Kampus přitom stále funguje jen zčásti - až bude hotov, bude nápor na nynější autobusy a trolejbusy ještě větší. „Už nyní si u nás většina zaměstnanců pořídila auta,“ potvrdil Pavel Bouchal, který v kampusu pracuje. A podobně se tváří i další lidé v jeho okolí. Žijí na staveništi, doprava je komplikovaná a autobusy často stojí v zácpách.
V těsné blízkosti stojí v Bohunicích vedle sebe fakultní nemocnice, kampus i nové sídlo Moravského zemského archivu. Vedení města by tam rádo umístilo nový zimní stadion. „Tramvaj je z dlouhodobého hlediska jediné řešení,“ potvrdil také technický ředitel dopravního podniku Rudolf John.
Původní sen architektů, že by od kampusu vedla lanovka do Pisárek, zatím není reálný a možnost nadzemní dráhy z kampusu do centra Brna, kterou nadhodil i nynější primátor Roman Onderka, ještě žádná studie neposoudila. Dopravní podnik od konce června v souvislosti s dokončením oprav křižovatky Hlinky vrací po třech letech na původní trasu linky 26, 37 a 68, které předtím musel odklonit.
„Zásadní změny chystáme až k 1. září, kdy bude hotov přestupní terminál u bohunické nemocnice. Pak se vrátí na místo i trolejbusy 25 a 35,“ potvrdil vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl. Také on ale přiznává, že jde jenom o operativní řešení. „Územní plán počítá s tím, že by vedly tramvaje po Jihlavské ulici,“ dodává.