Tato argumentace je zcestná. Kdyby řidiči předepsanou rychlost bez výjimky dodržovali, nezískala by žádná obec do rozpočtu ani korunu. Takže ať si místní strážníci měří rychlost kde a kdy chtějí, když to přispěje k bezpečnosti té či oné obce.
Starosty teď čeká tvrdé přesvědčování senátorů, kteří mohou zákon sněmovně vrátit. Budou to však mít těžké. Například teplický primátor a senátor za ODS Jaroslav Kubera tvrdí, že proti návrhu rozhodně hlasovat nebude. „Městské policie byly zřízeny k udržování veřejného pořádku, nikoli k řešení dopravy, v dopravě se jich týká pouze špatné parkování,“ říká Kubera.
Dohled nad dodržováním předepsané rychlosti v obci však není žádné „řešení dopravy“, ale právě ono Kuberou zmiňované udržování veřejného pořádku. Jestli se totiž strážníci nemají zajímat o dopravu, pak není jasné, proč by měli hlídat parkování.
Pokud se zákonodárcům opravdu zdá, že městští strážníci šikanují občany víc než státní policisté, měli by se rovnou postarat o to, aby obecní police zanikla jako institut.
Starosty teď čeká tvrdé přesvědčování senátorů, kteří mohou zákon sněmovně vrátit. Budou to však mít těžké. Například teplický primátor a senátor za ODS Jaroslav Kubera tvrdí, že proti návrhu rozhodně hlasovat nebude. „Městské policie byly zřízeny k udržování veřejného pořádku, nikoli k řešení dopravy, v dopravě se jich týká pouze špatné parkování,“ říká Kubera.
Dohled nad dodržováním předepsané rychlosti v obci však není žádné „řešení dopravy“, ale právě ono Kuberou zmiňované udržování veřejného pořádku. Jestli se totiž strážníci nemají zajímat o dopravu, pak není jasné, proč by měli hlídat parkování.
Pokud se zákonodárcům opravdu zdá, že městští strážníci šikanují občany víc než státní policisté, měli by se rovnou postarat o to, aby obecní police zanikla jako institut.