Typický motocyklista, který zavinil dopravní nehodu v roce 2008Muž Věk do 25 let (37 % z celkového počtu nehod; 27 % z celkového počtu usmrcených, v případě usmrcení nejvíce ve věku 25 – 34 let) Řídil motocykl objemové třídy v rozsahu 460 – 850 ccm; (v případě usmrcení řídil motocykl objemové třídy 0,86 – 1,25 ccm) Řídil motocykl vyrobený v letech 2005 – 2008 |
Podívejte se, jak se dělají crash testy u motocyklů
Dodal, že ministerstvo dopravy připravuje novelu předpisů týkajících se řidičských oprávnění, která zavádí zpřísněné podmínky pro získání oprávnění skupiny A - tedy pro řízení motocyklů. Diskutuje se prý také o rozsahu výcviku, v němž by měl být kladen větší důraz na jízdu na cvičištích. Žáci by tak prý získali daleko lepší schopnosti ovládání motocyklu.
Nejčastější příčiny dopravních nehod zaviněných motocyklisty v roce 2008Nepřizpůsobení rychlosti vozidla dopravně technickému stavu vozovky (442 nehod) Nezvládnutí řízení vozidla (200 nehod) Nevěnování se řízení (185 nehod) |
Navzdory zvýšenému počtu smrtelných víkendových nehod se uplynulý týden na silnicích podle Tržila celkově nevymykal průměru - policisté vyšetřovali 1265 nehod. Zemřelo při nich 15 lidí a dalších 510 bylo zraněno. Ve 104 případech se na nehodách podílel alkohol.