Teleshopping a reklama na internetu mají být pro televizi veřejné služby zcela zakázány. Komerční celoplošné televize Nova, Prima a Barrandov mají na oplátku přispívat 0,2% z celkových ročních reklamních výnosů do fondu kinematografie.
POSLANCI REKLAMU NA ČT NECHTĚJÍ, ČEŠI ANO |
"Na zákoně se shodla široká politická reprezentace. Je správné, že dojde například k omezení teleshoppingu, který se ve veřejnoprávní televizi v poslední době rozmáhal," řekl šéf poslanců TOP 09 Petr Gazdík.
ČT byla totiž kritizována za to, že za teleshopping vydává i běžné reklamy, které jen upraví, aby vyhovovaly zákonu. "Jeho objem už byl na obrazovkách ČT neúnosný," řekla k teleshoppingu místopředsedkyně VV Kateřina Klasnová. Ta novelu považuje za přijatelný kompromis.
Výběrové řízení na zakázky už od 1 milionu korun
Odhlasovat by sněmovna měla i zákon o veřejných zakázkách. Ten VV označovaly pro svou stranu za natolik důležitý, že s ním chtěly spojit hlasování o důvěře vládě. To se nakonec nestalo. "Zákon je koaličně projednán a prodiskutován napříč stranami, navíc se po něm volá několik let. Věřím, že projde," řekl LN předseda VV Radek John.
POKUTY ZA REKLAMY |
"Návrh podpoříme. Řeší ale jen transparentnost, nikoliv hospodárnost. Již v srpnu chceme přijít s dalším návrhem na zlepšení veřejných zakázek," říká Gazdík. Se zákonem z valné většiny souhlasí i opozice.
To ale neplatí o důchodové reformě, o které zítra mají poslanci hlasovat v prvním čtení. Pokud ji koalice prohlasuje, ČSSD hrozí možnými změnami v budoucnu. "Budeme-li vládní stranou, učiníme takové změny, abychom napravili chyby prosazené současnou vládní koalicí," řekl stínový ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach. Sporným bodem je například to, že by se ze státního systému mohla vyvést část odvodů do soukromých fondů.