Diskuze
Další incident na železnici. Na Chrudimsku se srazil osobní vlak s manipulačním, pět zraněných
Děkujeme za pochopení.
To je nielen v Čechách - každú chvíľu je problém aj na Slovensku (horia lokomotívy, vykoľajujú sa vlaky). A to sú zabezpečovacie zariadenia podstatne na vyššej úrovni, ako pred desaťročiami... Napokon - niečo podobné sa začalo diať po niekoľkých rokoch od privatizácie železníc vo Veľkej Británii (železná lady). Pýtam sa- kliata túha po zisku bráni dôslednosti, ktorá bola na železniciach kedysi povestná?
Pane Ťoku, tak již toho snad bylo dost.
Když neumíte ani na dráhách, natož na silnicích, zajistit bezpečnost cestujících, tak prosím, odstupte. Těch škod jste snad již nadělal dost.
P. Harabaska
Zdá se, že strojvedoucí a vlakový personál se oddávají při jízdě jiným věcem nežli věnování pozornosti vozidlu a provozu obecně. Svého času bylo velkým pokrokem pro zvýšení bezpečnosti na dráze zavedení tzv. živáku (dead-man switch), který musí (?) řidič v pravidelných intervalech stisknout. Ovšem mohou-li se šoféři kamionů na dálnici věnovat sledování videa, proč by nemohli také řidiči lokomotiv? V řídící kabině by měla být kamera se záznamovým zařízením sledující konání řidiče. Snad při vědomí, že jsou dokladatelně sledováni, odvrátí řidiče od nežádoucích činností, které jeho pozornost rozptylují.
Nebylo by lepší, kdyby vlaky jezdily bez strojvůdců?
Nedávno jel vlak bez mašinfíry, v klidu zastavil a nikomu se nic nestalo. Teď tam strojvůdce byl - a bác.
P. Harabaska
Další malér na železnici. Kolikátý už jen letos? Upřímně řečeno, ani se té sérii nehod "na dráze" nedivím. Stačí vzpomenout si, jak vyhlížejí zaměstnanci drah, kteří se pohybují v roztodivných částech "ajznpoňácké" uniformy na nádraží. Jistě, největší průser zaznamenaly dráhy před časem v Kopřivnici. Dohadovat se u soudu, zda mostaři něco měli podepřít či zda projektant něco špatně nadimenzoval, je odváděním pozornosti od hlavního viníka, a tím je "dráha". Ta měla pro dobu přesunování mostu zajistit zastavení provozu na trati. I kdyby spadlo deset mostů na trať, nebyl by žádný mrtvý cestující. Zajímavé je, že výluku naordinují, kdykoli např. likvidují přerostlé stromy u trati, a tam nebezpečí tak závažného neštěstí zdaleka tak nehrozí. Mně stačí, když přijedu do Hradce nebo Plzně rychlíkem, který zastaví u nástupiště a cestující vystupují, když najednou nezabrzděná lokomotiva popojede ještě o jeden či dva metry a lidé padají ze stupátek na nástupiště. Na dráze pracují duševní velikáni.
Hlavní viník je stavební firma, která si po dobu přesunu mostu nevyžádala u SŽDC zastavení dopravy, mudrlante.
Jak má "dráha" čuchat, že stavbaři budou přesunovat most?
V televizi mluvili tuším předevčírem dokonce o sedmi incidentech za dva týdny. "Čeká" se na smrťák ? - neměly by se mnohým preventivně "zvednout" mandle dokud je čas ? Jsou strojvůdci přetíženi ? Mají České dráhy nějaké vedení ? Má pan ministr dopravy pravomoce nad ČD ?
Strojvůdci se často přetěžují sami. Ve svém turnusovém volnu si udělají několik "vložáků" u jiných dopravců. Bez toho by mnoho žlutovlaků nevyjelo.
Vedení ČD se to vůbec nemusí dozvědět.