Podle německých médií panoval ráno, stejně jako při posledních dvou stávkách, na vlakových nádražích relativní klid, nápor cestujících se však v aglomeracích přenesl na ostatní druhy městské dopravy. Lidé dojíždějící do práce vlakem dnes zvolili cestu tramvajemi, metrem, autobusem nebo
vlastním autem.
Podle předpokladu odborového svazu německých strojvůdců (GDL) zastaví stávka 80 procent regionálních a příměstských vlaků do pátečních 08:00 SELČ. Provozovatel německých železnic, společnost Deutsche Bahn, chce naproti tomu s pomocí náhradního grafikonu zajistit zhruba polovinu příměstské dopravy, což se jí však na mnoha místech zjevně nedaří.
Například v Berlíně jsou tramvaje tak plné, že někteří cestující musejí čekat na další soupravu, stěžovala si jedna z obyvatelek německé metropole v ranním vysílání rozhlasové stanice Inforadio RBB. Nejsilněji protest strojvůdců zřejmě dolehne opět na východní části Německa: silně zasaženy
jsou stávkou například Lipsko a Drážďany.
Výrazně ochromena byla dnes ráno příměstská železniční doprava nejen ve východoněmeckých aglomeracích, ale také v Hamburku a Mnichově, které jsou po Berlíně druhým a třetím nejlidnatějším městem Německa, a ve Frankfurtu nad Mohanem. V západoněmeckých spolkových zemích, včetně průmyslového a lidnatého Severního Porýní-Vestfálska, vyjíždí až polovina regionálních vlaků. Zatím nejsou hlášeny případné dopady stávky na dálkovou železniční dopravu, při minulých stávkách však jezdily některé rychlíky a expresy se zpožděním.
Němečtí strojvůdci stávkovali během uplynulých tří týdnů už třikrát. Jejich akce pokaždé komplikovaly život hlavně lidem dojíždějícím vlaky do zaměstnání. Odbory strojvůdců očekávají, že příslušný pracovní soud v saském městě Chemnitz počátkem listopadu zruší zákaz stávkovat v dálkové a nákladní dopravě. Stávkující by prý pak přesunuli svůj protest právě do těchto oblastí, aby před komplikacemi ušetřili lidi dojíždějící do práce.
Deutsche Bahn se v celoněmeckých denících obrátila na stávkující strojvůdce půlstránkovým sdělením, že poslední nabídka tarifní smlouvy je maximem, které pro ně může udělat. Naznačila, že při splnění platových požadavků strojvůdců by byla nucena propouštět.
Deutsche Bahn navrhla doplnění tarifní smlouvy sjednané s ostatními železničními odbory tak, aby šla na ruku strojvůdcům. Lépe by byly ohodnoceny přesčasy, jichž právě strojvůdci odpracují nejvíce. Jejich odbory však trvají na vlastní tarifní smlouvě, která by pro ně byla výrazně výhodnější nejen platově, ale vedla by i ke snížení jejich obvyklé pracovní doby.
Němečtí strojvůdci v protestech přitvrdili
BERLÍN -
Strojvůdci v Německu si opět důrazně řekli o nové smlouvy, když na třicet hodin přerušili práci. Kvůli stávce se nerozjdede zhruba osmdesát procent regionálních vlaků.
V Německu stávkují strojvůdci. foto: ČTK
Pozor na podezřelou SMS v mobilu. Kvůli nebezpečnému programu mohou lidé přijít o peníze a osobní údaje
Lobbisté uspěli, Češi přijdou o plně hrazené léky. Podle právníka ministerstvo ignoruje výroky soudů
Zemřel jeden z otců ODS. Miroslav Macek se podílel na privatizaci České spořitelny nebo se popral s Rathem
Neosvobodili nás jen Sověti a Američani. Loupeže, vraždy či znásilňování byly běžné, říká historik
Tajná česká mise do Sýrie: delegaci prozradil snímek v agentuře. Proč jednala s Asadovým režimem?
Za guláš už přes 200 korun. Restaurace vysvětlují, proč od začátku roku opět zrychlily zdražování jídla i nápojů
Prodej bytu 2+1, Drahovice, Karlovy Vary
Anglická, Karlovy Vary - Drahovice
3 500 000 Kč