"Za loňský rok jsme přijali 458 žádostí o náhradu škod způsobených nějakým výtlukem na silnicích, které máme ve správě," říká mluvčí pražské Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.
ČTĚTE VÍCE: |
Tankodromy místo silnic* Policejní statistiky uvádějí, že jen loni se v Česku odehrálo 448 dopravních nehod kvůli "závadám na silnicích". To je dvakrát více než v roce 2008. |
Řidiči ovšem musí nehodu řádně doložit – vyplněným formulářem a plánkem, kde k ní došlo. Podle expertů je nejlepší celou situaci také vyfotografovat. "Chce to co nejlépe zdokumentovat, řada lidí si vymýšlí a jenom to zkouší," říká Alexander Zdražil z litoměřické pobočky Správy a údržby silnic Ústeckého kraje, kde za letošní zimu měli do dvaceti žádostí o odškodnění. Správa je předává na posouzení rovnou smluvní pojišťovně.
Má to jeden háček...
Úspěch se žádostí o odškodnění nemají řidiči jistý. Řada majitelů a správců silnic se totiž brání například tím, že řidič je povinen přizpůsobit jízdu stavu vozovky. Takže pokud je silnice rozbitá celá, správci často vinu na škodě odmítají.
"Náhradu lze přiznat v případě neočekávané události, tedy pokud řidič například najede na ojedinělý výtluk na jinak rovné a hladké vozovce," uvedl mluvčí Plzeňského kraje René Zeithaml.