Zatímco ale důvěra v policii, armádu i soudy roste, důvěryhodnost médií v očích veřejnosti podle CVVM spíš zvolna klesá, rádio a televize však přesto zůstávají na špičce žebříčku.
Dříve CVVM zahrnovalo rádio, rozhlas i tisk pod jeden pojem - média. Už několik let se ale ptá na každý z těchto sdělovacích prostředků zvlášť.
"U všech můžeme od března roku 2007 pozorovat mírně klesající tendenci v důvěře veřejnosti, přičemž tato tendence je nejzřetelnější v případě tisku, u něhož poslední šetření poprvé zaznamenalo podíl důvěřujících menší než padesátiprocentní," uvedli autoři výzkumu.
Z průzkumu rovněž vyplývá, že neziskovým organizacím věří 43 procent dotázaných, tedy stejně jako bankám. V případě bank je ale na rozdíl od neziskových organizací ještě vyšší podíl těch, kteří jim nevěří - bankám nedůvěřuje 50 procent respondentů, zatímco v případě neziskových organizací je to jen 38 procent.
Nejméně důvěryhodnými z uvedených institucí jsou podle dotázaných odbory, jimž věří 36 procent lidí, a církve, kterým podle CVVM důvěřuje 28 procent.