Zraněné od Kuriman přepravila do okolních nemocnic dvojice zdravotnických helikoptér. Dva lidé zemřeli na místě, třetí oběť podlehla těžkým zraněním při převozu do nemocnice a čtvrtý člověk zemřel v košické nemocnici. Vyprošťování dělníků bylo podle záchranářů mimořádně obtížné, dostat se k zavalenému trvalo zhruba 20 minut.
Informace o počtu zavalených se dlouho nedařilo upřesnit, protože nebylo jasné, kolik lidí na místě v okamžiku neštěstí pracovalo. Podle ministra vnitra Roberta Kaliňáka, který místo tragédie navštívil, na betonování mostu pracovalo 18 lidí. Původní zprávy hovořily až o 30 pracovnících.
Prozatím se liší také informace o počtu lehce zraněných, několik dělníků totiž ošetření vyhledalo bez asistence záchranářů. Nemocnice ve Spišské Nové Vsi přijala šest dělníků, jeden z nich je s poraněními trupu v těžkém stavu. Zbylých pět pacientů má lehká zranění. Jednoho ze zavalených transportoval vrtulník v kritickém stavu s těžkými zraněními hlavy a břicha do Košic, kde podstoupil operaci. Později ale zraněním podlehl.
Dva lidé leží na klinice v Popradu - jeden na jednotce ARO a druhý na traumatologickém oddělení - a jejich stav je stabilizovaný. Nemocnice v Levoči přijala čtyři dělníky; u jednoho z nich lékaři zjistili vážné poranění vnitřních orgánů a proto ho převezli do Prešova.
Místo neštěstí ještě večer prohledávali horští záchranáři s pátracími psy a helikoptéra s termovizí, aby se vyloučilo, že pod troskami je ještě někdo uvězněn. Místo i ve večerních hodinách prohledávali horští záchranáři s pátracími psy a helikoptéra s termovizí, aby se vyloučilo, že pod troskami je ještě někdo uvězněn. Konstrukce mostu se zřítila při betonáži, podle všeho se propadlo bednění.
Premiér Robert Fico prostřednictvím své mluvčí vzkázal, že bude požadovat důsledné vyšetření případu. Na stavbu se kromě Kaliňáka vydala také ministryně zdravotnictví Zuzana Zvolenská a vedení slovenské Národní dálniční společnosti (NDS).
Zřícený most je v rámci stavěného dálničního úseku Jánovce-Jablonov označován jako objekt 205. Podle portálu dalnice-silnice.cz je budován z atypických nosníků.
Soudní řízení se společností Bögl a Krýsl
Stavbu u Kuriman podle Sme.sk zajišťují Váhostav - Sk a společnost Bögl a Krýsl. Ľubomír Marcinko (Váhostav- Sk) řekl, že betonáž vykonávala druhá společnost z České republiky. "Naposledy jsem tam byl ve středu a všechno bylo v pořádku. Teď sedím v autě a jedu tam," řekl serveru Sme.sk v půl čtvrté odpoledne Marcinko.
"Neštěstí se stalo na našem úseku, ale kompletní stavbu tohoto mostu pro nás zajišťovala subdodavatelsky slovenská firma SEMOS," řekla mluvčí firmy Bögl & Krýsl Kateřina Plechatá. Další informace prý firma Bögl & Krýsl zveřejní po víkendu. Vyjádření firmy SEMOS se zatím získat nepodařilo.
Právě společnost Bögl a Krýsl je jako subdodavatel jedním z pěti účastníků soudního řízení kvůli tragické nehodě ve Studénce na Novojičínsku, kde se v srpnu 2008 zřítil most před jedoucí vlak. Neštěstí si tehdy vyžádalo osm lidských životů, desítky cestujících byly zraněny.
ČTĚTE VÍCE O TRAGÉDII U STUDÉNKY |