě špatně) bych však očekával určitou míru  nadhledu a důstojnosti. Tímto rohovorem se pan Halík totiž zařadil na stejnou úroveň jako jím kritizovaný Miloš Zeman... Možná by také pan Halík měl konečně pochopit, že v ČR vládnou lidmi volení zástupci. Někteří dobří, někteří špatní a někteří tak špatní, že se jeden až diví. Nicméně tohle je daň svobodě. A panu Halíkovi proto nezbývá nic jiného než se s tím smířit. Lidé si rozhodnou ve volbách. Nechme to lidem. Říká se tomu SVOBODA. Pokud chce něco pan Halík měnit tak ať se stane členem politické strany a kandiduje ve volbách. Pak bude mít prostor. Pokud bude zvolen... 
0/0
27.5.2013 12:06
Foto

Zk

No vidíte, zrovna tohle
No vidíte, zrovna tohle prostě není pravda. Dluh za vlád ČSSD rostl ze dvou důvodů: museli zachránit banky zdecimované Klausovým bankovním socialismem a v roce 2002 řešili tisícileté povodně. Za Klausových vlád byl dluh uměle nízký, protože transformační náklady byly uklízeny do institucí typu Konsolidační banky a do rozpočtů se nezapočítávaly. Z grafu vidíte vývoj dluhu poté, co to tady opět převzala rozpočtově zodpovědná pravice. Na krizi se Kalousek vymlouvat nemůže, protože ta nás zasáhla mnohem výrazněji než sousední země právě kvůli jeho naprosto stupidní ekonomické politice (v mnoha parametrech jsme se propadli srovnatelně se zeměmi jižní Evropy, což vskutku bere dech): http://www.financninoviny.cz/zpravy/index_img.php?id=236625 Keynes doporučoval deficitní hospodaření v době ekonomických potíží, v době konjunktury naopak. Je zajímavé, že země, které se řídí spíše Keynesem, obstály po roce 2008 většinou podstatně lépe než vzorné neoliberální státy typu Irska.
0/0
27.5.2013 11:31
Foto

Amazonka

Tomáš Halík
Nevím, proč jsou lidé typu pana Halíka označováni za elitu. Za jeho článek by se nemusel stydět ani nevzdělaný kádrovák z minulého režimu. Elitu z každého člověka  snad dělá jeho  smysluplná práce, jeho životní postoje, pokorná služba ve prospěch společnosti atd. Nic takového za panem Halíkem nevidím. Rád by jen nemyslícím motal hlavu. Je čitelný, až z toho jde hrůza.
0/0
27.5.2013 11:27
Foto

Amazonka

Souhlasím, navíc se mi líbí
Souhlasím,navíc se mi líbí jak prezident elegantně vyřešil pana Putnu, když se vzdal svojí pravomoci a označil ji za monarchistický přežitek. Pan Halík, jinak řečeno pořádný vlk v rouše beránčím, aneb dobře maskovaný ďábel, shledává Miloše Zemana nečitelným. Je to jednoduché,  svými znalostmi a inteligencí bohudík na Zemana vůbec nemá, stejně jako pisklavý odpudivý hrdina Putna. Občané v tom mají už dávno jasno a pan Halík svým vemlouvavým hlasem do budoucna uspěje možná někde v pekle, ale ne u myslících občanů ČR.
0/0
27.5.2013 10:31
Foto

Vladimir1950

.....
Demokrecie je ten systém, v němž funguje lidský faktor..Chcete říct, že demokracie je špatný systém? Jaký je lepší?  Jiný lepší neznám..Ikdyž vlastně Pinochet zlikvidoval v Chille nefunkční demokracii a Chille začala fungovat..:-)) 
0/0
27.5.2013 9:39
Foto

Křivan

Otázka čistě praktická, ne akademická
Může mi někdo zasvěcenější vysvětlit jaké reálné uplatnění mají studenti  budoucího pana profesora v praktickém životě? Jsou na trhu práce pro všechny z nich  místa? Chybí na trhu práce a proto se pro ně rozšiřuje možnost výuky, nebo skončí poučeni na pracáku. Jestli se nemýlím profesůra je v prvé řadě o vyučování. 
0/0
27.5.2013 9:31
Foto

L54a20d97i98s33l57a20v 95N33o91v50á12k 2957613754503

Ale cestou do Řecka kráčíme od nástupu ČSSD k moci (1998 - 2006)
Byla to ČSSD, která nastartovala obrovské tempo zadlužování státu a teď brání zuby-nehty jeho zastavení... Miloš Zeman v 90. letech hlásal zadlužování jako součást ekonomické politiky ČSSD. (Viz Keynes a spol.)
0/0
27.5.2013 8:01
Foto

Replikant, ach jo.
.
0/0
26.5.2013 22:41
Foto

Evau

Katolická církev
je jeden velký gay club, jak správně říká Tomáš Halík. Putna nám to nemusí tak lacině a hloupě připomínat. Lituji církev, že získala zpět majetek, o který vlastně nestála. Je možné, že lidé na svých místech jako ministryně Hanáková a trestně stíhaný poslanec za ODS možná měli hlasovat proti. Bylo to o prsa. I tady jsou ještě lidé, kterých si běžný občan může vážit, třeba Lenka Procházková. Je velký rozdíl mezi "akademikem" Putnou a inteligentním člověkem, který se prezentuje celý život svou prací, a byť je homosexuál, určitě to není to první, co nás v souvislosti s vyslovením jeho jména napadne.  Někteří lidé mají přirozenou autoritu, ale není to případ ani pana Putny, ani pana prezidenta. Je to opravdu hloupá kauza, a hlavně zbytečná. Ne, nejste můj prezident, pane Zemane, tak se nesnažte o nemožné, vzkazují pražští intelektuálové na Hrad, a já Vám vzkazuji: Nedělejte z komára velblouda, a netvařte se, že bez Putny by to nešlo. Že někdo zase šlape po naší demokracii a svobodě. Mně Putna připadá jako nabubřelý  hlupák, a možná z něj měl Zeman pouze podobný pocit. Zoufalec Bursík si svolal demonstraci, někde si polívčičku přihřát musí, mladý ambiciózní Stropnický a jeho projevy jsou také úsměvné, možná se to časem naučí.Zkuste radši zhodnotit současnou manželskou krizi přerostlou v rozvod pražské ODS a TOP  09, ať se v jezuitských Klatovech také pobavíme. Nač hodnotit na dálku protesty proti komunistickým zástupcům v krajích, když v Praze je tolik zábavnějších událostí hodných zájmu prosté veřejnosti.
0/0
26.5.2013 22:41
Foto

Ne, nepochopil
Ta sada výroků pana profesora je rozporná. Ovšem o případných motivech případného záměru té rozpornosti lze uvažovat teprve po tom, co budeme pozitivně vědět, kdo se o rozpornost postaral.
0/0
26.5.2013 22:40
Foto

Zk

Proboha, o jaké morální
Proboha, o jaké morální integritě může být v souvislosti se Schwarzenbergem řeč? Posledních sedm let sedí U VŠEHO a nemá s tím sebemenší problém. Úvahy o rozdílu mezi nadsázkou a lží jsou kouzelné, mně se spíš se zdá, že když to dělají ti Vaši, je to pro Vás nadsázka, když to dělají ti druzí, je to lež. Fischera tahleta antikampaň plná humorných nadsázek zcela odrovnala, ale nakonec si tím nejvíc ublížila sama pravice, když odmítala připustit, že KS je mimo Prahu bez šance. Odmítla přijmout kompromisního kandidáta, chtěla všechno, a tak nemá nic. Na Zemanově inzerátu byl nepravdivý pouze bod č. 2 (ačkoli o afiliacích mezi KS a sudetskými Němci si iluze asi dělat nemusíme). Citlivost Schwarz. podporovatelů vůči lžím v politice mě ale poněkud udivuje, antilevicová kampaň před volbami 2010 ("Cesta do Řecka"), díky níž se dostala k moci i TOP 09, lživá nebyla? Nebo opět vadí, jen když lžou ti druzí?
0/0
26.5.2013 22:14