Čtvrtek 16. května 2024, svátek má Přemysl
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ukrajinské otazníky a vykřičníky

Světové dění míří na Dálný východ. A Ukrajina možná jen vskrytu řeší, zda se dát do holportu s dlužníkem, či s věřiteli, píše Jan Schneider.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR
Když chcete druhé umlátit čísly, nemůžete tasit nesmysly
Údaj "... its (=EU) GDP mass is approximately 40-50 times larger than that of Russia!" může napsat (a ocitovat) jen blb nebo lhář. To nemůžete myslet vážně, takovouto hloupost. (Rozdíl mezi EU a Ruskem v jejich celkovém HDP je ve skutečnosti x=6,5 ve prospěch Eurosvazu; při poměru obyvatel nic dech vyrážejícího, rozhodně ne "40–50krát větší".)Ještě k těm volbám, jak tu emotivně vykřikujete, proč prý všem vadí – myslím, že je krajně nefér teď vypisovat mimořádné volby, když je tolik lidí na Ukrajině rozhořčeno na vládu v Západem a zhrzenou opozicí uměle vybičované atmosféře. Lepší je dát hlavám vychladnout – na obou stranách Ukrajiny – a počkat do řádných voleb. Ono se mezitím vystříbří co a jak a kdo to chce Janukovyčovi spočítat, ten mu to stejně spočítá. Ale už to nebude v situaci na hraně občanské války a neseno jen touhou po politické mstě.Také by se nemělo zapomínat, že tvrzení "Janukovyč zradil národ" je hrubé zkreslení reálné situace. Na Ukrajině jsou totiž pro- a protisíly dlouhodobě víceméně vyrovnány, tam nestojí vláda proti lidu, ale dvě části společnosti proti sobě!
0 0
možnosti
JZ

Josef Zelený

21. 12. 2013 13:34
...
Není to Eurosvaz, ale jmenuje se to Evropská unie. Máte pravdu že toto konkrétní číslo asi bylo nadsazené, ale tak co to mění na věci že Evropská unie je tak jako tak mnohonásobně větším trhem? Jestli to je jediná vaše výtka proti předestřeným číslům... "Ještě k těm volbám, jak tu emotivně vykřikujete, proč prý všem vadí – myslím, že je krajně nefér teď vypisovat mimořádné volby, když je tolik lidí na Ukrajině rozhořčeno na vládu v Západem a zhrzenou opozicí uměle vybičované atmosféře. Lepší je dát hlavám vychladnout – na obou stranách Ukrajiny – a počkat do řádných voleb." Čili jak píšu, lidé do svazu s Ruskem nechtějí a vy tak maximálně doufáte, že časem přijdou o energii vzdorovat, že je třeba začnou zajímat i jiné věci, a že to celé zakecáte prázdnými řečmi o "uměle vybičované atmosféře". Já bych řekl, že ty obušky Berkutu bičovaly demonstranty celkem autenticky. Až Rusko umocní svůj vliv na Ukrajině se svými nedemokratickými praktikami a porušováním lidských práv, bude už pozdě, volby se budou moci krást stejně beztrestně, jako je Janukovič kradl v roce 2004 a jako je Putin krade dodnes.  "Také by se nemělo zapomínat, že tvrzení "Janukovyč zradil národ" je hrubé zkreslení reálné situace. Na Ukrajině jsou totiž pro- a protisíly dlouhodobě víceméně vyrovnány, tam nestojí vláda proti lidu, ale dvě části společnosti proti sobě!" Jasně, to nejde říct, že by Janukovič zradil národ, síly jsou dlouhodobě vyrovnávny, je to fakt 50/50, ale hlavně teď žádné volby. LOL
0 0
možnosti
JR
Díky za rozumný komentář, autore
Sice je to místy v lehce jízlivém duchu a trochu moc zkratkovité (toho Klause bych sem netahal, opravdu ne, ani v legraci), ale přesto je osvěžující číst v českém prostředí – notabene tady na ČP – opačný úhel pohledu, než do nás hustí místní agitpropčíci, kteří nemohou Rusko vystát a vidí jej téměř jako doupě Satanovo.K ukrajinské policii bych dodal, že si opravdu nechala HODNĚ líbit (příklad zde), ale – až na tu jednu nepochopitelnou mláticí akci, která demonstracím zbytečně dala grády – to opravdu tamní politici a jejich poliši zvládli dobře a nepřistoupili na Západem vnucovanou hru na mučedníky demokracie. V dnešní mediální pseudorealitě, v níž více závisí na obrazu něčeho, než na onom samém, by opravdu, jak trefně píšete, byl každý obušek padnoucí na hlavy "demokratů" do mrtě propagandisticky využit a ten tlak na vládu by se stal neúnosným.A k té možné " zásadní strategické pointě ukrajinského rozhodování": Vy opravdu myslíte, že Janukovyč, člověk nepříliš důvtipný a s malým vzděláním je schopen až takto globálně a předvídavě uvažovat? Že až na poslední chvíli pochopil, jak Asie jde nahoru, zatímco EU dolů? Já myslím, že mu moc lichotíte...
0 0
možnosti
V

V.Hricák

23. 12. 2013 5:41
Možná,že Janukovič nekalkuloval s hosp. růstem Asie,
resp. poklesem Evropy.Třeba si jenom uvědomuje,že Rusko má ropu a plyn.Evropa má,s prominutím hov.o.Ono se o tom moc nemluví,ale do deseti let to bude asi zásadní otázka rozvoje,nebo úpadku.Světová těžba je na vrcholu svých možností a spotřeba stále roste a s hospodářským růstem zemí,jako je Čína,Indie,nebo Brazílie,růst bude.A to dost strmě.Jsem docela zvědavý,jak se s tím EU popasuje.
0 0
možnosti
P

Pjotr

20. 12. 2013 21:18
POUZITELNÝ IDIOT............
myslím, ze ten Kammelhaar a rádiovka vypovídá za vse.......proste pouzitelný bud vedome a nebo nevedome....................vyjde to nastejno......hezký den
0 0
možnosti
Foto

Martins

20. 12. 2013 9:02
V současnosti to je Rusko,
V současnosti to je Rusko, kdo nakoupil ukrajinské dluhopisy za 15 miliard dolarů (ano, více než 300 miliard korun) a zlevnilo zemní plyn z tržních 400 dolarů na 268,5 dolarů. Reálně tak Ukrajině dnes pomáhá Rusko a ukrajinské vedení by muselo mít rohy, kdyby tuto pomoc - kterou mimochodem země zoufale potřebuje - odmítlo. A k té historii: Ukrajina byla součástí Ruského impéria po staletí a když se jí podařilo koncem WWI získat nezávislost, nedokázala si ji bohužel uhájit. Mrkněte na jména jako Pavlo Skoropadskij nebo Simon Petljura. Země se pak bohužel zmocnili bolševici, ovšem ztotožňovat bolševickou nadvládu s nadvládou ruskou je hodně divoké. Rudí úmyslně zavinili smrt milionů Ukrajinců během Hladomoru, stejně jako zničili veškerou ukrajinskou inteligenci, nicméně stejně tak ničili dalšá národy SSSR, včetně Rusů samotných... A to vše píši jako člověk, který ukrajinské nezávislosti vždy fandil a mám doma (pravda nevyplněný a neodeslaný) dotazník Radia Kijev z roku tuším 1991, zda budu jako zahraniční stoupenec ukrajinské nezávislosti požadovat na Ukrajině restituce ;-)
0 0
možnosti
Foto

Martins

20. 12. 2013 8:48
Zajímavý komentář s řadou
Zajímavý komentář s řadou dobrých postřehů. Dílčí výhradu mám k onomu citátu od kněze Isakowicze-Zaleskiho, neb ten se na věc dívá čistě z polského pohledu (čemuž se nelze k rodinným zkušenostem divit), bez schopnosti minimálního nadhledu.UPA povraždila na Volyni desítky tisíc Poláků, prakticky vždy civilistů, převážně žen a dětí. Nicméně je dobré se podívat také na to, že to byla reakce na předchozí desetiletí agresivní polonizace a že Armija Krajowa jaksi zase vraždila Ukrajince, o čemž zdá se ctěný otec I-Z nepotřebuje se zmiňovat, když říká, že Oleh Tiahnybok je " szef faszystowskiej, antypolskiej i antysemickiej partii "Swoboda", która nawiązując do ideologii zbrodniczej Ukraińskiej Powstańczej Armii wzywa m.in. do odebrania Polsce tzw. Zakierzoni, czyli Przemyśla, Sanoka, Tomaszowa Lubelskiego, Hrubieszowa i Chełma." Jen detailem pak je, že web VašeVěc otce I-Z cituje zvláštně, protože neudává vůbec zdroj a na Isakowiczově webu takový výrok přes veškerou snahu nedokáži najít. Je to zjevně citované z dopisu, zveřejněného na I-Z webu, ovšem autorem toho dopisu je jakýsi Dariusz Butyrowski...Nicméně odpovídá to názorům I-Z na Ukrajince a (ne)správný postoj některých současných polských představitelů k dění na Ukrajině.
0 0
možnosti
C

Chram

20. 12. 2013 8:46
Výborné,
Výborný článek,děkuji, že nalézáte odvahu svobodně projevit svůj názor i v České pozici, kde už to není tak často dobrým zvykem ... Záporožcům ze Siče též  přeji, aby tuto věc zvládli sami, bez kibiců a lidí, kteří tam přijeli v maskách "ochránců lidských práv",  hájit jen a jen vlastní zájmy.
0 0
možnosti
JZ

Josef Zelený

20. 12. 2013 0:04
Proč nechcete volby?
Já netvrdím, že je to vláda zcela nelegitimní, ale tvrdím, že její mandát není zase tak silný, aby mohla občany zcela ignorovat. Což jistě není účelem demokratického systému vládnutí. Není to ale podstatné pro to, co se snažím sdělit. Tvrdím, že opozice chce předčasné volby. Jestli jste demokrat, pak vám to nemůže v nejmenším vadit. Alespoň by se vyjasnilo, jak si který návrh v klíčové záležitosti budoucího směřování země stojí. Anebo demokrat nejste. Janukovič soustavně od svého zvolení v roce 2010 říkal, že země směřuje do Evropy. Teď už najednou ne. Stojí za to prozkoumat, jestli tedy stále v něj má národ důvěru. Myslíte že má? Proč vám vadí svobodné volby? Dále: radikály najdete všude, včetně Česka s jeho 13% komunistických voličů, což je dokonce více, nežli má strana Svoboda. Je typické, že sympatizanti s Putinem, jako jste Vy, zveličují vliv radikálů v kterémkoliv protestním hnutí, které stojí proti jejich zájmům, aby obhájili proruskou politiku. Oni ale hrají minimální roli. Že také Židé protestují proti Janukovičovi je faktem. Popasujte se s tím jak chcete. Ptal jsem se pana Schneidera ale nějak se mu nechtělo odpovědět: Jste toho názoru, že práva menšin, a nemusíme se omezovat pouze na Židy, budou lépe garantována v Evropské unii nebo v Rusku? Dál asi nemá cenu pokračovat. Jste putinův demagog.
0 0
možnosti
K

Křivan

20. 12. 2013 9:33
Když se diskutující sníží k
Když se diskutující sníží k osobním urážkám není na co navázat. Takhle nejspíš vidíte demokracii Vy.
0 0
možnosti
BM

Boris Mihoň

19. 12. 2013 21:10
To je článek jako z Rudého
To je článek jako z Rudého práva. Rusko, za celá ta léta, kdy zotročovalo Ukrajinu, decimovaloUkrajince jako národ a zdevastoval tam vše, co se dalo (podoba s Československem, Polskem, Maďarskem a jinými čistě náhodná!), brutálůně vydírá jak Ukrajinu, tak Evropu. A je naprosto samozřejmé, že každý soudný člověk chce žít radši ve svazku s kultivovaným a civilizovaným kolektivem rozumných států, než být vazalem a poslušným slouhou brutálních a primitivních velmocenských choutek mentálně zaostalé ruské společnosti. A taky nechápu, co kdo má s "krachující" Evropou. Až takhle jednou bude "krachovat" Rusko, tak to by chtěla zažít většina Rusů. Každý trochu přemýšlející člověk přece musí jasně vidět rozdíl mezi Západem a Ruskem nebo Čínou. A taky ví, kam našinec (včetně svobodymilovných Ukrajinců) patří. Já Ukrajině držím palce, ať odsud odtáhnou všichni opilí Rusové i se svými barbarskými zvyklostmi a ať se tato země klidně a dle vlastního rozhodnutí přiblíží k vyspělým západním společnostem!
0 0
možnosti
MK

M59í91r17a 24K37o74z32á19k

26. 12. 2013 10:52
Doporučuji se poučit
Díky Rusku, ale lidstvo vděčí za mnoho spisovatelů, muzikantů a jiných umělců, ale i vědců, kteří obohatili lidský život. možná, že mnozí z nich chlastali, ale to je jejich soukmý problém, ale pro mne je podstatné co vytvořili. A jen na okraj, víte, že mezi těmi zotročovateli byli i Ukrajinci Chruščev, nebo Brežněv. Doporučuji, než začnu pindat, tak si něco přečtu mimo stranické dřisty. Dnes je to už možné Borisi Borisoviči.
0 0
možnosti
K

Křivan

19. 12. 2013 20:55
Přesvědčil jste mne, až nyní
Přesvědčil jste mne, až nyní jsem pochopil, že EU jedná již několik let s nelegitimní vládou Ukrajiny a všimne si toho teprve až projeví tahle vláda určitý pragmatismus.Podle Vás na Krymu nejsou radikální islamisté http://www.ummanews.com/news/newsline/10579-2013-05-28-19-51-48.htm.Ukrajinští; židé s nadšením demonstrují s lidmi s  antisemitským  odkazem ukrajinských fašistům.http://cs.wikipedia.org/wiki/Organizace_ukrajinsk%C3%BDch_nacionalist%C5%AF   Dál nemá cenu pokračovat.
0 0
možnosti
JS
stručně
Opozice je v uvozovkách, protože se sama vymezuje proti různým nánosům a extrémním elementům; je nesourodá, amébovitá, nikdo přesně neví, co je a co není, mísí se do toho ultranacionalisté, a přitom tam bude i část řádné opozice politické, která by byla ochotna jednat, ale zřejmě úmyslně někdo tlačí na pilu, aby k tomu nedošlo.Ad Mitterand: vy zřejmě máte pocit, že studená válka neskončila, a že jde o situaci zrcadlovou. Nu, právo na svůj názor máte, ale vysvětlit vám rozdíly je asi nemožné: můžete si to však objednat jako placenou konzultaci. Zdarma jen náznak: nikdo by neprotestoval, kdyby se "opozice" stáhla z náměstí a posnídala na různých velvyslanectvích ....Ohledně regulérnosti voleb doporučuji obrátit pozornost též na nedokončení počítání hlasů na Floridě, třeba vás pak něco napadne, kvůli vyváženosti pohledu.Ohledně židovských aktivit: to je opravdu zoufalá situace, kdy Židé z jedné země zaplétají Židy z druhé země do temních politických skrumáží. Máte pravdu, je to šílené, ale je to jev všeobecný, že míra odhodlání k činům stoupá se čtvercem vzdálenosti od místa, kde by ty činy měly být vykonány.Ohledně Tymošenkové je možné, že je odsouzena sporně, přičemž není odsouzena za to, za co by měla být odsouzena nesporně (a její spolupachatel Pavlo Lazarenko dostal v USA 9 let)... Co se plynové ekvilibristiky píše, mohl byste snad pojednat i roli plynových oligarchů v tomto schematu ...Co se týče "připojení" Ukrajiny k Číně, snad byste nemusel prezentovat všechny své myšlenkové zkraty, trochu sebeúcty, prosím... pokud jde o současné podíly investic a obchodu a jaké jsou vývojové trendy, tak já explicitně mluvím o budoucnosti, ale to vám asi ušlo ..No, ohledně toho přístupu k Ukrajině jste jaksi pozapomněl na sliby a hrozby ze západu, včetně návrhu různých embarg ... a konče opravdu nanejvýš trapným bojkotem olympiády a vysláním sportovců, u nichž je především deklarována sexuální orientace, což jest opravdu deviantní ....Nevím, co jste si dokázal, ale jednak to není z vašeho textu vůbec zřejmé, a za druhé by vám to zřejmě nikdo nevyvrátil, když jste si to sám dokázal. To je potvrzeno vaším triumfálním závěrem, kdy sdělujete, "jak to je", ke kteréžto jistotě vám lze jen pogratulovat. Skutečně, jakákoliv pochybnost by vám mohla tento pohled zbortit, nepřipouštějte si žádnou, mohl by se vám zhroutit svět.
0 0
možnosti
JZ

Josef Zelený

18. 12. 2013 22:36
"Ad Mitterand: vy zřejmě máte
"Ad Mitterand: vy zřejmě máte pocit, že studená válka neskončila, a že jde o situaci zrcadlovou. Nu, právo na svůj názor máte, ale vysvětlit vám rozdíly je asi nemožné: můžete si to však objednat jako placenou konzultaci. Zdarma jen náznak: nikdo by neprotestoval, kdyby se "opozice" stáhla z náměstí a posnídala na různých velvyslanectvích ...."Ano, obávám se, že mi bude nemožné vysvětlit, proč je v pořádku posnídat s opozicí, ale už ne navštívit ji na náměstí.Říkal jste, že by bylo nemyslitelné aby naopak politici jezdili do západních států podporovat tamní opozici. Inu, pokud pan prezident Putin bude chtít, určitě bude moci přijet třeba za pražskými odboráři, nebo na Occupy Wallstreet, a povzbuzovat místní morálku. To by se mi moc líbilo, ale trochu se obávám, že by možná nepochodil nejlépe. Nebo může třeba přijet podpořit pana Janukoviče osobně mezi jeho demonstranty. "Ohledně regulérnosti voleb doporučuji obrátit pozornost též na nedokončení počítání hlasů na Floridě, třeba vás pak něco napadne, kvůli vyváženosti pohledu." Upozorňování na Floridu v roce 2000 je obyčejně poslední výspou zoufalců, kteří obhajují nějakou zemi, kde by podobný problém byl tím nejmenším. Na Floridě  šlo o rozdíl párset hlasů, nebylo jasné, kterou jsou platné a které již nikoliv, nakonec věc rozhodl ústavní soud a oponent výsledek uznal. Zoufalství, pane Schneider, čiré zoufalství z vaší strany.Je to něco docela jiného, oproti ukrajinské škále problémů třeba i jen při posledních volbách. Možná si pamatujete také na oranžovou revoluci, před kterou se hlasy explicitně kradly. Pamatujete, kdo byl tehdy premiérem? A co Rusko, myslíte, že nabízí demokratické jistoty? Jaképak tam asi mají volby? Je třeba je vůbec srovnávat s Floridou?OSCE na Ukrajině konstatovalo, že v polovině volebních okrsků bylo při posledních volbách v roce 2012 započítávání hlasů nejasné, že se zneužívaly státní zdroje, a tak dále. : "In particular, these elections were characterized by the lack of a level playing field, caused primarily by the abuse of administrative resources, lack of transparency of campaign and party financing, and the lack of balanced media coverage. While the voting and counting processes on election day were assessed positively overall, the tabulation of results was negatively assessed in nearly half of the electoral districts observed""Ohledně židovských aktivit: to je opravdu zoufalá situace, kdy Židé z jedné země zaplétají Židy z druhé země do temních politických skrumáží. Máte pravdu, je to šílené, ale je to jev všeobecný, že míra odhodlání k činům stoupá se čtvercem vzdálenosti od místa, kde by ty činy měly být vykonány."Tak si přečtěte ten článek ještě jednou: Židé na Ukrajině také demonstrují proti Janukovičovi. Dále, když máte takový strach ze strany Svoboda, která získala 8% hlasů ve volbách (tedy dokonce méně, nežli čeští komunisté), můžete mi odpovědět na následující  otázku: Jsou práva menšín, dle vašeho názoru, lépe chráněna v Rusku nebo na Ukrajině? Nemusíme se omezovat pouze na Židy, samozřejmě."Co se týče "připojení" Ukrajiny k Číně, snad byste nemusel prezentovat všechny své myšlenkové zkraty, trochu sebeúcty, prosím... pokud jde o současné podíly investic a obchodu a jaké jsou vývojové trendy, tak já explicitně mluvím o budoucnosti, ale to vám asi ušlo .."No, to byla akorát reakce na Váš zkrat. Mluvíte o úpadkovém západu (nevadí, že zrovna on je zodpovědný za 90% ukrajinských investic) a jak se světové dění přesouvá na Východ, pokud se Ukrajina nechce připojit k Číně, pak nerozumím, proč je do diskuze vkládána."No, ohledně toho přístupu k Ukrajině jste jaksi pozapomněl na sliby a hrozby ze západu, včetně návrhu různých embarg ... a konče opravdu nanejvýš trapným bojkotem olympiády a vysláním sportovců, u nichž je především deklarována sexuální orientace, což jest opravdu deviantní ...."Rozumím dobře, že je urážkou Ukrajiny, když západní politici nejedou na ruskou olympiádu? Proč by to mělo Ukrajincům vadit? Měli by západní politici jezdit na ruskou olympiádu povinně?Tvrzení o embargu je demagogie, protože o embargu nikdo nehovořil. USA pohrozily neurčitými sankcemi, pokud prezident nasadí proti demonstrantům armádu, dalo by se odtušit že udělají to samé, pokud se bude opakovat zásah z 30. listopadu. Chcete jako chartista obhajovat to co se tehdy před parlamentem stalo? Chcete obhajovat případné nasazení armády proti pokojným demonstrantům?
0 0
možnosti