Pogosjan, který je v Indii jako člen ruské vládní delegace vedené premiérem Vladimirem Putinem , je přesvědčen o tom, že odbyt pro takové množství letounů T-50 existuje. "Vyrobíme-li jich přes tisíc, trh na to bude připraven," řekl v Dillí novinářům. "Máme všechny důvody věřit, že žádná silná konkurence na světovém trhu nebude."
Čínský neklidSvé neviditelné stíhačky chce Rusko vyrábět ve společném rusko-indickém podniku. To podle analytiků citovaných agenturou Reuters může vyvolat nervozitu indického souseda Číny. Pogosjan také dodal, že smlouva o společném podniku je stále v jednání. Čína by se podle něj mohla pustit do vývoje konkurenčního stroje, ale musela by udělat "obrovský kus práce", aby její produkt v soutěži s ruským letounem obstál. |
Vývoj letadla T-50 naráží dlouhodobě na nemalé problémy. Stroj byl navržen jako přímý soupeř americké stíhačky F-22 Raptor, kterou první ruský prototyp silně připomíná. Zatímco ale americký letoun poprvé vzlétl už v roce 1997 a mezitím se vyrobilo nebo je ve výrobě dalších bezmála 200 kusů, ruský model se dostal do vzduchu poprvé letos v lednu. Putin tehdy testy komentoval výrokem, že konstruktéři mají před sebou ještě hodně práce.
Šéfkonstruktér firmy Suchoj Alexandr Davyděnko nedávno řekl, že při vývoji modelu T-50 konstruktéři vycházejí ze simulovaných soubojů s americkými stíhačkami. "V poměru ceny a výkonu budeme daleko lepší než USA," řekl Davyděnko. Podle odborníků ale musí nová stíhačka T-50 provést ještě zhruba 2000 testovacích letů, než bude zahájena sériová výroba.