7. října 2008 10:16 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Hotel je jako „černý Petr“

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Myslivnu od města nikdo nechce koupit. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Myslivnu od města nikdo nechce koupit. | foto: Lidové noviny
BRNO  Vyhledávaný brněnský hotel Myslivna nebude problém prodat, tvrdil ještě na jaře brněnský primátor Roman Onderka. A už plánoval, jak peníze radnice využije na doplacení projektů s příspěvky Evropské unie. Skutečnost je ale jiná: Myslivnu od města nikdo nechce, zůstává mu v ruce jako černý Petr.

Cena, kterou radní požadují, je vysoká, v Brně je už hotelů moc a Myslivna i přes exkluzivní polohu s vyhlídkou na město potřebuje rozsáhlou rekonstrukci.

Ještě na jaře dokonce Onderka prohlašoval, že má potvrzeno, že zájemci o hotel jistě budou. Nabídnout hotel k prodeji se na radnici rozhodli údajně také proto, že před půl rokem došly na magistrát e-maily případných zájemců. Požadovaná cena 135 milionů korun je ale příliš vysoká, připustil Onderkův náměstek Oliver Pospíšil. Na radnici nedorazila jediná nabídka.

„V současnosti panuje určitá nejistota s ohledem na situaci finančních domů. Takovou hotovost má málokdo, takže většina potenciálních kupců bude potřebovat alespoň částečný úvěr,“ upřesnil primátor, proč prodej vázne. Radnice ale městský hotel nabídla ještě před krizí na amerických burzách - záměr radní schválili na konci července. „Myslím, že je to pořád jen otázka času,“ uvedl včera Onderka.

Nepřihlásila se přitom ani soukromá společnost, která hotel provozuje. „Ta cena je příliš nadsazená v porovnání s investicemi, které tu jsou potřeba,“ potvrdil LN ředitel hotelu David Mazuch. Podle něho je v areálu nezbytné vyměnit sítě, opravu potřebuje po mnoha letech i střecha a také okna.

Svou roli může hrát i to, že se za poslední dobu změnila i situace na brněnském hotelovém trhu. Ve městě roste pět nových hotelů, staré zlepšují nabídku. „Brno přitom není turistickým magnetem kvůli památkám a historii. Musí lákat na jiné nabídky, což se dosud nenaučilo,“ připomíná Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Podle něj by hotely měly jít cestou specializace. „K hotelu s vyhlídkou na město, kterým Myslivna je, patří určitě wellness, ale opět s vyhlídkou, a další služby. To ale žádá velké investice,“ poznamenal.

Právě dalším investicím se radní chtěli vyhnout, a proto nabídli Myslivnu k prodeji. Nyní budou muset řešit, co dál. Při radikálním snížení ceny by ale mohli sklidit kritiku za nedovolenou podporu podnikání. V jednom je však s Myslivnou jasno, smlouva platí do roku 2015 a majitelé firmy, kteří hotel provozují, již koupili i některé navazující pozemky. Jejich společnost ale neuvedla, jakou cenu by byla ochotna za hotel dát.

  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.