Zatímco některé země bloku (například Nizozemsko) už oznámily, že plánují rozmístit další skenery na svých letištích, z jiných zemí zaznívají hlasy, že dosavadní pravidla stačí. Například Belgie současné normy označuje za dostatečně přísná.
Nyní se členské země mohou samy rozhodnout, zda budou či nebudou používat skenery "prosvěcující" pasažéry i pod ošacením. Unie už v minulosti zvažovala možné rozšíření stávajících norem. Avšak vzhledem k tomu, že Evropský parlament požadoval hlubší prostudování možných zdravotních dopadů využívání těchto přístrojů či vlivu na soukromí cestujících, prozatím se práce na tom pozastavily.
Skenery bezpečnostním pracovníkům umožňují nahlédnout i pod oblečení lidí, kteří rámy procházejí.
Debata o využívání skenerů nabyla na intenzitě v EU kvůli zmařenému pokusu o útok na linku mezi Amsterodamem a Detroitem z 25. prosince, kdy se jednomu z cestujících podařilo na palubu letounu pronést nebezpečné látky. Podařilo se mu to právě díky tomu, že látky ukryl pod oblečení.
Mluvčí komise Fabio Pirotta už předem uvedl, že cílem dnešního jednání expertů není přijmout nějaké rozhodnutí, spíše probrat to, jaká situace nyní panuje.