Ze sumy na reklamní kampaň, která měla do metropole přilákat zahraniční turisty, se podle informací serveru Aktuálně.cz ztratila třetina peněz. Případ řeší protikorupční policie.
"Trestní oznámení nám bylo postoupeno v lednu letošního roku, od té doby probíhá šetření v této věci," řekla mluvčí policejního prezidia Pavla Kopecká. Reklamní zakázku zadalo město loni v květnu jedinému uchazeči - firmě Onyx Advertising. Peníze byly původně určeny na reklamu v televizi, na internetu nebo v magazínech leteckých společností. Zakázka se stala terčem kritiky opozice. Podobnou kampaň magistrát připravil i rok předtím.
Bývalý pražský primátor Pavel Bém, který v té době magistrát vedl, tvrdí, že o žádných pochybnostech o průběhu kampaně nemá tušení. Podezření odmítá i vítězná firma.
Letos je to už druhý známý případ, kdy ministerstvo financí podalo trestní oznámení kvůli zacházení s veřejnými penězi. V případu Promopro prověřuje policie údajně předraženou zakázku spojenou s českým předsednictvím EU.
Miliony pro ProMoProFirma ProMoPro získala kontrakt na zajištění audiovizuální techniky během předsednictví bez výběrového řízení. Úřad vlády to zdůvodnil tím, že byla exkluzivním dodavatelem Kongresového centra Praha. Celkově firmě zaplatil téměř 551 milionů korun. To je několikrát více, než bylo na tyto služby původně určeno. Případ šetři protikorupční policie. |